handdator

Visa fullständig version : Borttappade nycklar..



TcAnders
2007-05-07, 18:26
PANIK!.. VEM har mina nycklar? Dom är borta och jag vet inte vad jag ska ta mig till.. Kom hem igår runt 18.00, VET att jag låste bilen med dom.. Sen vet jag inget mer, har ca 20 meter att gå till lägenheten ifrån bilen.. Där bor mina bröder och min far, dörren var upplåst så jag använde inte nycklarna där.. TYVÄRR..

Vaktmästarn har slutat för dagen ( 16.00, vilket skit att han slutar såpass tidigt ).. Så han kan jag inte ringa.. Har letat igenom sågott som hela lägenheten.. Tvättkorg, sängar, hall, ALLT!..

VART är dom? Kan inte du svara på det?.. ???

// Anders

TcAnders
2007-05-07, 18:49
Fyfan vilken UNDERBAR lycka.. HÖGSTA vinsten!.. Dom låg i garderoben..

// Anders

pewa
2007-05-07, 19:58
Haha, garderoben?

Tappade bort min mobil förra veckan. Vet att jag ringde i den nån timma tidigare men jag hittade den bara inte. Hade ljudet på såg vi testade ringa till den typ 10gg men det hördes inte ett pip.

Började få lite panik tills jag av en slump såg att den hamnat bland en hög handdukar i duschen, fråga mig inte hur ;)

Gibson
2007-05-07, 20:32
Nycklar spelar oss alla ett spratt ibland. ;D

TcAnders
2007-05-08, 20:20
Nycklar spelar oss alla ett spratt ibland. ;D


Absolut..:)



JA, och denna dag har vart helt underbar då jag kunnat känna på min högra ficka och då hört ett litet skrammel.. mumma.. 8)
Hehe, bra gjort att dra in den bland handdukarna.. Jag har märkt att man faktiskt kan göra lite allt möjligt konstigt när man inte riktigt tänker på vad man gör..

// Anders

Fredd
2007-05-08, 22:17
Jag har en borttappad nyckel sen flera år tillbaka. Har inte haft inbrott så den ligger väl under nån trall eller på botten av havet kanske :)

Nina
2007-06-02, 15:51
Jag som trott jag varit ensam om detta fenomen att tappa bort saker. ;)

Jag tappade bort en hel bil jag. Jag bodde i USA, huvudet fullt av saker att komma ihåg och kör mot affären. Just där jag brukar parkera var det proppfullt den dagen så jag fick ställa mig en bit bort, inte alls där jag normalt brukar parkera.
Tog en P-plats, stövlar in i butiken och handlar de varor jag ska ha, kliver ut genom dörrarna och nu var minnet bara fullständigt bortblåst! :o
Jag snurrade runt parkeringen under nån halvtimmes tid, bland annat såg jag en exakt likadan bil som jag har, i samma färg och det t o m satt en pojkvän i den också och väntade på sin tjej. Dessutom stod det Sweden på den bilen med!

Tredje gången jag är bakom den där bilen tänkte jag att jag ska nog ta och kika på den där som sitter och väntar i bilen. När jag ser det där otroligt bekanta ansiktet brister jag ut i ett gapskratt, fy katten vad jag varit förvirrad och bara tanken att jag flera gånger smugit runt bakom min egen bil utan att reagera…!
Jag kunde inte ens köra bilen pga allt gapskrattande så jag fick be honom ta över.

Nån fler som tappat bort hela bilar…? ;)

pewa
2007-06-03, 13:56
Haha, har hänt att man glömt var man parkerat men det där är nog snäppet bättre :)