handdator

Visa fullständig version : SNABBMAT



Gibson
2007-11-02, 18:29
En fråga som dök upp på jobbet inatt så jag ber er att hjälpa till att lösa denna stora gåta, vad som är populärast. ;D

Jag röstar på Pizza.

Guzzi-Leif
2007-11-02, 20:16
Hämtpizza regerar.
Åsså kan man, rent hypotetiskt, dricka ett glas rött under tiden de bakar...

Nilsson
2007-11-02, 20:23
finns ett allternativ till , kör hem till mor så får man god mat och slipper diska

Boogieman
2007-11-02, 21:21
Eller stanna hemma och låt frugan släppa loss sin fantasi. Guuuuuuuuuuuud så gott, men attan vad tjock jag blivit :P

Mr.Peter
2007-11-02, 21:24
En grillad med mos så kan man ta en i bröd medan man väntar.

werner
2007-11-02, 21:29
Eller stanna hemma och låt frugan släppa loss sin fantasi. Guuuuuuuuuuuud så gott, men attan vad tjock jag blivit :P

Pondus min vän,pondus heter det ;D

Boogieman
2007-11-02, 21:31
F-n vad mycket pondus man fått de sista åren. Över 0,1 ton :P

Mr.Peter
2007-11-02, 21:34
E de det som kallas för Bodybuilding? :)

werner
2007-11-02, 21:36
Se det inte som om du är överviktig, snarare underlång :D :D :D

Gnistvändaren
2007-11-02, 21:57
Eller stanna hemma och låt frugan släppa loss sin fantasi. Guuuuuuuuuuuud så gott, men attan vad tjock jag blivit :P


Jag kör med samma taktik. Gott som attan, men inte biter det på mitt omfång (för dem som inte sett mig: jag kan gömma mig bakom en lyktstolpe). Har även provat semledieten, gå-upp-med-chips-och-kokosbollar-dieten och andra metoder utan resultat. Nu försöker jag med mc-metoden; det verkar finnas ett intimt samband mellan mc-körande och stor mage. ;)

Gibson
2007-11-03, 06:19
Eller stanna hemma och låt frugan släppa loss sin fantasi. Guuuuuuuuuuuud så gott, men attan vad tjock jag blivit :P


Farligt, jag har gått upp 18 kilo sedan frugan och jag träffades för 22 år sedan. :(

Nina
2007-11-03, 08:28
Förr var jag spinkig, sen blev jag normal i vikt för att numera vara något överviktig (fast jag ser fortfarande smal ut av nån anledning).

Men: hemlagat mos med broccoli i är supergott!! :P

Gibson
2007-11-03, 16:15
Eller stanna hemma och låt frugan släppa loss sin fantasi. Guuuuuuuuuuuud så gott, men attan vad tjock jag blivit :P


Farligt, jag har gått upp 18 kilo sedan frugan och jag träffades för 22 år sedan. :(


Nu säger hon att jag inte ska skylla på henne utan att det beror på snabbmaten och att jag är slapp och slö. :'(

Boogieman
2007-11-03, 17:14
Hmmmm, samma visa här. :-\ Funderar på att börja träna igen, men sist jag gjorde det så knäckte jag några revben och tryckte ihop en kota i naclen. Nä, nu ska potatisgratängen in i ugnen, tar mig en pilsner i väntan på att den blir färdig. Och Jo! Det är massor utav grädde i gratängen, men god blir den ;)
[/quote]

Gibson
2007-11-03, 18:41
Hmmmm, samma visa här. :-\ Funderar på att börja träna igen, men sist jag gjorde det så knäckte jag några revben och tryckte ihop en kota i naclen. Nä, nu ska potatisgratängen in i ugnen, tar mig en pilsner i väntan på att den blir färdig. Och Jo! Det är massor utav grädde i gratängen, men god blir den ;)

[/quote]

Jag fick stekt potatis, prinskorv,ägg.

Nina
2007-11-03, 18:45
Och jag fick kryddstark mat: Thai. ;D

pewa
2007-11-05, 00:52
Pizza regerar! :) Iaf om den är bra gjord, helst hemma själv med färsk svamp och en massa ost osv.

