handdator

Visa fullständig version : Resa runt på en Kawasaki er6



La013
2013-05-20, 23:25
Jag har lite planer på att skaffa mig en er6a under sommaren men funderar även på att planera ihop en längre resa till nästa sommar.

Så jag undrar om någon har erfarenhet av att åka längre sträckor på just en er6a, har tänkt att vi ska åka två och och även få med oss packning.

Resan kommer väll vara ungefär en halv dags streck köra med kortare pauser sen ungefär ett dygns vistelse på platsen innan vi reser vidare.

Tacksam för svar! :)

xarcius
2013-05-21, 02:12
När jag hade en ER6 så var jag och flickvännen iväg på mc semester och körde långa sträckor utan problem. Tyckte det var en väldigt behaglig hoj att köra långt på. Jag hade F-modellen dock. Den har ju lite fördel med större kåpa

LinusE
2013-05-23, 08:19
Hade en ER6n 07 innan och sålde den just av anledningen av att de inte gick o köra långt utan o få ont.
Vibrerar, blåser, obekväm sadel då förarbiten är "lång", ganska "lekig" hoj så den säger till en o leka lite hela tiden så blir ingen känsla av att man vill glida ...
Jag är 187 så sittställningen var inte den bästa (höga knän). Att åka två länge e nog ännu värre just med tanke på att sitytan för föraren är lång så hamnar passageraren långt från föraren :)
Redan efter 10-15 mil börja man känna av både röven o armarna, svårt o slappna av i armarna då
Vinden tar dig helatiden.
Er6 känns som en riktigt kul lek maskin....