handdator

Visa fullständig version : Nybliven hojägare :)



Mymlan
2013-05-17, 20:56
Var idag och hämtade hem min första hoj som jag köpte av farsans arbetskollega. Tog en kort tur runt staden och lyckokänslan var så stark att jag trodde jag skulle explodera. Nu kan säsongen börja på riktigt. :D
Här är hojen, om än en nybörjarvänlig sådan. Men en hoj är det ivarjefall. Fotograferad med min usla mobilkamera. :)

Pronby
2013-05-17, 21:04
Helt rätt, det är en hoj! Grattis! :)

Ankan1
2013-05-17, 21:31
Den ser ju fin ut. :)

Ove
2013-05-17, 21:49
Var idag och hämtade hem min första hoj som jag köpte av farsans arbetskollega. Tog en kort tur runt staden och lyckokänslan var så stark att jag trodde jag skulle explodera. Nu kan säsongen börja på riktigt. :D
Här är hojen, om än en nybörjarvänlig sådan. Men en hoj är det ivarjefall. Fotograferad med min usla mobilkamera. :)

:) Fin hoj, Grattis!

Reagerar bara på ett ord - "nybörjarvänlig"? Instegshoj är ett annat sånt där ord som får mig att rysa. Lättkörd, användarvänlig, bekväm är bättre uttryck för samma sak nämligen att den ar bra att köra egentligen för vem som helst, ny eller gammal i branchen spelar ingen roll. ;)

Susie
2013-05-17, 21:57
Det är allt en speciell känsla med första hojen,första bilen, första pojk/flickvännen,första lght osv.
Stort grattis Mymlan!

Mymlan
2013-05-17, 23:26
:) Fin hoj, Grattis!

Reagerar bara på ett ord - "nybörjarvänlig"? Instegshoj är ett annat sånt där ord som får mig att rysa. Lättkörd, användarvänlig, bekväm är bättre uttryck för samma sak nämligen att den ar bra att köra egentligen för vem som helst, ny eller gammal i branchen spelar ingen roll. ;)

Ok, ändrar väl till smidig då :D

Mymlan
2013-05-17, 23:31
Det är allt en speciell känsla med första hojen,första bilen, första pojk/flickvännen,första lght osv.
Stort grattis Mymlan!

Tack! Tror jag ska sitta ute i garaget hela natten och bara glo på den. :rofl:

namn
2013-05-17, 23:46
Grattis till en mycket fin hoj !

TMax500
2013-05-18, 07:49
Grattis Mymlan! Glöm nu inte att köra ordentligt. Alltför många kommer inte iväg. "Har ingen att köra med, hinner inte" osv. Men det är bara att sticka iväg mot okända vägar - och vips får man en upplevelse som man mår gott av hela långa vintern! :)


(OT: och det var bra att du bytte nick för en tid sedan. Mymlan är bra. Känns sympatiskt. Det gamla nicket Finn**** var inte på långa vägar lika bra. En hel del negativa undertoner i det uttrycket.)

Markus
2013-05-18, 08:18
Stort grattis till köpet, hoppas du får många trevliga turer med den.

Olle Å
2013-05-18, 08:51
Tack! Tror jag ska sitta ute i garaget hela natten och bara glo på den. :rofl:

Grattis. DET ÄR JÄTTETREVLIGT ATT HA NÅGOT MAN GILLAR.
Tycker det är väldigt fint att ungdomar tar tillvara på de lite äldre hojarna. Nyhetens behag med en ny hoj är snart borta och då har man ju en gammal ändå.:):):)

Jåke
2013-05-18, 08:53
Det där är en underskattad hoj, stort grattis... Sitt du ute i garaget, det har vi andra också gjort. ;)

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Mc-Bosse
2013-05-18, 09:01
Det där är en underskattad hoj, stort grattis... Sitt du ute i garaget, det har vi andra också gjort. ;)

När jag kommer hem efter en tur stänger jag inte av motorn direkt. Den får stå på tomgång lite bara för att jag tycker om ljudet. Jag hör ju maskineriet ordentligt när hjälmen är av. :)

Shaun
2013-05-18, 12:47
Stort grattis till friheten !!

