handdator

Visa fullständig version : www.cruisercustomizing.com



Boogieman
2007-11-01, 16:32
Såg på en Amerikansk site att en hojbroder från Göteborg beställt via nätet lite prylar från cruisercustomizing.com
Han va riktigt nöjd över hur det funkade med transport osv, men mindre nöjd över det faktum att man lade på 30% i skatter o tullavgifter. Någon som vet om det går att komma runt denna kostnad? Eller kanske rent av så finns det någon som är sugen på att beställa så kan man ju dela på frakt och annat som är besvärande ::)

Nilsson
2007-11-01, 16:49
allt beror på vad du handlar , e det beg så kan man ta in det som skrot , men annars kommer man ej undan , men det finns ju många som tar in gammla bilar och då kan man lägga det i samma container

Boogieman
2007-11-01, 17:32
Alltså! Om jag ber någon amerikanare att köpa den för att sedan sälja den till mig så slipper jag med andra ord tull o skatt?

Nina
2007-11-02, 09:38
Alltså! Om jag ber någon amerikanare att köpa den för att sedan sälja den till mig så slipper jag med andra ord tull o skatt?


Ha ha, nä. Har själv köpt grejer via en jänkare och nog sjutton åkte jag på tull och moms för det. Däremot om de skriver gåva på försändelsen kanske det funkar men det får inte vara för dyra saker då.

Jag har åkt på att betala tull och moms på portot.
Jupp, de hittade inget kvitto eller nåt, det stod gåva på paketet och så kom ett krav på att jag skulle betala tull och moms på frimärket!! :o

Boogieman
2007-11-02, 21:27
Alltså! Om jag ber någon amerikanare att köpa den för att sedan sälja den till mig så slipper jag med andra ord tull o skatt?



Jag har åkt på att betala tull och moms på portot.
Jupp, de hittade inget kvitto eller nåt, det stod gåva på paketet och så kom ett krav på att jag skulle betala tull och moms på frimärket!! :o
Nääääää, du skojar väl :o :o Nåväl! Hur som helst så ser det ut som att det löser sig. En kollega har en kamrat i USA och det ser ut som hon inhandlar det jag söker.Dessutom skall hon resa hem till skåneland över julen. Bara att hålla tummarna på att hon ställer upp :)