För den som vill ha något mer exotiskt finns det faktiskt en paltserie i Piteå. Precis som det låter, en snabbmatsrestaurang som serverar palt, det är grejer! 8)

Hur ofta köper ni snabbmat?

turbo
2007-11-05, 13:45
kebab! desto starkare desto bättre ;D kebabpizza fungerar också i nödfall men "vanlig kebab är bäst".

nu när jag jobbar brukar det bli kanske 2-3 gånger i veckan man köper skräpmat tyvärr

Gibson
2007-11-28, 02:32
OK, pizza vinner.

Nina
2007-11-28, 11:01
Efter att ha läst om kebab på sporthoj föredrar jag numera nåt annat än kebab med den vita såsen som tydligen innehållit annat än dess ingredienser... :o

Ove
2011-10-19, 19:17
Men: hemlagat mos med broccoli i är supergott!! :P

:eating: Låter GOTT! Kan man få en beskrivning? :adore:

Har provat att göra pot.mos med rödbeta, men det blev mera rött än gott.

livewire
2011-10-19, 20:11
alltid burger king!

Kimmo
2011-10-20, 08:46
Efter att ha läst om kebab på sporthoj föredrar jag numera nåt annat än kebab med den vita såsen som tydligen innehållit annat än dess ingredienser... :o

Du får göra hemmagjord kebab lika gott det.

Duke
2012-03-27, 21:08
Gillar inte att trycka i mig transfetter så snabbmat för mig är en burk makrillfilé i tomatsås och ett kokt ägg. Så gott och så nyttigt.

engström67
2012-03-27, 21:38
Gillar inte att trycka i mig transfetter så snabbmat för mig är en burk makrillfilé i tomatsås och ett kokt ägg. Så gott och så nyttigt.

Makrill,ägg mums va gött.Makrill brukar jag ha med mig i väskorna på mc semestern:)gött och stanna och käka när man blir sugen,och nyttigt.;)

Pfaff
2012-03-27, 21:52
:eating: Låter GOTT! Kan man få en beskrivning? :adore:

Har provat att göra pot.mos med rödbeta, men det blev mera rött än gott.

Gör mos av broccoli och blomkål o en klick kräm fräs; använd mixerstaven.
Inga potatisar!
Fluffigt och gott! Riktigt gott, faktiskt, fast'n jag egentligen avskyr broccoli.... :confused:

Duke
2012-03-27, 22:03
Makrill,ägg mums va gött.Makrill brukar jag ha med mig i väskorna på mc semestern:)gött och stanna och käka när man blir sugen,och nyttigt.;)

Japp, riktigt bra hojmat är det också.

RobbeS
2012-03-27, 22:06
Snabbaste, nyttigaste och billigaste snabbmaten är ju att då man lagar middag laga lite extra och göra matlådor. Om man 4 gånger i veckan köper lunch ute för 75 kr så blir det 15 600 kr på ett år bara för lunch. ;)

RobbeS
2012-03-27, 22:07
Gör mos av broccoli och blomkål o en klick kräm fräs; använd mixerstaven.
Inga potatisar!
Fluffigt och gott! Riktigt gott, faktiskt, fast'n jag egentligen avskyr broccoli.... :confused:

Håller med, riktigt gott...

engström67
2012-03-28, 19:14
Håller med, riktigt gott...

Måste prova,lät gött:)

räven
2012-03-28, 21:59
Miljön betyder mycket för matupplevelsen. Stannat med hojen i en glänta ner mot sjön, avnjuta äggmacka å kaffe

AT-gubben
2012-03-28, 22:16
Inget av valen är något som jag anser vara snabbmat, möjligtvis skitmat ;) Som många redan skrivit så är det snabbt gjort att snickra hemma med enkla råvaror. Ska väl i sanningens namn erkänna att i nödens stund kan jag slinka in och trycka i mig skitmat, men bara om riktigt nöd uppstår, men säg inte det till någon. :eek: :rolleyes: :(

räven
2012-03-28, 22:20
Inget av valen är något som jag anser vara snabbmat, möjligtvis skitmat ;) Som många redan skrivit så är det snabbt gjort att snickra hemma med enkla råvaror. Ska väl i sanningens namn erkänna att i nödens stund kan jag slinka in och trycka i mig skitmat, men bara om riktigt nöd uppstår, men säg inte det till någon. :eek: :rolleyes: :(