Mymlan
2013-05-18, 22:11
Körde en sväng till Hangö(finlands sydligaste stad och mitt sommarparadis sedan liten) idag för att kolla om sommarhålligånget kommit igång redan. Stannade till så ofta jag kunde bara för att trava runt hojen och bara kolla på den från olika vinklar, folk trodde nog att jag var lite dingding i huvudet XD

Twenty2
2013-05-19, 14:49
Det är en underbar känsla du besktiver.
Minns när jag fick hem hojen.... oj mantravade varv på varv på varv och bara söp-in alla intryck från den. Och det är nog samma sak för varje modifiering jag har gjort med den hojen sedan dess... man kollar från alla vinklar och vrår. Sjukt skön känsla av att kunna känna sig nöjd och tillfreds.

Bara att grattulera. Mycket nöje.

rakarör
2013-05-20, 15:32
Stort grattis! Njut av frihetskänslan och utnyttja den.:)

Mymlan
2013-05-20, 20:25
Stort grattis! Njut av frihetskänslan och utnyttja den.:)

Tack, det har jag gjort hela veckoslutet och jag kommer fortsätta med det också :)

Lottaje
2013-05-20, 22:46
Kul - grattis!

Mymlan
2013-05-22, 22:49
Var presis ner och "nattade" hojen :love: :rofl:

Mc-Bosse
2013-05-22, 23:05
Tack! Tror jag ska sitta ute i garaget hela natten och bara glo på den. :rofl:

Det finns absolut sämre saker att göra! :) Jag planerade in kaffestunder med min ute på altanen. Jag bara satt där på en stol och tittade på den och drack kaffe!

Olle Å
2013-05-23, 08:50
Det finns absolut sämre saker att göra! :) Jag planerade in kaffestunder med min ute på altanen. Jag bara satt där på en stol och tittade på den och drack kaffe!

Det är något visst med den första hojen. Jag hade en NV 250cc med DKW-motor på slutet av 50-talet.
Tyckte faktiskt den var ganska ful, men det förtog inte känslan att ha en egen hoj, så visst kom putstrasan fram emellanåt.:):)

Ove
2013-05-23, 09:30
Det finns absolut sämre saker att göra! :) Jag planerade in kaffestunder med min ute på altanen. Jag bara satt där på en stol och tittade på den och drack kaffe!

Hojen fick väl också en kopp? ;)

Mymlan
2013-05-23, 19:52
Det finns absolut sämre saker att göra! :) Jag planerade in kaffestunder med min ute på altanen. Jag bara satt där på en stol och tittade på den och drack kaffe!

Du kan ju pröva om den vill ha lite bulle också, nersmulat i tanken tillsammans med kaffet :D
Fick förresten det nya registreringsbeviset idag och med "mitt" namn på, nu börjar jag känna att det faktiskt är på riktigt :)

Ove
2013-05-23, 20:22
Du kan ju pröva om den vill ha lite bulle också, nersmulat i tanken tillsammans med kaffet :D
Fick förresten det nya registreringsbeviset idag och med "mitt" namn på, nu börjar jag känna att det faktiskt är på riktigt :)

:confused: Hojar ska inte ha bullar! Men du kan bli bjuden på en om du hittar på att visa upp nyförvärvet på denna sidan färjan.

Min första motoriserade tvåhjuling var en Monark enpetare 49cc eller så. Dagen efter köpet gick jag upp i gryningen och körde tills soppan tog slut skitlångt från närmsta mack. Var inte lika kul att trampa sig fram en mil eller så. :rolleyes:

rolfmm
2013-05-23, 22:22
Grattis med en fin-fin hoj :)

tommy.bonte
2013-05-24, 12:49
Grattis! Ser jättefin ut! :D

Markus
2013-05-24, 13:21
Skönt att läsa att det inte är bara jag som ibland glider ut i garaget med en halvtaskig andledning och kollar lite på hojen :)

Mymlan
2013-05-24, 17:27
Skönt att läsa att det inte är bara jag som ibland glider ut i garaget med en halvtaskig andledning och kollar lite på hojen :)

Min ursäkt är alltid att den känner sig så ensam där i garaget så jag måste gå ut och prata lite med den :rofl:

Markus
2013-05-26, 19:43
Min ursäkt är alltid att den känner sig så ensam där i garaget så jag måste gå ut och prata lite med den :rofl:

Så enkelt kan det ju vara :)