handdator

Visa fullständig version : Varmt i dag



Nina
2007-11-01, 10:06
Det kliar nu, jag vill ta en tur för det är ganska varmt ute för att vara 1 november. Har redan sett ett par glidare vara ute och puttra runt, lyckliga dom. Fast jag har en del att göra i mitt arbete. Jag sitter och översätter en katalog till engelska och då kör jag fast där för det är teknisk engelska inblandat. Dessutom ska samma katalog göras om till finska, text har jag redan men den ska möbleras om och flyttas sidor kors och tvärs på. Sen ska den finska till Estland för översättning till estniska och efter det ska jag slänga in rätt text på rätt sida.

Jag är förstås egen företagare så jag skulle kunna ta ledigt och jobba ikväll istället, den enda som kan klaga är förstås jag själv. Men det blir så jobbigt att veta man har en hel del jobb på kvällen att utföra istället... Nä, fy vad jobbigt. Jag jobbar på ordentligt nu istället och så kanske jag kan ta en liten tur senare innan det blir mörkt? Och jag hinner ändå inte klart hela rasket i alla fall. :D

Tjipp, här ska jobbas! ;D

Gibson
2007-11-01, 17:08
Ja det är stor skillnad idag mot vad det var igår morse, då fick jag skrapa rutorna när jag skulle hem, idag var det 14 gader varmt ute vid samma tid. :)