handdator

Visa fullständig version : Daytona Ladystar GTX Boots



Susie
2013-05-21, 11:05
Nån här som har Dyatona Ladystar stövlar?

Klurar på att köpa dessa ,mina som har jag har nu sjunger på sista versen och jag skulle gärna vilja nå ner med hela foten vilket jag inte gör i dagsläget (eller så får jag bita ihop och gilla läget vilket jag gör i dag.) De här verkar ju toppen ett hav av nya möjligheter öppnar sig i och med dessa extra centimetrar.
Men dom rackarna kostar en rejäl slant vilket jag naturligtvis förstår:

Förhöjd sula (enligt info webben ger de hela 6 cm)
Handgjorda
Dubbla blixtlås fram
Justerbara baktill beroende på benform!
Valmöjlighet för hur man vill ha byxbenet
Bra reflexer

Eller någon här som har tips på liknande stövel?

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=514635
https://shop.helimot.com/shopping/shopexd.asp?id=70

(Finns även för män som behöver några extra centimetrar)

Ove
2013-05-21, 12:59
:hmmmm2: Behöver inga - bara tänker.....
Om man höjer sulan hela vägen fram kan det bli så att skons höjd gör att det blir svårt att växla smidigt. Hur är det på denna? Om så är fallet, går det att göra någon form av gaffel på växelpinnen med ena skänkeln under och den andra över foten? Bromssidan är inget problem för där är det ju bara nedåt som gäller.

Jåke
2013-05-21, 13:57
Som Ove spekulerar, hur funkar det med fotpinnar, växel och broms? Om det lirar kan det ju vara nåt, Daytona gör generellt ganska bra stövlar.

Sätt du ner hela foten, det blir stadigt. Men nöj dig med den ena! Att försöka nå ner med tårna på båda sidor är bara vingligt eftersom man inte har nån kraft varken till höger eller vänster...

(tyckte de valt en dålig modell, hon nådde ju ner helt även utan...)

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Susie
2013-05-21, 16:15
- Hm bra funderingar/frågeställningar där från er båda, ska kollas!

Olle Å
2013-05-21, 20:33
Jag har för mig att du inte är så stor, så varför inte sänka ner hojen genom att släppa lite på fjädringen i bak och släppa ner styrkronan på gaffelbenen några cm. Dessutom tror jag du kan ta bort några cm av stoppningen i sadeln. Tror att du utan problem kan få en sänkning på 4-5 cm.:):)

Jan-Olov
2013-05-21, 21:02
:hmmmm2: Behöver inga - bara tänker.....
Om man höjer sulan hela vägen fram kan det bli så att skons höjd gör att det blir svårt att växla smidigt.

Växelspaken brukar inta vara svår att ändra.

Per Lindström
2013-05-22, 08:22
Tycker att de verkar rätt fiffiga, inlägget ligger ju bara i hälen så svårare att växla bör det inte bli.
Ganska dyra men hög kvalite och välgjorda verkar det som, sen sparar man ju in kostnader för sänkning och de nackdelar detta medför så det kan vara värt priset.
Inget för mig dock, funderar snarare på att höja sadeln lite.

Markus
2013-05-22, 08:31
Så då finns det kvinnor som kör i högklackat :)

Tyckte det såg ut som en smart lösning, även om jag också undrar om man kommer åt växlarna ordentligt.

Susie
2013-05-22, 10:19
Fjädringen står i lägsta redan, sadeln också fixad, njae återstår då styrkronan men vet inte riktig om jag verkligen ska göra det.


Jag har för mig att du inte är så stor, så varför inte sänka ner hojen genom att släppa lite på fjädringen i bak och släppa ner styrkronan på gaffelbenen några cm. Dessutom tror jag du kan ta bort några cm av stoppningen i sadeln. Tror att du utan problem kan få en sänkning på 4-5 cm.:):)

Susie
2013-05-22, 10:22
Så då finns det kvinnor som kör i högklackat :)

Tyckte det såg ut som en smart lösning, även om jag också undrar om man kommer åt växlarna ordentligt.

Haha det vore allt nåt, tror dock att stövlarna naturligtvis är anpassade efter växeln vore konstigt annars

mirrisen
2013-05-22, 12:02
Kan inte en sänkningssats vara en bättre väg att gå?
http://www.nilssonsmc.se/produkt/Sankningssats-for-motorcykel7
(vilket bör kombineras med att släppa ner styrkronan för att bibehålla hojens geometri)

Susie
2013-05-22, 18:39
Tack ska du ha för tipset ska surra med min andra hälft då jag själv kan alldeles för lite än.

Jan-Olov
2013-05-22, 19:43
Jag har sänkt min Varadero fyra cm och är helnöjd. Nu kan jag ha hela fotsulan i marken.