handdator

Visa fullständig version : Cbr 1000rr



engström67
2013-06-15, 08:33
Haft äran under en vecka att ha en fireblade hemma till låns och måste säga att det är en fantastisk maskin.Men skulle nog aldrig köpa en.Jag tror man tröttnar på att bara ligga och köra fort,för det är det enda jag gjorde,går ju som bäst över 150-250 asfränt men håller inte i längden.För den som gillar att köra på bana så är det ju kanon.För den som vill vara laglydig så är det inget att ha.Och dyr försäkring.Har kört hoj i 30år och förstår mycket väl alla sporthojsåkare som kör fort,men tyvärr ofta på fel ställen.Nu är det ju tyvärr så att sporthojarna är på väg att dö ut och om nått år så är dom borta,trodde min handlare.Som bara kommer ta hem vid beställning.

Olle Å
2013-06-15, 08:49
Haft äran under en vecka att ha en fireblade hemma till låns och måste säga att det är en fantastisk maskin.Men skulle nog aldrig köpa en.Jag tror man tröttnar på att bara ligga och köra fort,för det är det enda jag gjorde,går ju som bäst över 150-250 asfränt men håller inte i längden.För den som gillar att köra på bana så är det ju kanon.För den som vill vara laglydig så är det inget att ha.Och dyr försäkring.Har kört hoj i 30år och förstår mycket väl alla sporthojsåkare som kör fort,men tyvärr ofta på fel ställen.Nu är det ju tyvärr så att sporthojarna är på väg att dö ut och om nått år så är dom borta,trodde min handlare.Som bara kommer ta hem vid beställning.

Det kommer nog alltid att finnas en del åkare som vill ha en värstinghoj. På samma sätt som en del biförare kör bilar med fuktansvärd kapacitet. Kommer i samma sits. Omöjligt att vilja hålla hastighetsbegränsningara.:):):)

Ankan1
2013-06-15, 12:20
En sporthoj har en definition i allt från en Honda CB 750, Ninja 300 via V-Max, till trecylindriga Triumph och vidare till BMW S1000RR med mååånga andra både med och utan kåpor och att alla dessa skulle försvinna är ju helt fel.Den mc handlaren får nog kämpa på om han vill ha något sålt med tanke på sina framtidsgissningar när flertalet sporthojar både från Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Triumph, BMW, Ducati, Aprilia mfl har en hyfsad kategori köpare.

engström67
2013-06-15, 23:30
Men min handlare som säljer ett hundratal maskiner i månaden vet nog vad han pratar om.Spormaskiner försvinner mer och mer.Nu snackar vi rr maskiner inte att förväxla med sporttouring maskiner som framstår som mopeder i jämförelse:)

Jourtjänst
2013-06-15, 23:37
Jag hörde någon som sa att hans handlare sagt att custom-maskiner är på väg bort, att ingen vill ha dem. Det tror jag inte heller på, jag tycker det är riktigt sköna maskiner att köra.

engström67
2013-06-16, 09:06
Ja custom maskiner är sköna.Men dom hojar som är mest populära är street,typ z800,touringmaskiner och framför allt äventyrsmaskiner.

erikn
2013-06-16, 11:20
konstigt att typer ska försvinna när antalet hojåkare blivit tre ggr så många de senaste åren. Fanns med i det där dokumentet om antalet olyckor.

Hondamannen
2013-06-16, 12:20
Custom kommer kanske inte att försvinna men det har klingat av, det märkes även på begagnat marknaden. Sporthojar kanske också har klingat av...jag tror att fler och fler börjar använda sina hojar som brukshojar och då blir det ju så att hojar som är dyra att hålla i drift faller bort.