handdator

Visa fullständig version : Från en annan planet ;-)



Nina
2013-05-06, 10:54
I går var nog en smått förvirrande dag. Jag tog ut den gröna moppen för att ta en kort runda ner till en veteranmarknad och kika runt lite, se om jag hittar Per och kanske vi kan ta en liten grusrunda med avrundning på Rosenhill, funderade jag.

Hm, något färdigblandat bränsle hade jag inte kvar och tömde nu ner de sista dropparna. Kanske räcker dit och hem, tänkte jag. Annars får jag åka skamkärran hem i värsta fall. Jag får nog tanka på nån mack om jag hittar Per så jag tar med mig 2-taktsolja i en liten flaska.

Den blev kvar av rena glömskan. :rolleyes:

Halvvägs mot marknaden fick jag en piketbuss bakom mig och vad länge de låg bakom mig. Vet inte om de kollade moppen, om jag gav tillräckligt tydliga tecken eller bara gillar 2-taktsdoften från en svunnen tid de kanske minns. Nåja, de låg där bakom men ledsnade till slut på antingen den vackra åsynen framför sig (jag & moppen) eller på doften den gav ifrån sig ur bakpipan. Hm nåja, väl framme noterar jag att Per är inte där och oj vad jag känner mig rörlig, det var ju märkligt vad lätt det är att röra på sig i dag.

Ryggskyddet hängde kvar hemma… :rolleyes:

Det var en konstig dag, så otroligt osäker man blir när man upptäcker att man kör utan ryggskydd på kroppen. Jag blev ännu mer uppmärksam på allt och alla i trafiken, fick falkögon och förväntade mig det absolut värsta från alla och envar. På så vis är det bra att upptäcka man glömt skyddet men hemskt om något händer och man skadar ryggen.

Hemma satte jag igång att dressa av mig och ner i poolen och skurade den i solskenet. Fick lite färg på samma gång så nu är jag inte så värst blek längre. Förra sommaren var jag jättebrun, om man tänker sig leverfläckarna så försvann de i solbrännan. Då förstår man hur brun jag var när t o m de bruna prickarna försvann. Huden minns så jag blev inte ens röd direkt utan fick en färg i går. Vad roligt, då kan jag sola lite i år också och få en grym bränna. Jag såg lite exotisk ut förra året, gröna ögon och otroligt brun. Fan jag saknar den brännan.

Hoppas solen är här läääänge i år. :)