handdator

Visa fullständig version : Länkage till framflyttade fotreglage



Zeeuus
2013-04-23, 11:12
Ok,

Jag har en virago 535 med framflyttade fotreglage.
Saken är den att det börjar se riktigt risgt ut, rostigt och nött.
Dessutom sitter bromsreglaget bara med ett par gäng då den gick av förra säsongen.
Det som jag undrar över i min oerfarenhet av bygge på hojar, finns det någon bra site/butik för länkage prylar. Jag hittar bara hela set för 3-8000 kr och det behöver jag inte. Bara detaljer, men det verkar svårt.

Tips någon?

Twenty2
2013-04-24, 04:57
Om jag inte missförstår dig helt så är det 2st länkstångshuvuden och en gängstång per sida som du behöver?
Hinner inte leta runt ut dig just nu men det finns sådana saker på tex Swedol.
Går att bygga med två st högergängade länkstångshuvuden. De framflytt som jag har sett har haft ett vänster och ett högergängat huvud för att lättare kunna justera bromsen och växelföraraens position.

Zeeuus
2013-04-24, 18:40
Nja, nästan.
Här är en bild för att lättare förklara hur det ser ut.

Ca 1 dm lång.
Det borde finnas något som man kan sätta ihop för att få det snyggare än såhär. :(

Ove
2013-04-24, 19:30
:hmmmm2: Varför inte gå till båtbutiken och titta efter vantskruv i lagom storlek? ;)

Jan-Olov
2013-04-24, 19:50
:hmmmm2: Varför inte gå till båtbutiken och titta efter vantskruv i lagom storlek? ;)

Bra tips, kolla biltema dom har en hel del i rostfritt.

Zeeuus
2013-04-29, 21:57
Ok, nu har jag kollat.
Både biltema och båt butik. De har "nästan" något som skulle fungera. Men estetiskt, nej.

Jag hade mer tänkt mig något snyggt custom inspirerat.

Gert
2013-04-29, 22:49
plocka av delen och få gjort en kopia i rostfritt av en lokal mekanisk verkstad/smed som kan rostfritt.