handdator

Visa fullständig version : Gotland Grand National (GGN)



TcAnders
2007-11-01, 21:12
Jajjemän, till helgen blir det av.. VÄRLDENS största endurotävling..

Och vem tror ni vinnaren blir då?, jag tippar på Belgaren Stefan Everts.. Som vunnit 10VM-guld i Motocross, och totalt 101 gp:s..
Eller kanske Mats Nilsson, men jag vettetusan om han kommer klara av att stå emot Everts fart, det kommer bli riktigt spännande..

Tyvärr så kommer inte Kenneth Gundersen från Norge inte kunna ställa upp då han ska operera sig.

Ni kan läsa mer på www.ggn.se

// Anders

pewa
2007-11-02, 10:35
Det där är en riktigt häftig tävling!

Jag kan inte låta bli att hålla På Mats Nilsson även om 10 VM-guld väger tungt!
Finns det någon öppen klass på GGN eller hur funkar det? Vore ju en enduro-dröm att bara få ta sig igenom loppet :)

TcAnders
2007-11-02, 19:54
Hehe, hade det vart ren motocross då hade Everts "ägt" sönder Nilsson fruktansvärt mkt, och därför tycker jag Everts även borde göra det nu när det är enduro.. Men det återstår att se..

Det finns många olika klasser, motion, elit osv.. Motion delas upp i åldersklasser.. I princip alla tar sig igenom loppet, då det inte är ett speciellt krävande lopp egentligen, det är iaf vad jag fått för mig..


Imorrn smäller det.. 8)

// Anders

TcAnders
2007-11-04, 12:12
Har ni sett sporten på tv, om inte.. Så kan jag berätta att mister MATS NILSSON vann året GGN och det överlägset.. Han var den enda som hann köra 7 varv.. 2:an och 3:an fick bara till 6 varv.. Det är klasskillnad helt enkelt..:)

Nu till Stefan Everts, han ledde dom 3 första varven.. Sen fick han problem med hojjen (Självklart eftersom han har bytt till Ktm).. Den började koka och ha sig, han var tvungen att fylla på vätska osv.. Han kunde köra så ett tag, men tillslut så gav motorcykeln upp helt.. Tyvärr! Men det låter som att han var sugen på att köra igen nästa år..

// Anders

pewa
2007-11-05, 00:38
De var ett heluppslag i sportbladet från GGN. Bilden var tagen precis innan starten och man ser ett mindre hav av crossar, riktigt härligt!

Kul att Mats fick vinna, även om jag fick lite sympatier för killen som kom två(minns inte vad han hette). Han hade tydligen kommit tvåa förr ett par hundra gånger ;)

Enligt sportbladet var det en läckande kylarslang som fick Everts att bryta, finns det inte silvertejp till sånt? :)

turbo
2007-11-05, 13:47
jag läste också aftonbladet igår, vilken hjälte han är mats! men jag tycker det var lite vekt av den andre att bryta, kan man inte laga en läckande kylare på plats? reservhoj?

TcAnders
2007-11-05, 18:30
Turbo: Bara tillfälligt, sen går det sönder igen.. Och även om man lagar så har man förlorat en jääääla massa tid..:)
Angående reservhojj så tror jag knappast det är tillåtet, han kan nog få hur många hojjar han vill, hade det gått.. Så hade han bytt..

Pewa: Anders Eriksson är det du talar om antar jag, kör en Husqvarna.. Han bröt lårbenet för nåt år sedan då han KROCKADE med en annan enduroförare.. Då låg han risigt till, men nu är han tillbaka på hojjen.. Vilket är jävligt kul.

// Anders

kilimanjaro
2008-01-14, 23:33
Någon här som testat GGN?

Själv har jag startat fyra gånger och efter varje gång svurit på "aldrig mer" och på senare tid har det blivit så beroende på att allt fokus numera ligger på det egna företagandet. Men gudrna ska veta att varje höst suger det att inte få stå på startlinjen. Det är häftigt. Undrar om Aprilian bär mig runt några varv nästa år?

// Karl B.