handdator

Visa fullständig version : Sitter du bekvämt??



jaka
2013-04-18, 15:00
Hej!
Måste tipsa om en bra tillverkare.
Jag kör sedan 2003 en Honda Pan-European 1300ST och det är den bästa hoj jag kan tänka mig,men det finns två problem med den,man sitter inte så värst bra och man saknar en 6:e växel.
Jag fick tips via en amerikansk site 2004 att det fanns en firma i USA som stoppade om befintliga sadlar. Firman namn var Russel Cycle products och låg i Karlifonien.
Jag gick in på deras hemsida och tittade på deras tidigare arbeten och bestämde mig för att skicka över mina bägge sadlar.
Efter ca 1månad fick jag tillbaka sadlarna modifierade och klädda i grått och svart läder.
Och vilken skillnad det blev! Nu satt man perfekt och kunde köra hur länge som helst utan att få träsmak.Här nedan är adressen Firman.
Jag gav ca 5600:- för mina omstoppade Hondasadlar inklusive frakt till och från USA. Priset är billigare om man väljer enklare klädselmaterial. Bilden nedan är på en av Russels Cycle Products hojar.

En sjätte växel hoppas jag Honda kommer med på nästa modell av "Panna"!

http://www.day-long.com/

TMax500
2013-04-18, 17:12
För sent att skriva det här nu, förstås... Kollade du med en sadelmakare i Sverige? Det finns ju ett antal som även gör mc-sadlar.

Olle Å
2013-04-18, 21:09
Hade en gammal Transalp som blivit nersutten i dynan. Lossade klädseln och skar ner skumgummit ett par cm på den delen föraren satt. Lade i en tillklippt ca 10 mm tjock gelpad av den typ ryttarna använder. Blev en helt annan komfort dessutom. Kostnad noll.:):)

Månne
2013-04-18, 23:46
Går att beställa en egen sadel efter tycke och smak ifrån www.bagster.com med till vettigt pris. Går att få med värme, gel, king & queen etc

rakarör
2013-04-19, 11:43
Hade en gammal Transalp som blivit nersutten i dynan. Lossade klädseln och skar ner skumgummit ett par cm på den delen föraren satt. Lade i en tillklippt ca 10 mm tjock gelpad av den typ ryttarna använder. Blev en helt annan komfort dessutom. Kostnad noll.:):)

Bra tips! Sådana billiga & smarta lösningar gillar jag.:)

janlef
2013-04-20, 10:05
Hade en gammal Transalp som blivit nersutten i dynan. Lossade klädseln och skar ner skumgummit ett par cm på den delen föraren satt. Lade i en tillklippt ca 10 mm tjock gelpad av den typ ryttarna använder. Blev en helt annan komfort dessutom. Kostnad noll.:):)

Var kan man köpa denna gelpad? Låter jätteintressant. Limmade du fast den tillklippta gelpaden mot skummgummit ? I så fall med vad för lim ? Skummgummit tål väl inte lösningsmedel så bra.

Olle Å
2013-04-20, 10:11
Var kan man köpa denna gelpad? Låter jätteintressant.

Jag hade en liggandes efter min tid som ryttare. Den användes som sadelunderlag. Köpte sedan en till på Blocket för ca 150:-, under namn "gelpad"
Annars så finns de i ridsportbutikerna.
Om man måste klippa i dem, så måste den tillklippta ytan tejpas med rejäl eltejp eller liknande så att gelen inte torkar i snittet.:)