handdator

Visa fullständig version : Kawasaki Drifter



Reject
2013-05-19, 10:00
Jag är egentligen helnöjd med min EN500 (parallel twin), men jag har kanske fått möjligheten att köpa en Drifter 800.

Jag har sökt på forumet här, men den verkar relativt odebatterad. Är det någon här som har kört 800 Driftern och kan flika in med lite åsikter?

Verkar vara ett mek att få till hårda väskor med tanke på den skumma upphängningen bak...

Markus
2013-05-20, 10:05
Driftern är jävligt snygg om inget annat :) Hårda väskor går säkert att lösa om man bara är lite påhittig.

Reject
2013-05-20, 20:49
Visst är den? Jag diggar också stylingen som fan.

Jag får väl be säljaren om en liten provtur. På pappret är prestandat jämfört med min ungefär likvärdig. Driftern har kanske lite mer vrid, men min väger nästan 50kg mindre...men räknat krasst i hästar per kilo så är de jämbördiga...

Reject
2013-06-04, 10:22
Det blev en Drifter :) Årsmodell 99:a, guld/beige med svart ram och dämpare, stor ruta och massor med extra grejer.

Någon som ska till Staffanstorp Motorshow i helgen? :)

Jourtjänst
2013-06-04, 10:33
Cool hoj. Grattis! :)

Jourtjänst
2013-06-04, 10:35
Någon som ska till Staffanstorp Motorshow i helgen? :)

Bra tips! Jag åker dit om jag kan få med mig min kära fru på hojen.

Reject
2013-06-04, 10:52
Tack, tack :)

Jour, körde inte du precis en BMW?! :)

Man kanske kan skapa en egen tråd om Staffanstorp Motorshow om det är så att fler är intresserade. Jag vet inte riktigt om jag drar dit på fredag eller lördag. Jag har lagt upp deras flyer här:

Länk: https://dl.dropboxusercontent.com/u/58439710/Staffanstorp%20Motorshow.jpg

Jourtjänst
2013-06-04, 10:57
Stämmer, men jag såg denna stå i en butik med mitt namn på sig så jag tog en lååång provtur och bytte sedan bort BMW:n :D Rakt av!

Jag var iofs helnöjd med BMW:n men den här var snyggare tycker jag. Och jag köper allt med hjärtat, hojar, bilar och båtar.

Markus
2013-06-04, 11:42
Det blev en Drifter :) Årsmodell 99:a, guld/beige med svart ram och dämpare, stor ruta och massor med extra grejer.

Någon som ska till Staffanstorp Motorshow i helgen? :)

Grattis till hojen, dom är snygga! Lägg upp någon bild på den så vi får se mer av den!

Vet tyvärr inte om jag hinner till Staffanstorp i helgen. Men jag skall försöka, skickar ett PM till dig i så fall.

Reject
2013-06-04, 12:21
Danke :rock:

Gör så...är inte riktigt säker på än om jag drar dit på fredag eller lördag.

P.S. Återkommer med bilder...

Reject
2013-06-05, 07:59
Bilder som utlovat :) Jag är fet-nöjd med hojen hittintills. Planerar för lite olika saker: hårda väskor (ev. skinnbelagda sådana), svarta sidospeglar istället för kromade, nya fotpinnar på motorbågen, ev. nya väskfästen (helt och hållet estetiska skäl) och en ordentlig tvätt :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/58439710/Drifterfram.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/58439710/Driftersidan.jpg

Markus
2013-06-05, 09:22
Snygg! Hur är det att köra med fotplattor nu istället för pinnar?

Reject
2013-06-05, 09:46
Tack, tack :) Jag kan inte påstå annat än att jag själv är nöjd med bytet!

Förvånansvärt OK att köra med plattor. Känns lite ovant i början, men man vänjer sig rätt snabbt faktiskt. Jag kommer ihåg att jag en gång provkörde en Dragstar med plattor som jag inte alls tyckte om. Kom liksom aldrig till rätta med varken fot- eller sittposition. Men på denna känns det helt OK...så OK att jag behåller dem på (för övrigt lite customjobb att få till fotpinnar ändå...).

Du har pinnar på din, väl? Var inne på en VT750 ett tag...jag har dock en på väggen på mitt kontor, det får duga för tillfället :)

EDIT: och just det...fotplattorna har också fördelen av att man kan vila hela hälen av foten på plattan, medans man har framfoten på fotpinnarna på bågen (som förvisso är lite kortad än vad den egentligen är original)

Markus
2013-06-05, 10:04
Tack, tack :) Jag kan inte påstå annat än att jag själv är nöjd med bytet!

Förvånansvärt OK att köra med plattor. Känns lite ovant i början, men man vänjer sig rätt snabbt faktiskt. Jag kommer ihåg att jag en gång provkörde en Dragstar med plattor som jag inte alls tyckte om. Kom liksom aldrig till rätta med varken fot- eller sittposition. Men på denna känns det helt OK...så OK att jag behåller dem på (för övrigt lite customjobb att få till fotpinnar ändå...).

Du har pinnar på din, väl? Var inne på en VT750 ett tag...jag har dock en på väggen på mitt kontor, det får duga för tillfället :)

EDIT: och just det...fotplattorna har också fördelen av att man kan vila hela hälen av foten på plattan, medans man har framfoten på fotpinnarna på bågen (som förvisso är lite kortad än vad den egentligen är original)

Jo, jag har pinnar på min. Har aldrig kört med plattor men många större glidare som jag tittar och drömmer lite om har fotplattor, nu kommer jag inte byta inom det närmaste så jag hinner säkert undersöka det lite mer. Är egentligen väldigt nöjd med min Honda men det är kul alla kolla.

Varför skall du byta fotpinnarna som redan sitter på motorbågen?

Reject
2013-06-05, 10:34
Se om du inte kan hitta ett par på ebay till ett överkomligt pris, bara för att prova. Jag fick annars ett par extra fotplattor med till min, men jag har inte hunnit kolla vad det är för fäste. Om vi träffas upp någon gång kan jag ju ta med dem om du vill låna och prova...

Att jag vill byta pinnarna på bågarna är av rent estetiska skäl. Skulle eventuellt vilja ha några som jag tycker matchar bågarna eller handtagen bättre...men som sagt, det är ren fåfänga. De som sitter där nu är ett par Kawasaki-original...

Knarr
2013-06-12, 07:35
den e super-cool, grattis! http://ct5.pbase.com/o3/84/809884/1/116708745.qnd7h4S8.thumbsup.gif

rolfmm
2013-06-12, 08:55
Snygg hoj! Lite Indian/old H-D style :cool:

Reject
2013-08-22, 11:39
Har uppdaterat hojen med hårda väskor från Givi nu. Vad tycks?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/58439710/Givi1.JPG