handdator

Visa fullständig version : Gillaknapp?



magnusda
2013-04-28, 21:34
Som relativt ny forummedlem saknar jag en sak. En Gillaknapp! Det är roligt att kunna lyfta fram enskilda inlägg som man av en eller annan anledning sympatiserar med eller "gillar" lite exra. Också ett bra sätt att premiera bra och kloka inlägg.

Hälsningar
Magnus

Ove
2013-04-28, 21:44
Som relativt ny forummedlem saknar jag en sak. En Gillaknapp! Det är roligt att kunna lyfta fram enskilda inlägg som man av en eller annan anledning sympatiserar med eller "gillar" lite exra. Också ett bra sätt att premiera bra och kloka inlägg.

Hälsningar
Magnus

:hmmmm2: Egentligen är det rätt skönt att INTE ha gilla- eller tackknapp. Det är bättre med kommentar varför man gillar/ogillar. Det blir inget riktigt "tyck" av det där att bara klippa till en knapp utan att tycka till varför. Finns ju i andra fora och är väl lite kul men man får ta eventuella rosor med en stooor nypa salt.

Nina
2013-04-29, 13:43
Som relativt ny forummedlem saknar jag en sak. En Gillaknapp! Det är roligt att kunna lyfta fram enskilda inlägg som man av en eller annan anledning sympatiserar med eller "gillar" lite exra. Också ett bra sätt att premiera bra och kloka inlägg.

Hälsningar
Magnus

Tycker det bara är i vägen när man ska läsa genom en tråd. Jag tycker det är bra som det är här. :)

simonwellander
2013-04-29, 16:23
Jag håller med Ove i den här frågan. Nackdelarna överväger lite tycker jag. Kommer inte bli samma bra stämning som det är nu.

magnusda
2013-04-30, 12:22
Då gör jag som politikerna, en pudel! :) Era synpunkter är kloka och jag backar diskret....
Ni har helt rätt och jag köper era argument. Framförallt att det är bättre att kommentera ett inlägg man "gilar".

Ingen är sämre än man kan ändra sig.

Magnus

Olle Å
2013-04-30, 15:49
jag gillar inte gillaknapp, för det har lite för mycket av FB över sig för att passa här. Vi försöker väl hålla fjomperierna åt sidan här?:):)

speed triple
2013-04-30, 16:16
Som relativt ny forummedlem saknar jag en sak. En Gillaknapp! Det är roligt att kunna lyfta fram enskilda inlägg som man av en eller annan anledning sympatiserar med eller "gillar" lite exra. Också ett bra sätt att premiera bra och kloka inlägg.

Hälsningar
Magnus

Detta är en jätte bra ide!:D

RymdBörje
2013-04-30, 17:54
Detta är en jätte bra ide!:D

Det GILLAR jag!

Not sent from an IThing?

Mc-Bosse
2013-04-30, 20:35
En enkel + knapp och en siffra bredvid inlägget är ju bara jättebra tycker jag. Alla måste ju inte kommentera för att visa sin uppskattning då. En del tycker inlägget är jättebra men att behöva skriva vad man tycker varenda gång är ju inte alltid så vettigt eftersom det gärna fyller tråden med en massa inlägg vars enda syfte är att tycka att ett inlägg är bra. Idg.se och deras forum har en dylikt + knapp och den används ju flitigt.

speed triple
2013-04-30, 20:51
En enkel + knapp och en siffra bredvid inlägget är ju bara jättebra tycker jag. Alla måste ju inte kommentera för att visa sin uppskattning då. En del tycker inlägget är jättebra men att behöva skriva vad man tycker varenda gång är ju inte alltid så vettigt eftersom det gärna fyller tråden med en massa inlägg vars enda syfte är att tycka att ett inlägg är bra. Idg.se och deras forum har en dylikt + knapp och den används ju flitigt.

Det är precis så jag jag tycker med!;) Det är ju bättre om man skriver om man har något och tillföra inlägget :D

Mc-Bosse
2013-04-30, 20:52
Det är precis så jag jag tycker med!;) Det är ju bättre om man skriver om man har något och tillföra inlägget :D

Gillar detta mycket!

simonwellander
2013-04-30, 21:20
Det finns både bra och negativa sidor med en gilla-knapp! :) Ett förslag är att prova och se hur det funkar, och om det blir dålig stämning i forumet och om alla bara fiskar efter gillningar hela tiden, så kanske man kan ta bort knappen igen?

Gert
2013-04-30, 21:42
Man kan ju redan betygsätta själva ämnet och det används inte mycket.

Ankan1
2013-04-30, 23:30
Tror ni det blir för rörigt om man har en "gillar knapp" för allt man "ogillar" istället för en "gillar inte knapp" för att på så sätt inte såra den som lagt upp det man eventuellt inte gillar och på så sätt samtidigt kan tolka det som om man gillar det man egentligen inte gillade.Då blir ju alla glada hela tiden och ingen behöver ta åt sig.LOL.

simonwellander
2013-04-30, 23:33
Man kan ju redan betygsätta själva ämnet och det används inte mycket.

