handdator

Visa fullständig version : BMW, modellflyg, död älg



Nina
2007-10-27, 15:03
Det blev ingen tur med nya hojen i dag, svärfar tyckte det var för blött ute och hojarna blir så skitiga så vi tar väl en tur i morgon. Okej, bort med den planeringen där så jag följde med gubben ut till flygfältet, han flyger modellflyg. Med hade vi ett mindre plan som går på batteri vilken jag provade för första gången. Det var faktiskt jättekul! ;D

Första landningen blev på gräset, den oklippta sidan. Med andra ord utanför landningsbanan. Andra landningen var på den klippta delen av åkern – på landningsbanan. Det gick bra, lite knepigt med radion bara och göra flera saker samtidigt. Jag lär mig väl med tiden. Jag ska prova med en CUB J3, en eldriven kärra.
Jag kan än så länge bara stiga, dyka, svänga och öka/minska farten, gubben kör loopingar och faller fritt, flyger upp- och ner och har en himla massa konster för sig. Det gäller att vända hjärnan rätt då, annars störtar planet. :D

Bredvid flygfältet låg en död älg, det var visst jakttider där nu. De brukar inte gilla när folk kommer och ska flyga modellflyg för då springer älgarna all världens väg utom mot gevärspipan. Älgen verkar ha blivit fälld alldeles nyligen, lite smågrumlig i ögonen och allt innanmäte låg i en säck bredvid. Nåja, första gången jag fått chansen få se en älg så nära som i dag.