handdator

Visa fullständig version : Ny klubb.



Flowenborg
2013-04-15, 09:42
Tjenare!
Helt ny här. Jag är nyligen bosatt mej utanför Mjölby, nyligen skrivit in mej på körskolan och nyligen köpt en hoj. En Honda som framöver ska bytas ut till en HD! Hoppas ha kortet i handen innan sommaren är slut! Allt är nytt och spännande! Jag sitter på ett stort och lovande garage. Här kommer jag öppna en ny klubb! Eventuellt blir det en ny avdelning på en befintlig klubb som vinns på västkusten. Kan idag inte nämna vilken då det inte är spikat. En klubb blir det i vilket fall!
Finnes intresse så skriv en rad till mej!
MVH Flowenborg

Ankan1
2013-04-15, 10:06
Hej på dig med.Här var någon annan på forumet för en tid sedan som skulle starta mc klubb.Den försvann spårlöst och har inte synts till sedan dess.Lycka till med ditt körkort.

Flowenborg
2013-04-15, 10:42
Hej på dig med.Här var någon annan på forumet för en tid sedan som skulle starta mc klubb.Den försvann spårlöst och har inte synts till sedan dess.Lycka till med ditt körkort.

"Den försvann spårlöst och har inte synts till sedan dess". Var denna "den" bara snackare eller försvann "den" rent fysiskt eller försvann"den" från hojen.nu?

Flowenborg
2013-04-19, 06:27
Ok. Fel forum tydligen

Ankan1
2013-04-20, 00:21
Tror att "den" försvann från forumet efter sitt försök.Fysiskt har jag däremot ingen aning om men det får vi ju inte hoppas.Vore ju tragiskt om så var fallet.Fel forum för vadå !?.

V Saarela
2013-04-20, 05:20
Råd och tips i all välmening Flowenborg:

Vilket forum du än vänder dig till, så kommer det bli fel forum. Din förfrågan är totalt fel utformad.

Spontan reaktion
- tror han att det är nåt unikt han hittat på
- vadå HD, hardcore eller mammas pojkar som klibbar på ett ryggmärke, slutar raka sig för att se tuffa ut.
- vad händer om det blir inget körkort.
-mm mm

Så, skulle jag äga en Honda(eller nåt annat japanskt) så vill jag definitivt inte vilja vara med i din klubb. Skulle jag äga en HD, så vill jag definitivt inte heller vilja vara med i din klubb.

Mitt heta råd till dig:(jo, jag har varit med ett tag och känner att jag har rätt till det. Se det som ett råd från far till son :)

Ta ditt körkort, sök dig till andra motorcyklister, hitta dina själafränder, bjud hem dom till garaget och sen.....bilda din klubb med dom du tycker om att umgås med.
Ett bra sätt att hitta nya kompisar är att tex bjuda in till div körningar etx tex här på forumet.

Dock, kan inte ta ifrån dig ambitionen och önskar dig givetvis all lycka till både med körkort och klubb...

TheCrow
2013-04-20, 09:15
Jag funderar på att starta en "Lone Wolf"-klubb... :cool:

/Freddo

Ankan1
2013-04-20, 09:55
Den är jag redan med i ... LOL ... Nackdelen är väl att somliga tror man är en flåbuse så fort man har västen på sig. :D

TheCrow
2013-04-20, 10:30
Jag funderade på om det finns några som patchar upp sin väst med Lone Wolf, jag har aldrig sett nån. Nu är ju jag förvisso mer av en hang around när det gäller mc eftersom jag inte har körkort än men som boende nära Enköping så har man ju suttit och tittat på Mälaren Runt några gånger genom åren :)

/Freddo

V Saarela
2013-04-20, 11:09
Det är ju bara att ringa och höra om medlemskap http://lwrmc.se/

Vet du inte hur man gör så.... http://www.youtube.com/watch?v=SlXH3jAZw5U

RobbeS
2013-04-20, 12:14
Det är ju bara att ringa och höra om medlemskap http://lwrmc.se/

Vet du inte hur man gör så.... http://www.youtube.com/watch?v=SlXH3jAZw5U

Saxat ur Lone Wolfs:s hemsida:
"Lonewolf Mc blev den 17/3 2012 godkända av Sverigemodellen, där med fick vi lov att bära frontpatch på våra västar".

Min fundering är varför man ska ha godkännande av Sverigemodellen för att bära frontpatch? Vill jag ha frontpatch på en väst, om jag nu vill ha en, så sätter jag väl för fanken på en frontpatch utan att fråga den där Sverigemodellen.

HD klubbar är alltså mesar som måste fråga mamma sverigemodellen och pappa Hells Angeles hur dom ska klä sig.....

Twenty2
2013-04-20, 15:00
Som Saarela skriver.... Sikta på att ta kortet först, åk med folk. Bjud in folk du kommer överens med och gillar att dela garage med dig. Så ger sig nog resten själv.

Vad är det som drar för din del med klubben ?
Är det att gå på fester?
Att flexa med västen på stan?
Gemenskapen att mecka hoj och dricka nån öl i garaget med polarna?

RobbeS: Det finns vällan både för och nackdelar med Sverigemodellen. Det finns inget som säger att du inte får kränga på dig en väst och köra ditt eget race.
Däremot så öppnar en anslutning till modellen upp lite dörrar då det gäller fester och inbjudningar till andra event. Visst HA är med i SBM men jag vet inte alls vilket inflytande dom har över andra klubbars val av färger, tryck och namn. Som jag har förstått det så sker allt sådant i samband med att en klubb ansöker om anslutning. Och då är det dom andra klubbarna i regionen som är med och tycker till om det tänkte namnet/trycket/färgen.

TheCrow
2013-04-20, 16:00
Haha, så det fanns verkligen en "lone Wolf"-klubb. Det känns ju lite motsägelsefullt liksom. Patcharna som jag sett på nätet så står det ju "Lone Wolf - No Club" på :D

/Freddo