Det är skillnad på att gilla/rösta på ämnet och att gilla/lyfta fram andras kommentarer som man tycker är vettiga. Tror en del är vana vid att använda en gilla-knapp i dagsläget verkar det som haha.. :rolleyes:

speed triple
2013-04-30, 23:52
Det är skillnad på att gilla/rösta på ämnet och att gilla/lyfta fram andras kommentarer som man tycker är vettiga. Tror en del är vana vid att använda en gilla-knapp i dagsläget verkar det som haha.. :rolleyes:

Jag tror nog att det finns ett rädsla för gilla knapp av dom som inte är så vana vid en sån som finns på typ Facebook!:confused:

Olle Å
2013-05-01, 08:42
Jag tror nog att det finns ett rädsla för gilla knapp av dom som inte är så vana vid en sån som finns på typ Facebook!:confused:

Jag tycke i allafall att vi skall försöka hålla hojen.se fri från FB-influenser . Om vi inte gör det från början, så har vi snart en jäkla sandlåda här då vi kommenterar färgen på grannens kalsonger. :eek::eek:
Om man gillar något, så markera med att kommentera det med ord och gör då diskussionen lite mera intelligent.:eek::eek:

Ove
2013-05-01, 09:44
Om någon trycker på Gilla knappen betyder det inget alls. Det är bara ett slentriantryck för något som fallit någon i smaken och den t(r)yckande allena vet varför. Det blir bara sida upp och sida ner med spridda bravorop utan motivering - värdelöst. SMC-forumet har gillaknapp och tackknapp och som sagt - utan att man kan se det som nån respons. Om det blir hundratals gilla på något inlägg kan det vara något, men ett? - Det kvittar. :rolleyes:

simonwellander
2013-05-01, 10:24
Jag tycke i allafall att vi skall försöka hålla hojen.se fri från FB-influenser . Om vi inte gör det från början, så har vi snart en jäkla sandlåda här då vi kommenterar färgen på grannens kalsonger. :eek::eek:
Om man gillar något, så markera med att kommentera det med ord och gör då diskussionen lite mera intelligent.:eek::eek:

+1 Så sant! :)

pewa
2013-05-01, 22:43
Blir ingen gilla-knapp i dagsläget. Däremot är vBulletin på G med en helt ny version av forummjukvaran och det kan hända att något liknande dyker upp framöver.

I så fall kör vi en testperiod på det då, målet är inte att bli ett Facebook :)

Olle Å
2013-05-02, 06:40
Blir ingen gilla-knapp i dagsläget. Däremot är vBulletin på G med en helt ny version av forummjukvaran och det kan hända att något liknande dyker upp framöver.

I så fall kör vi en testperiod på det då, målet är inte att bli ett Facebook :)

Tack för det:cheers::cheers:

Allaandranamnvarupptagna
2013-05-02, 09:30
Något jag kan iritera mig på här i forumen är när folk andvänder Cittera kanppen när de ska svara på ett inlägg och väljer hela det ordinarie inlägg som ibland kan vara långt över ett a4, Varför!? välj istället ut en speciell del i stycket på någon mening.. blir så frustrerad!

RymdBörje
2013-05-03, 08:56
En hel del bortklippt...
...blir så frustrerad!
Jag med...och med en gillaknapp hade jag inte ens behövt göra det här inlägget.:rolleyes:


Not sent from an IThing?

Ove
2013-05-03, 11:45
Jag med...och med en gillaknapp hade jag inte ens behövt göra det här inlägget.:rolleyes:

:) Vad bra! Att du fick göra inlägget, för då förstår man vad det är du gillar/ inte gillar. ;)

Mc-Bosse
2013-05-03, 13:20
:) Vad bra! Att du fick göra inlägget, för då förstår man vad det är du gillar/ inte gillar. ;)

Om man gillar ett inlägg och allt det innehåller så räcker en gilla-knapp. Vill man vara extra tydlig kan ju en kommentar skrivas. Gilla-knapp nu!

speed triple
2013-05-03, 15:15
Om man gillar ett inlägg och allt det innehåller så räcker en gilla-knapp. Vill man vara extra tydlig kan ju en kommentar skrivas. Gilla-knapp nu!

Jag GILLAR detta!!!:D

Ove
2013-05-03, 19:03
Om man gillar ett inlägg och allt det innehåller så räcker en gilla-knapp. Vill man vara extra tydlig kan ju en kommentar skrivas. Gilla-knapp nu!

:flute: OK! Egentligen bryr jag mig inte så mycket. Vad jag stör mig på när det gäller gillaknappar och tackknappar är att det kommer upp en avisering, man går dit och tittar om det är någon som vill mig något och besviket konstaterar man att det bara är någon som råkat fumla med en knapp. :p :rolleyes:

Mc-Bosse
2013-05-03, 20:30
:flute: OK! Egentligen bryr jag mig inte så mycket. Vad jag stör mig på när det gäller gillaknappar och tackknappar är att det kommer upp en avisering, man går dit och tittar om det är någon som vill mig något och besviket konstaterar man att det bara är någon som råkat fumla med en knapp. :p :rolleyes:

Nu brukar inte ett gillaklick generera några aviseringar i olika forum. Facebook är ett undantag.

simonwellander
2013-05-04, 00:24
Men Facebook är inget forum... :D

Ove
2013-05-04, 07:56
Nu brukar inte ett gillaklick generera några aviseringar i olika forum.

Jodå, t.ex. i SMC;s forum kommer det avisering och då går man dit och tittar - bara nån som tryckt på knappen.....

Mc-Bosse
2013-05-04, 09:53
Jodå, t.ex. i SMC;s forum kommer det avisering och då går man dit och tittar - bara nån som tryckt på knappen.....

Jaha.

speed triple
2013-05-04, 14:42
Jodå, t.ex. i SMC;s forum kommer det avisering och då går man dit och tittar - bara nån som tryckt på knappen.....

Kan vara jobbigt o vara nyfiken!!:D

Ove
2013-05-04, 22:37
Kan vara jobbigt o vara nyfiken!!:D

Ja det kunde ju varit någon som hade något att skriva, typ PM eller något, brukar inte du öppna sånt?? :rolleyes: