handdator

Visa fullständig version : Topbox - skitful men värt det?



lasrberglund
2013-04-07, 22:00
Är i valet om man ska investera i en topbox till xt600an.
Har sen tidigare aluväskor och har använt packrulle på längre turer.

Vad tycker ni som är vana långkörare? Är topbox värt investeringen (och fulheten)?

Den jag kollat på är Hepco becker junior TC 40 för 1800 inkl ryggstöd och frakt.

Ove
2013-04-07, 22:06
Är i valet om man ska investera i en topbox till xt600an.
Har sen tidigare aluväskor och har använt packrulle på längre turer.

Vad tycker ni som är vana långkörare? Är topbox värt investeringen (och fulheten)?

Den jag kollat på är Hepco becker junior TC 40 för 1800 inkl ryggstöd och frakt.

:) Topbox är toppen! Ful? Spelar roll - man får väl vara vacker själv. :)

Ankan1
2013-04-07, 22:56
Toppbox till mc motsvarar väl bilens takräcke.Praktiskt, visst.Fult, helt klart.

lasrberglund
2013-04-08, 06:16
:) Topbox är toppen! Ful? Spelar roll - man får väl vara vacker själv. :)

Då är det helt kört för mig....

Jag är tvungen att ha en otroooligt snygg hoj för att kompensera resten :D

GeländeSport
2013-04-08, 10:29
Klart du skall ha en topbox! Är du däremot så ful att du måste kompensera utseendet med en vacker motorcykel tycker jag nog att du skall byta hojmodell

Månne
2013-04-08, 13:10
Kör man mycket uppväger fördelarna!
Handla mat på vägen hem, grejor till stranden, grejor till mötet osv plus att en passagerare uppskattar den väldigt mycket, avkopplande att ha något att luta sig mot.

Fult ja men vem bryr sig?

Olle Å
2013-04-08, 13:36
Kör man mycket uppväger fördelarna!
Handla mat på vägen hem, grejor till stranden, grejor till mötet osv plus att en passagerare uppskattar den väldigt mycket, avkopplande att ha något att luta sig mot.

Fult ja men vem bryr sig?

Vadå fult??? Beskriv det den som kan.:):):)

pentti01
2013-04-08, 13:43
XT 600; Snygg.
Toppbox; inte så fult.
Du; har ju hjälmen på! :D

Olle Å
2013-04-08, 16:36
XT 600; Snygg.
Toppbox; inte så fult.
Du; har ju hjälmen på! :D

Varför skall en som leker trendnisse bestämma vad som är fult eller ej??????:confused::confused::confused:

lasrberglund
2013-04-08, 17:09
Klart du skall ha en topbox! Är du däremot så ful att du måste kompensera utseendet med en vacker motorcykel tycker jag nog att du skall byta hojmodell

Nu förstår jag inte..... förolämpar du pärlan min??

Månne
2013-04-08, 17:23
Har väl snarare med tycke och smak att göra framför trender.
Tycker man att man behöver en topbox så slänger man på den, ful eller inte?

pentti01
2013-04-08, 17:30
Varför skall en som leker trendnisse bestämma vad som är fult eller ej??????:confused::confused::confused:
Tror nog att du förstått mitt inlägg lite fel. Jag leker aldrig trendnisse.
Ville bara skoja till det när jag delade min mening att en toppbox är ju inte alls så fult.

lasrberglund
2013-04-08, 17:31
Har väl snarare med tycke och smak att göra framför trender.
Tycker man att man behöver en topbox så slänger man på den, ful eller inte?

De flesta har en gräns när praktiskt möter fult.

Jag går inte ut i långkallingar eller onepiece på stan hur skönt o praktiskt de än är.

Hur många tejpar sina hojar med varseltape? skulle väl vara suveränt ur praktisk synvinkel.

En topbox ska testas men ser det FÖR fult ut så ryker den nog.

Reject
2013-04-08, 18:01
Om vi nu bara pratar estetik, så tycker jag att de flesta äventyrshojar och touringhojar passar i topbox. Sen är det ju så himla nimmt också...

engström67
2013-04-08, 19:26
Håller med,kan vara fult med toppbox om man valt fel.Finns ju toppboxar som ser bra ut på många hojar.Finns ju dom som kör med typ orginal sidoväskor och sedan toppbox av annat märke:confused::confused:.Har en givi toppbox 25liter som följde med min Dominator,den är skitful så den slänger jag nog bort:)Har fina aluboxar till min nya Tiger och ser rätt bra ut,men sätter bara dit dom om jag behöver dom.

lasrberglund
2013-04-09, 17:45
Köpte en H&B junior tc 40 liter
Köpte till ryggstöd så pojken får nåt att luta sig mot när vi ska ut o finåka.

pentti01
2013-04-09, 17:51
Låter fint de´; klart pojken ska ha nått att luta sig mot !
Lägg gärna ut en bild!?

räven
2013-04-09, 18:29
Håller med,kan vara fult med toppbox om man valt fel.Finns ju toppboxar som ser bra ut på många hojar.Finns ju dom som kör med typ orginal sidoväskor och sedan toppbox av annat märke:confused::confused:.Har en givi toppbox 25liter som följde med min Dominator,den är skitful så den slänger jag nog bort:)Har fina aluboxar till min nya Tiger och ser rätt bra ut,men sätter bara dit dom om jag behöver dom.

Vilket fabrikat va de på snygga toppboxen ?

Månne
2013-04-09, 18:33
Köpte en H&B junior tc 40 liter
Köpte till ryggstöd så pojken får nåt att luta sig mot när vi ska ut o finåka.

Hepco & Becker alltså...

lasrberglund
2013-04-09, 18:51
Hepco & Becker alltså...

Har deras alustandard väskor sen tidigare o är helt nöjd. Dessutom var det bara H&B som hade hållare till xt600E

engström67
2013-04-09, 19:13
Vilket fabrikat va de på snygga toppboxen ?

Det är givi tror jag