handdator

Visa fullständig version : Bluddrande Yamaha



Jonasr
2013-05-23, 13:12
Hej,
Jag har precis köpt en ny WR450F. När jag köpte den så var den landsvägsreggad och tillika ordentligt strypt =inte kul. Därför har jag tagit bort en del saker och satt på andra röret och pluggat några kontakter, dock inte allt eftersom jag fortfarande kör till och från banan i trafik.
Problemet som jag har är att innan jag bytte delarna så gick den dåligt och bluddrade på höga varv, den var även svårstartad när den var varm om jag inte först stängde av och satte på den.
Jag trodde att problemet skulle försvinna när jag satte på delarna för bättre effekt, men icke, problemet består.

Har ringt Yamaha generalagenten och försökt få hjälp, men där kände dom inte till problemet och hävdade att jag var tvungen att byta allt, dvs bort med blinkers, tuta och bromsljus för att det ska funka. Provade att dra ur allt, men problemet bestod.

Förr när det fanns en hederlig förgasare så var det ju inte så svårt att lista ut, men nu med insprut och massa elektronik så är jag helt lost.

Någon som har några goda råd?`

Med vänlig hälsning
Jonas

Månne
2013-05-23, 17:26
Ställ frågan på www.soe.se där hökar allt offroadfolk.
Min egen gissning är att den är snålt ställd i och med strypningen och då måste du ställa upp sprutet men hur man gör det på en WR vet jag inte, dock kan man göra det via displayen på Flertalet andra Yamaha som min XT t ex.

Jonasr
2013-05-23, 23:27
Tack för svaret, jag har ställt samma fråga på soe.se

/Jonas