handdator

Visa fullständig version : Tips var man kan sätta gaffelväskan....



50+spättan
2013-06-06, 22:45
Ack ja...
Var på biltema och köpte en gaffelväska, till min yamaha dragstar classic 1100....
problemet är att den inte kan sitta under framlyktan.
den får plats, jovisst. men om jag bromsar det minsta lilla så trycks den ihop mellan skärmen och ljuset,inte bra,:eek: har även tagit bort sadeln bak och satt solorack istället,
testade att ta bort vindrutan och sätta den uppe på styret, men då sitter kopplings och broms vajrarna i vägen,
tacksam för tips...

Jourtjänst
2013-06-06, 23:07
Ack ja...
Var på biltema och köpte en gaffelväska, till min yamaha dragstar classic 1100....
problemet är att den inte kan sitta under framlyktan.
den får plats, jovisst. men om jag bromsar det minsta lilla så trycks den ihop mellan skärmen och ljuset,inte bra,:eek: har även tagit bort sadeln bak och satt solorack istället,
testade att ta bort vindrutan och sätta den uppe på styret, men då sitter kopplings och broms vajrarna i vägen,
tacksam för tips...

Jag kommer också att vara nyfiken på svaren på detta inlägg... :)

Foosi
2013-06-08, 16:00
Ack ja...
Var på biltema och köpte en gaffelväska, till min yamaha dragstar classic 1100....
problemet är att den inte kan sitta under framlyktan.
den får plats, jovisst. men om jag bromsar det minsta lilla så trycks den ihop mellan skärmen och ljuset,inte bra,:eek: har även tagit bort sadeln bak och satt solorack istället,
testade att ta bort vindrutan och sätta den uppe på styret, men då sitter kopplings och broms vajrarna i vägen,
tacksam för tips...


OK, här kommer ett par idéer. baksida på sissyn ! fram på ramen längre ner typ under kylaren .. ej säker var den sitter på Dragstar !

Reject
2013-06-08, 16:13
Sätt en lång rem på den och ha den som axelväska? Bind fast den på underarmen med två remmar?

Nä, men seriöst. Foosi's förslag låter vettigt. Antingen över eller under kylaren. Man borde ju kunna remma fast den i ramen där...

Foosi
2013-06-08, 16:25
Sätt en lång rem på den och ha den som axelväska? Bind fast den på underarmen med två remmar?

Nä, men seriöst. Foosi's förslag låter vettigt. Antingen över eller under kylaren. Man borde ju kunna remma fast den i rammen där...

jo, man kan ju hänga runt halsen också.... om den är riktigt snygg :banana:

Jan-Olov
2013-06-08, 19:44
Fäst den bakom sadeln, det bör funka bara att den inte sliter på lacken. Kolla, kan vara värt ett försök.

Jourtjänst
2013-06-09, 00:05
OK, här kommer ett par idéer. baksida på sissyn ! fram på ramen längre ner typ under kylaren .. ej säker var den sitter på Dragstar !

Det finns ingen kylare på Dragstar - vi är lyckligt befriade från denna. Jag vet inte om det fanns på särskilt många hojar då motorn utvecklades en gång i tiden - 1981. Så detta är gamla, enkla hederliga grejer.

Foosi
2013-06-09, 02:45
Det finns ingen kylare på Dragstar - vi är lyckligt befriade från denna. Jag vet inte om det fanns på särskilt många hojar då motorn utvecklades en gång i tiden - 1981. Så detta är gamla, enkla hederliga grejer.

ok, luftkyld som wildstar alltså ;)

50+spättan
2013-06-09, 09:39
Ha ha... binda den på armen, att jag inte tänkte på det...gillar folk med humor,:D:rofl:
sissyn är bortplockad, har bara ett solorack, det går förvisso att ha den bakom sadeln,
men sadeln är ny ( Danny Gray ) inte så bred som originalet, så det ser lite konstigt ut,
har sett att vissa sätter den på baksidan av vindrutan, men den är också bortplockad,
ska kolla mer på ramen, om där är plats, väskan är perfekt, får plats med punkterings sprayen +
låset och ett litet regn/solskydd,