handdator

Visa fullständig version : December



Nina
2007-10-25, 06:56
Jag skulle ha hämtat hojen i december men så började tankarna snurra som ”Tänk om folk provsitter den? Och repar den?” så jag ville hämta hojen nu istället.

Den gick fint, glömde kika i manualen om inkörning och hur långt det bör ske så jag tog det lugnt hemåt. Hamnade i bilköer och konstaterade att det där med krypkörning var jag rostig på nu. Länge sen man kröp så här sakta! Men det släppte efter en stund och jag slutade vingla, jag flyttade bara upp blicken från bilen framför till ovanför biltaken och kikade bortåt. Fast varför jag tittade på bilen framför så mycket var för att han satt och bromsade stup i kvarten! Han hade flera meter framför sig till godo men bromsar för ingenting mestadels. