handdator

Visa fullständig version : Hamburg



Boogieman
2007-10-29, 18:18
Nyss hemkommen från en resa till Hamburg där vi besökt goda vänner under helgen. Va ju tvungen att besöka den berömda butiken "LOUIS", men fann till min förskräckelse att den inte tilltalade mig det minsta. Väldigt överreklamerad om ni frågar mig :P

Mr.Peter
2007-10-29, 19:56
Undrar om du var i rätt butik?Finns åtminstone två som jag vet varav den ena är typ lagerbutik och inte så imponerande.

Boogieman
2007-10-30, 10:35
Till att hålla lagerstatus så va den imponerande. Fick mig även ett gratis glas champagne, de va visst någon festlighet av någe slag. Kanske lagerchefen som fyllde år :-\

Nina
2007-10-30, 11:01
Till att hålla lagerstatus så va den imponerande. Fick mig även ett gratis glas champagne, de va visst någon festlighet av någe slag. Kanske lagerchefen som fyllde år :-\


Eller så skålade de för att en turist klev in genom dörren ”i fel butik”. ;)

Kalle Kanon
2007-10-30, 11:41
Vilken butik var du i? Kommer du ihåg adressen? Louis har sju affärer i Hamburg. 8)

Boogieman
2007-10-30, 12:19
Vilken butik var du i? Kommer du ihåg adressen? Louis har sju affärer i Hamburg. 8)
Nja adressen kommer jag desvärre inte ihåg, men butiken fanns bakom ett stort glaskomplex, troligtvis avsett för diverse kontor eller något liknande. Vad som fanns i affären va endast klädesplagg och hjälmar. Hade väntat mig ett större utbud av tillbehör osv. Denna butik va den som va omnämnd i Hamburgs telefonkatalog, men jag ska inte klaga. Jag och lillgrabben fick oss en trevlig promenad i det vackra höstvädret :)

Kalle Kanon
2007-10-30, 12:28
OK, synd att du inte kom till affären på Süderstrasse. Där är en våninig med kläder mm och en våning med tillbehör och utrustning till mc. Jättestort.

Det finns en annan kedja som också har ett par butiker i Hamburg, Hein-Gericke. De är billigare än Louis på en del grejor. Bl a köpte jag drivpaket, bromsbelägg mm för långt under halva priset i Sverige.
8)

Boogieman
2007-10-30, 12:31
OK, synd att du inte kom till affären på Süderstrasse. Där är en våninig med kläder mm och en våning med tillbehör och utrustning till mc. Jättestort.

Det finns en annan kedja som också har ett par butiker i Hamburg, Hein-Gericke. De är billigare än Louis på en del grejor. Bl a köpte jag drivpaket, bromsbelägg mm för långt under halva priset i Sverige.
8)
:o :o :o Det va ju där jag va :-[ :-[ :-[ Får väl skylla på att gossen va aningen otålig, noterade aldrig någon trappa till en andra våning :-[

Mr.Peter
2007-10-31, 18:14
Aha de har så många som 7 affärer det visste jag inte?
Jag var helimponerad iallafall och särskilt på våren när vi var där så var det
samlingsplats för alla möjliga hojåkare o nationaliteter.
Undrar om inte de har i princip allt?

Boogieman
2007-10-31, 18:19
.
Undrar om inte de har i princip allt?
Dom hade åtminstone en otydlig anvisning för en andra våning ::)

Mr.Peter
2007-10-31, 18:43
Undrar nog fortfarande om du var i rätt affär??Längre ner på samma gata som huvudbutiken ligger den här lagerbutiken som jag nämnde innan och bomma övervåningen går nog inte om det inte möjligtvis stod en Jumbojet framför?

Kalle Kanon
2007-10-31, 19:19
Trappan till övervåningen är typ fem meter bred och finns till höger direkt när man kommer in genom ytterdörren, innan man går in i affären på bottenvåningen. 8)

Boogieman
2007-10-31, 21:10
Trappan till övervåningen är typ fem meter bred och finns till höger direkt när man kommer in genom ytterdörren, innan man går in i affären på bottenvåningen. 8)
Direkt till höger fanns ett bord där galanta damer serverade champagnefärgad dricka till dom som ville ha. Kanske så att övervåningen va tillfälligt stängd, vad vet jag ::)
Säker på att det va södergatan är jag också. Har konfererat med han gav mig logi 8)

Mr.Peter
2007-10-31, 21:12
Aha där kom förklaringen Galanta Damer det tro f...n inte du såg nåt? ;D

Boogieman
2007-10-31, 21:16
Aha där kom förklaringen Galanta Damer det tro f...n inte du såg nåt? ;D
;D ;D ;D ;D