handdator

Visa fullständig version : Ny Androidapp - "Utmärkta Vägar"



Ullstrm
2013-04-27, 12:54
Jag och en kompis har under våren utvecklat android-appen "Utmärkta Vägar" som riktar sig mot svenska vägar och MC-åkare.

Utmärkta Vägar är en community-liknande app där användarna själva lägger till sträckor som de vill att andra ska kunna ta del utav. För varje sträcka kan man ange en
beskrivning samt attribut såsom underlag, miljö, rak/kurvig-vägtyp osv. Sträckor kan även betygsättas, favoriseras och kommenteras.

För att enkelt hitta bra sträckor kan man söka/hämta/filtrera enligt följande:
- Hämta sträckor inom län/orter
- Hämta sträckor inom angiven radie för nuvarande eller vald position.
- Sortera på högst betyg.
- Enbart visa sträckor med vissa attribut, exempelvis underlag.


Appen går att finna på Google Play Store under namnet "Utmärkta Vägar". Den släpptes igår (26/4) och det ligger därför endast ett fåtal sträckor inne. Därför behöver vi
ER hjälp! Ladda ner appen och lägg till just dina favoritsträckor!


Länkar för nedladdning:
Gratisversion med lite reklam:
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kau.utmarktavagar

12kr-version utan reklam:
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kau.utmarktavagarpro



Om ni har några önskemål på designmässiga konstigheter som ni tycker borde fixas, eller om det är någon annan fundering så tveka inte en sekund att maila
(utmarktavagar@gmail.com). I detta tidiga skede av den släppta appen så finns det förmodligen mycket designmässigt som vi själva är blinda för då vi utvecklat den.

I övrigt hoppas vi att appen kommer fungera bra och att det inom kort fylls på med utmärkta vägar ;)

Pronby
2013-04-27, 14:48
Har suttit och pillat med den i några minuter nu och den verkar ju grym! Bättre recension kommer när jag använt den lite mer.

Men hur funkar det, kan samma sträcka läggas in flera gånger fast av olika personer?

Ullstrm
2013-04-27, 15:52
Har suttit och pillat med den i några minuter nu och den verkar ju grym! Bättre recension kommer när jag använt den lite mer.

Men hur funkar det, kan samma sträcka läggas in flera gånger fast av olika personer?

Ja, det går att lägga in "dubbletter" men eftersom användare har möjlighet att betygsätta andra sträckor så bör dessa dubbletter inte bli något problem då originalsträckan kommer bli den med högst betyg.

Planer finns även att införa möjlighet att rapportera sträckor (antingen om de är felaktigt registrerade, dubbletter, mm).

Ullstrm
2013-05-21, 13:58
Vi har nu släppt några uppdateringar till appen, och ny funktionalitet finns nu i form av möjlighet att se vägar i Gatuvy! Klicka och håll på kartan för att få fram gatuvy-gubben och placera den sedan på lämplig väg.

Om det är några funderingar eller önskemål så skriv här eller maila utmarktavagar@gmail.com

Twenty2
2013-05-21, 21:54
Skulle vara grymt om den gjordes för apple också.

Susie
2013-05-21, 23:43
Tror jag kommer gilla den här skarpt , känns tydlig och enkel. Fipplat med att testa lägga in rutt inga konstigheter där.Går det att lägga in hur lång sträckan är i infobubblan?

simonwellander
2013-05-22, 00:13
Bra jobbat med appen! Lycka till i framtiden :)

Ullstrm
2013-05-29, 11:48
Tror jag kommer gilla den här skarpt , känns tydlig och enkel. Fipplat med att testa lägga in rutt inga konstigheter där.Går det att lägga in hur lång sträckan är i infobubblan?

Sträckans längd beräknas automatiskt och kommer visas för andra i listan när man kollar på sträckor. :)

Kul att du gillar den!

Ullstrm
2013-05-29, 11:50
Skulle vara grymt om den gjordes för apple också.

Finns planer på att porta appen om populariteten visar sig bli väldigt stor. :)