Man bör skilja på snabbmat å nödmat

Ove
2012-03-28, 22:37
Inget av valen är något som jag anser vara snabbmat, möjligtvis skitmat ;) Som många redan skrivit så är det snabbt gjort att snickra hemma med enkla råvaror. Ska väl i sanningens namn erkänna att i nödens stund kan jag slinka in och trycka i mig skitmat, men bara om riktigt nöd uppstår, men säg inte det till någon. :eek: :rolleyes: :(

:hmmmm2: Hur många minuter är max för att det ska kallas snabbmat? En fransk omelett går jättefort och i eller till den kan man ha vad som finns till hands, t.ex skinka och ost i och grönt till.
Från att spisen är varm kanske 3 minuter tills den finns på tallriken. Tycker jag är ok för det är nästan lika fort som att öppna en burk. :)

Olle Å
2012-03-29, 08:29
Enkel snabbmat gjorde jag i går kväll. Skivade kycklingfilé tunt, en halv påse Wokgrösaker, lite olja i en stekpanna. Rörde om lite då och då medans nybakr bröd skars upp och dukningen.
Som frågan var, hur lång tid får snabbmat ta? :eating::eating:

engström67
2012-03-29, 18:00
Jag tror det spårat ur lite:)snabbmat menas nog burgerking eller donken,max osv.och det är ju inte så onyttigt igentligen om man skippa stripsen och någon onyttig dipp,gott med morötter med:).Och dricker mineralvatten istället för någon sliskig läsk:p

Pfaff
2012-03-29, 18:08
Jag tror det spårat ur lite:)snabbmat menas nog burgerking eller donken,max osv.och det är ju inte så onyttigt igentligen om man skippa stripsen och någon onyttig dipp,gott med morötter med:).Och dricker mineralvatten istället för någon sliskig läsk:p


Det DÄR är bara en dålig ursäkt. Men visst kan det vara gott att klämma en burgare eller en vanligt självdöd varmkårv nångång.:D

engström67
2012-03-29, 19:45
Det DÄR är bara en dålig ursäkt. Men visst kan det vara gott att klämma en burgare eller en vanligt självdöd varmkårv nångång.:D

ok:rolleyes:

Olle Å
2012-03-29, 20:50
Visst kan man även hitta en god pizza om man har tur. Kan faktiskt gå ganska fort att få det serverad.
Gillar egentligen inte hamburgare och liknande. Men en gång vi var i Norge och hade kört ganska långt på en massa krokvägar i fjällen och kom till en liten kiosk som sålde egenhändigt tillverkade hamburgare med egenodlade grönsaker. Hungern är ju den bästa kryddasn sägs det, men den var i särklass den godaste jag någonsin ätit.
Jag vill nog annars kalla vanlig Sibyllakorv och hamburgare för nödmat.

kitsapgrl
2012-03-30, 02:59
De två ställen som har de bästa snabbmats hamburgarna här:Jack in The box (http://www.jackinthebox.com/) och Wendys (http://www.wendys.com/?utm_source=Burgers&utm_medium=CPC&utm_campaign=Gold_Hamburger).

Mc-Bosse
2012-03-30, 11:29
Som icke läskdrickare:

Burger king suger (Malmö, värnhem) för med ett meal går det inte att byta ut läsken mot kaffe med bibehållet pris. Jag blev sur och sa skippa läsken bara. Han drog av en (1) krona på priset.

Jag besöker grannen istället, Svalans gatukök. Deras snitzare är god! :)

LowTech
2012-03-31, 13:57
Håller med, riktigt gott...
Dagens lunch blev just kokt broccoli och blomkål (ej med blasten):eating:
Kört i mixer och utblandat med créme fraiche (+lite mjölk för att få det lösare) och kryddat med salt och peppar.
Smakade alldeles utmärkt.. även hunden fick en skopa och hon gillade det, matskålen blev som nypolerad..:D

Ove
2012-03-31, 14:10
Dagens lunch blev just kokt broccoli och blomkål (ej med blasten):eating:
Kört i mixer och utblandat med créme fraiche (+lite mjölk för att få det lösare) och kryddat med salt och peppar.
Smakade alldeles utmärkt.. även hunden fick en skopa och hon gillade det, matskålen blev som nypolerad..:D

:eating: Du har just beskrivit en av mina favoriter! men jag brukar ta med blasten för att jag är snål (:o) och den smakar lika bra. Kanske även en aning dragon. :eating: