handdator

Visa fullständig version : Topbox hur montera?



magnusda
2013-04-02, 22:08
Hej alla
Följt forumet ett tag men inte deltagit aktivt. Nu har jag dock en fundering som jag hoppas kunna få lite hjälp med.

Jag har en gammal hoj, en GSX550 från 80-talet. Mycket fint skick och förhållandevis lågmilad. Det sitter 2 sido- Giviväskor på deras "klicksystem", tror det kallas Monokey eller liknande.

Nu funderar jag på en topbox men vad jag förstår krävs en pakethållare för detta, vilket saknas.

Går det att få tag på pakethållare till en så gammal MC och i så fall var? Har letat....
Går det att komplettera Givis hållare med pakethållare? Har även letat detta...
Finns det någon form av universal eller är samtliga märkesanpassade.
Eller hur gör man? :confused:

Många frågor som jag ödmjukt ber er om hjälp med att reda ut.

Hälsningar
Magnus

Olle Å
2013-04-03, 08:49
Hej alla
Följt forumet ett tag men inte deltagit aktivt. Nu har jag dock en fundering som jag hoppas kunna få lite hjälp med.

Jag har en gammal hoj, en GSX550 från 80-talet. Mycket fint skick och förhållandevis lågmilad. Det sitter 2 sido- Giviväskor på deras "klicksystem", tror det kallas Monokey eller liknande.

Nu funderar jag på en topbox men vad jag förstår krävs en pakethållare för detta, vilket saknas.

Går det att få tag på pakethållare till en så gammal MC och i så fall var? Har letat....
Går det att komplettera Givis hållare med pakethållare? Har även letat detta...
Finns det någon form av universal eller är samtliga märkesanpassade.
Eller hur gör man? :confused:

Många frågor som jag ödmjukt ber er om hjälp med att reda ut.

Hälsningar
Magnus
Till en topbox behövs en bottenplatta om man vill ha boxen lätt avtagbar. Det bör ju gå ganska lätt att tillverka en liten hållare som man fäster bottenplattan på, om man inte hittar en orginalhållare.

Månne
2013-04-03, 22:34
Kolla med MC skrotarna, det är ju inte omöjligt att de sitter på en pakethållare?

magnusda
2013-04-04, 08:51
Till en topbox behövs en bottenplatta om man vill ha boxen lätt avtagbar. Det bör ju gå ganska lätt att tillverka en liten hållare som man fäster bottenplattan på, om man inte hittar en orginalhållare.

Tveksam om jag klarar att göra det tillräckligt snyggt. men visst... finns ju andra som kan :-) En möjlghet, helt klart.



Kolla med MC skrotarna, det är ju inte omöjligt att de sitter på en pakethållare?

Ja, det är en möjlighet jag ska kolla.

Oden68
2013-04-09, 15:19
Hej, hur är sidoväskorna monterade?
Sitter dom på ett wingrack så går det att komplettera det, jag gjorde nyss det till min blackbird.
Kolla på lelles hemsida i så fall där finns det reservdelar.

Jag köpte 2 st. vinklar och en platta att montera toppboxen på, vinklarna är avsedda för just mitt wingrack och det kostade ett par hundralappar.
Viktigt att skilja på monokey och monolock när du beställer plattan.

Lycka till!