handdator

Visa fullständig version : mini touring igen



classe8
2013-06-12, 08:45
Har börjat planera för en kortare tur v.27. Tänkte börja med en favorit i repris och transportera mig upp till Mellerud och därifrån börja köra lite roligare vägar. Brudfjällsvägen blir en bra start sedan drar jag vidare över Ed och upp mot Halden för övernattning. Från Halden försöker jag hitta lite trevliga vägar upp mot trollstigen och sedan blir det till att styra hemåt igen. Räknar med 1 dag upp till Norge ca 3 dgr i Norge och sedan hem igen.

pentti01
2013-06-12, 11:21
Låter skoj. Brudfjällsvägen måste jag prova någon gång, hört mycket om den.
Lycka till o som alltid; ta de´lugnt!

Olle Å
2013-06-12, 18:53
Har börjat planera för en kortare tur v.27. Tänkte börja med en favorit i repris och transportera mig upp till Mellerud och därifrån börja köra lite roligare vägar. Brudfjällsvägen blir en bra start sedan drar jag vidare över Ed och upp mot Halden för övernattning. Från Halden försöker jag hitta lite trevliga vägar upp mot trollstigen och sedan blir det till att styra hemåt igen. Räknar med 1 dag upp till Norge ca 3 dgr i Norge och sedan hem igen.

Tycker nog du skall sats på 4 dagar i Norge om du inte vill stressa. Turisttrafiken har nog kommit igång då. Har du tänkt campa eller sova i Hytter. Sedan beror det lite grann på viken sorts hoj du har. Om du skall åka på de bästa vägarna eller de trevligaste?:):):)
Har du räknat att köra Tenéré, så kan jag ge dig några tips på en fin rutt.

Oden68
2013-06-13, 20:19
Som dalslänning så körde jag brudfjällsvägen senast igår, blir lika överraskad varje gång över hur kurvig den är! :) dock har vintern varit stygg mot den i år men den är helt klart körbar.
Kommer ni längs med 45:an så kan jag rekommendera att ni kör in skållerud strax före köpmannebro om ni kommer söderifrån. Riktigt kul väg det med, ta det lite lugnt när ni kommer till skålleruds kyrka bara (en otroligt skarp högerkurva som är lätt att missa)
Kör tills vägen tar slut och sväng sedan höger och ta första höger igen så är ni på väg mot Håverud. Ligger ett café där som är hojvänligt innan den fortsatta turen över brudfjället!
God tur! :)