handdator

Visa fullständig version : Vanligt med flagnande färg på BMW GS-motorer?



goldfish
2013-04-06, 17:44
Jag var och tittade på en BMW 800 GS från 2009 som hade en del flagnande färg i botten av motorn bakom framhjulet. Misstänker att det beror på stänk/skit som lägger sig där. Hur vanligt är det att färgen flagnar på motor?

På bilden ser det ju inte så värst rengjort ut:

Länk till bild (http://dl.dropbox.com/u/16064920/20130406_132248.jpg)

Bör man avstå eller vad säger ni? Ser ni något annat på bilden som ser skumt ut?

Shaun
2013-04-06, 18:11
Jag är ingen expert på offroad hojar men det ser riktig skiten ut. Måste finnas bättre vårdade exemplar på marknaden.

Bighoj
2013-04-06, 18:29
En hoj på knappt 4 år som ser ut så oavsett offroad eller ej tycker inte jag verkar bra skött.Är man rädd om grejerna ser det inte ut som bilden du visade.Yttre skicket speglar ju även hur det övriga är skött.Håller med Shaun om att det lär finnas bättre exemplar,så ut och leta.

engström67
2013-04-06, 20:00
Kan bara hålla med,dåligt skött :confused:

goldfish
2013-04-06, 21:53
Det får nog bli att man hoppar denna hoj och letar vidare... Men man börjar bli mör på att leta :)

Ankan1
2013-04-06, 22:00
En 2009 ... förmodligen till salu ... som aldrig blivit tvättad ... som ser ut på det viset ... leta vidare.

engström67
2013-04-07, 09:47
Det får nog bli att man hoppar denna hoj och letar vidare... Men man börjar bli mör på att leta :)

köp nytt då slipper man leta;)

Olle Å
2013-04-07, 10:09
Det får nog bli att man hoppar denna hoj och letar vidare... Men man börjar bli mör på att leta :)

Ok, förstår dig. Som sagt så har du två alternativ.
Antingen nytt eller acceptera en hoj som har diverse skönhetsfel.
Antingen bara hålla den i det skicket den är, men kanske tvättad och servad eller försöka återställa den, vilket kan vara mycket svårt.
Funderar på om denna hojen använts på saltade vägar. Finns ju inget saltskydd på hojar, så att färgen flagar mycket lätt. En del aluminium korroderar väldigt lätt av saltet.
Ett tips jag fått då det gäller att skydda hojen mot saltet är ju att tvätta noggrant, låta torka och spreja Dinitrol lättflytande överallt utom på plasten. Hojen blir ju inte vacker, men efter avfettning på våren bör den vara intakt.:):):)