handdator

Visa fullständig version : Nytt rekord! (Premiärtur)



classe8
2013-04-04, 09:00
Aldrig tidigare har min MC premiär varit så sen som i år.
Tanken med hoj byte förra året var delvis att få en längre säsong men då visste jag ju inte att kung Bore skulle visa tydliga tecken på senilitet.
Men den korta turen var faktiskt riktigt behaglig. idag siktar jag på en något längre runda.

Mats Liifv
2013-04-04, 12:48
Samma för mig!
Tog mina första turer i påskhelgen och idag blev första dan jag åkte till jobbet. Brukar nog ligga ungefär två veckor tidigare med att åka till jobbet annars...

Molgan
2013-04-04, 15:01
Fördelningspolitik i väderleken verkar det som. Hade jag inte råkat placera en stor snöhög mellan hojen och vägen hade jag kunnat ta mig från hemmet till jobbet på nästan snöfria vägar här uppe i Luleå.

Nina
2013-04-04, 15:32
Ha ha, ja våren tycks vara försenad men då hoppas vi att sommaren förlängs, eller hur? ;)

Nina
2013-04-04, 15:34
Förresten, det vette tusan varför jag låtit hojen stå under vintern, jag har snarare tyckt att jag hinner nog köra jag så det är ingen brådska med det. I går var då min premiärtur för i år, jag for och besiktade Husqvarnan. Jag trodde jag skulle vara rostig eller klanta mig och bromsa när jag ska växla (högerväxlad hoj) men det var som om jag inte haft nåt avbrott i hojkörandet. Som vanligt var det en fröjd att sitta på en hoj även om jag bara for till bilprovningen. Men det gjorde gott för själen i alla fall. :D

pentti01
2013-04-05, 00:48
Ha ha, ja våren tycks vara försenad men då hoppas vi att sommaren förlängs, eller hur? ;)

:shakehands:

klaus
2013-04-05, 06:50
brukar normalt kunna köra runt den 20-4, så kan inte yttra om årets premiär än, frugan vill börja övningsköra ute (har lessnat lite på inomhusbanan) så kanske måste göra tidigare premiär :)

Susie
2013-04-05, 12:59
I helgen får det allt vara dags för mig, tänker inte på annat.

Mavve65
2013-04-05, 15:06
Ha ha, ja våren tycks vara försenad men då hoppas vi att sommaren förlängs, eller hur? ;)

Jajjamän! :deal:
Jag tror det kommer bli en så fin sensommar/höst att det kompenserar den tröga starten För egen del ska jag operera axeln i början av maj och blir borta flera veckor från mc-åkandet:mad:. hade därför hoppats på en snabb start på våren i år, så jag fått åka några 100 mil redan nu.
Men får som sagt, jag hoppas på en låååång sensommar och höststäsong:) om axeln läker som den ska:nurse:

Hoppas ni andra får en siktigt skön säsong som kan börja så fort som möjligt:):).

lasrberglund
2013-04-05, 16:34
Kan bli premiär tur imorrn, men då är den minst 2 veckor tidigare än normalt för mig här i piteå.

Ove
2013-04-05, 17:05
:confused: Säger då dä! Första turen 3/4? Blev bara till macken för att byta luft, drygt 2 mil, Alltid något, men sent.

Ankan1
2013-04-05, 21:41
Ca 130 mil sedan start.Var 7 grader varmt igår. :D

Väse Conny
2013-04-06, 01:32
Ca 130 mil sedan start.Var 7 grader varmt igår. :D

Nu är det -7 grader här i Väse Värmland, MC no way kanske sommardäck på bilen i morron

Olle Å
2013-04-06, 20:46
Nu är det -7 grader här i Väse Värmland, MC no way kanske sommardäck på bilen i morron

Jag for förbi Väse i morse vid 7-tiden i morse på väg till Sjötorp. Därifrån till Hornborga för att titta på pippidans. Det kanske var för tidigt och för kallt för ungdomarna då.:eek::eek:

Väse Conny
2013-04-06, 21:49
Jag for förbi Väse i morse vid 7-tiden i morse på väg till Sjötorp. Därifrån till Hornborga för att titta på pippidans. Det kanske var för tidigt och för kallt för ungdomarna då.:eek::eek:

Jag har precis kommit hem från Gran Canaria de har en timme bakåt, så jag var jetlagad vid denna tidpunkt. Ett annat minus är att min ryggrad tinade upp där nere och jag kännde livet återkomma men frös väldigt snabbt igen.
Det var duktigt av dig att dra iväg så tidigt o långt, jag har tydligen mycket att lära.
Tur att jag är så ung, mjuk i kroppen och läraktig... 51år o flagnar på näsan

Susie
2013-04-07, 10:09
Premiärturen för i år blev äntligen av i går, inte långt men 11 mil och 6-7 + grader underbart. Förra året vid den här tiden började jag mina första staplande steg mot MC kortet, kändes überskönt att det ligger bakom en och att en lååååång härlig säsong liggande framför en.

Kändes skönt att kryp, undanmanövring, bromsning satt där det skulle. Har anmält mig till en av SMC avrostningskurser nu i april vilket jag ser mkt framemot. Trodde allt att vi skulle kunna ta en tur även idag men i skrivande stund har eländet börjat igen snö/regn ååhh. Blir till att läsa den eminenta
Full Kontroll din guide till säkrare MC-körning av SMC istället.

http://svmc.se/upload/SMC%20centralt/Dokument/rapporter/001-016%20Full_Kontroll_Web.pdf

(Håller tummarna för alla här på forumet som tragglar med kortet att det blir en någorlunda smärtfri period både ekonomiskt, fysiskt och psykiskt lycka till!)

Olle Å
2013-04-07, 10:15
Jag har precis kommit hem från Gran Canaria de har en timme bakåt, så jag var jetlagad vid denna tidpunkt. Ett annat minus är att min ryggrad tinade upp där nere och jag kännde livet återkomma men frös väldigt snabbt igen.
Det var duktigt av dig att dra iväg så tidigt o långt, jag har tydligen mycket att lära.
Tur att jag är så ung, mjuk i kroppen och läraktig... 51år o flagnar på näsan

Jo men visst så är det ju så att ni ungdomar har en del att lära. Men skämt åsido hur länge har du haft hoj? Kanske vi kan träffas någongång för att ta en tur.:):)