handdator

Visa fullständig version : Muller för lagom peng?



Pride
2013-06-07, 00:08
Som tråden heter. Vill ha lite bättre ljud för tycker min dragstar låter lite klent.
Billigt men kvalité är viktig. Alltså bara tips på bra ljud men gärna billigt med.
Är helt grön i mc världen så kan inget om detta. Får gärna vara enkelt att montera.

Twenty2
2013-06-07, 08:28
Mer buller.... då behöver du ett öppnare avgassystem.

Finns inte så många sätt att få ett öppnare system på.
Borra flera hål i insatserna, Har sett det på Kawasaki VN800, men det beror ju väldigt på hur insaserna ser ut.
Sätta in nya öppnare insatser.
Montera slip-on system.
Byta hela avgassystem.

Tror att jag har ställt upp dom i kostnads ordning där billigast kommer först.
Att tänka på är att om du sätter på ett öppnare systemså kan du behöva ändra bränsle/Luftblandningen för att få hojen att gå optimalt.

rakarör
2013-06-07, 11:06
Tänk på att du måste kunna återställa den till original när den skall besiktigas.
Slip-on, alltså bara byta själva ljuddämparna är nog smidigast.

Ett schysst motorljud förhöjer totalupplevelsen i att köra hoj. ;)

Foosi
2013-06-07, 11:29
Om du inte vill lägga ut stålar för ett Vance&Hines eller likande, blir mitt ekonomitips att du hittar en andra uppsats originalrör, kolla blocket, mc skrot, bildelsbasen.... sedan borrar du upp eller plockar ut insatserna, eller kapar eller vad du vill labba med dom istället så har du org rören ok när du skall besiktiga.
på så vis kan du få ett bra ljud utan att slänga ut 6-8k för ett par raka rör... med en cool logga på ;)
som mina typ...

Jourtjänst
2013-06-07, 11:29
Tänk på att du måste kunna återställa den till original när den skall besiktigas.
Slip-on, alltså bara byta själva ljuddämparna är nog smidigast.

Ett schysst motorljud förhöjer totalupplevelsen i att köra hoj. ;)

Det ska gå att sätta in burkar också, säger Yamahacenter. Jag har Silver Tail avgassystem, och Yamahacenter hade inte kvar originalsystemet. Men de lovar att fixa detta åt mig när det blir besiktningsdags (nästa år).

Jag tycker att detta låter riktigt najs med ett skönt ljud. Mera mullrigt än smälligt och inte så snorhögt (tror jag iaf när jag hör hur det låter från min plats på hojen).

Texas
2013-06-07, 13:16
Hej

Här är en länk till hur man kan modda originalsystem http://www.vstar1100.com/jack_phelps/vstar/exhaust.htm

Jag har gjort så på mitt och har lagomt grovt ljud utan att bli för bedövande


Med vänlig hälsning//Texas