handdator

Visa fullständig version : Lackskada på gammal MC.



paddyspub
2013-04-10, 17:03
Hej, ska ta körkortet i vår och då köpte jag en gammal hoj för att köra med. Den hade en skada på tanken som jag inte brydde mig så mycket om eftersom det ska vara en övningskörningshoj.


Nu har jag dock börjat fundera lite på hur jag ska laga denna skada och har kört fast lite. Eftersom hojen är gammal vill jag helst fixa det själv och inte lämna iväg den dyrt.

Frågan är vad jag ska göra efter att jag behandlat ytan och spacklat igen lackhålet.

*Ska jag försöka hitta Hondas färg för att "gömma" skadan och sedan köra klarlack
(problemet är väll att tanken är solblekt efter massa år)?

eller

*Ska jag försöka hitta ett klistermärke eller något och sedan lacka över med klarlack så det sitter?

Uppskattar all hjälp!


/Philip

jrutgers
2013-04-10, 19:50
Om du vill köra på alternativ 1 så skulle jag nog maskera hela tanken och bara lacka det skadade området, men jag kanske missförstår gällande klarlacken?

Att spraya på klarlacken på gammal lack med befintlig klarlacken över hela tanken så att säga kan göra så färgen reser sig och det blir redigt fult.

Personligen hade jag lagt pengarna på att
-fixa skadan
-slipat å spacklat hela tanken
-lackat om hela tanken

Alt. Som jag skrev först. Maskera "resten" av tanken och bara lacka det reparerade området.