handdator

Visa fullständig version : Påminnelse: Tävling!



pewa
2007-10-30, 13:03
http://www.hojen.nu/bilder/tavling.gif
Ändrat stopp-datum - Vi vill ha fler bidrag!

Eftersom det kommit in så pass få bidrag så förlänger vi tävlingen ett par dagar.
Så ta chansen och skriv några rader, det är inte mycket besvär för ett par nya mc-handskar :)
Det behöver inte vara något speciellt, bara ett trevligt mc-minne från i år på ett par rader.

Skicka det via PM till mig eller ett mail till tavling@hojen.nu

Priser i potten:
1:a pris: MC-handskar från Halvarssons & en halskrage från Rukka.
2:a pris: Halskrage från Buff
3:e pris: Keps från Scott

Tävlingen ges i samarbete med AVA MC (http://www.avamc.se) och Buff Sverige (http://www.buffsverige.se).

pewa
2007-10-30, 13:03
Så kom igen nu! :)

Hasse i Kristianstad
2007-10-30, 20:24
Vilken grann mc på bilden ::) (BMW GS)

Kalle Kanon
2007-10-30, 22:40
Vilken grann mc på bilden ::) (BMW GS)

Nej, det krävs längre än så för att vara med. Det där vinner du inte på, Hasse! ::)

Hasse i Kristianstad
2007-10-30, 23:39
Skall försöka att komma på något bättre :-\

Kalle Kanon
2007-10-30, 23:46
Skall försöka att komma på något bättre :-\

Det går ett rykte här på Hojen.nu att du kom på avvägar under en tur i utlandet. Kan du inte berätta om det? ;D ;D ;D

Nina
2007-10-31, 07:58
Det går ett rykte här på Hojen.nu att du kom på avvägar under en tur i utlandet. Kan du inte berätta om det? ;D ;D ;D


Nu ska du inte vara en sån Bandit, Kalle! ;)
Välkommen hit ska du vara. :D

Kalle Kanon
2007-10-31, 10:36
Bandit? Jag förståååååååår inte... ::) ;) :D

Nina
2007-10-31, 10:40
He he he... Välkommen hit :D

Kanten
2007-10-31, 10:44
Bandit? Jag förståååååååår inte... ::) ;) :D



Märkligt att du inte förstår :-\ Alla andra har ju förstått för länge sedan ::) ;D

Kalle Kanon
2007-10-31, 10:52
Vi måste vara ett gäng som har för lite att göra... ;D Jag saknar möljigheten här att lägga upp en gif som avatar!? :-\ Jag har åtminstone inte fått det att funka. Kan ju bli lite livligare i s f ::)

Nina
2007-10-31, 11:00
Nån som bidragit till tävlingen? :D

Kalle Kanon
2007-10-31, 11:06
Har inte hunnit. Haft fullt upp med att delta i alla forum... ::) Men funderar på det. :)

asterix
2007-10-31, 14:29
Nån som bidragit till tävlingen? :D


Jepp ;D Gjorde ett tappert försök ::)

Nina
2007-10-31, 14:34
Nån som bidragit till tävlingen? :D


Jepp ;D Gjorde ett tappert försök ::)


Jag med, tänkte försöka lägga beslag på den där halskragen. :D
Oj, såg just att ett par handskar följer med, får väl lägga beslag på dom också då!! ;)

Hasse i Kristianstad
2007-10-31, 21:45
Att köra vilse är en gåva från gud, tänk vad man får se som man inte viste fans.
En liten vilsekörning i danmark kan jag skriva om.
Det var när vi besökte Möns Klint och jag, som var utrustad med GPS, tog ledningen för att hitta vägen hem över den stora motorvägen. GPS´en ville att jag skulle vända höger på en "bonnaväg" men den måste ha fel, så jag fortsatte 100 meter då såg jag att jag var på en viadukt över den stora motorvägen :o lite skamligt så fick jag vända tillbaks till "bonnavägen" som visade sig vara påfarten till motorvägen.

Hasse i Kristianstad
2007-10-31, 22:42
En annan bättre vilsekörning som inte deltager i tävlingen.
1991 körde jag och min nyblivna sambo, Elvy, Europa runt i bil.
När vi skulle ut från Berlins centrum och vidare mot tjekoslovakien ville vi komma ut på ringvägen runt Berlin. Vi körde på, vad vi trodde var ringvägen och stoppades av att den var avstängd pga vägbygge (öst och väst hade nyligen förenats så detta var vanligt) vi trodde att vi missat omläggningsskylten och körde samma sträcka om och om igen, passerade flygplatsen tre ggr till slut sa Elvy, vi kör efter de andra bilarna och stoppade undan kartan??
Det visade sig att ringvägen låg flera mil utanför Berlin. Vi kom till slut fram till Prag och det är en helt annan historia.
Vi hittade i alla fall hem igen efter en månads resa när vi besökt: Berlin, Prag, Wien, Venedig, Pisa, Florens, Marsiele, Barcelona, Torrevieja, Andorra, Bordeau,
Paris, Bryssel, Amsterdam och slutligen Hamburg.

pewa
2007-10-31, 23:33
Hasse, då tar jag den första historien som ett tävlingsbidrag? :)

Gibson
2007-11-01, 04:25
Får se om jag hinner i eftermiddag. :)

Boogieman
2007-11-01, 09:53
Ett ynkans litet bidrag följer även här. Lillgossen (Hugo 3,5 år), har tjatat sig blå om att få åka hoj. Frugan blev klar med sitt körkort för ett tag sedan och till henne inhandlades en st Suzuki GSX 400SE. Gossen skrek sig raka vägen in i Vinslövs kastratkör och jag gav vika. Således blev det ett antal varv runt kvarteret på frugans hoj med Hugo sittande framför mig. Denna glädje som utspelade sig från honom kommer jag aldrig att glömma. Pappa, kör fortare, fortare vilket jag också gjorde till grabbens stora förtjusning. Blir inte grabben en biker, då blir ingen det. ;) Bifogar även en liten bild på gossen sittande på en Guzzi Lemans 8)

Hasse i Kristianstad
2007-11-02, 09:45
Återkommer i kväll med en ny historia ::)

pewa
2007-11-02, 10:39
Ni som vill ha med ett bidrag, skicka det hellre till mig via PM eller mail.. så får jag alla samlade på ett och samma ställe.

Nytt stoppdatum blir på måndag, då kommer alla historier att läggas ut i en egen tråd så blir det en liten omröstning om de heta priserna :)

Nina
2007-11-02, 18:39
Ooh så spännande! Hur länge ska omröstningen pågå? :)

Hasse i Kristianstad
2007-11-02, 20:16
Har sänt historien till PEWA.

pewa
2007-11-03, 11:01
Ooh så spännande! Hur länge ska omröstningen pågå? :)


Jag tänkte mig en vecka, så hinner alla som vill besöka hemsidan och rösta.

Sen en liten notis, man får ju givetvis handskarna i sin egen storlek, ifall någon undrat ;)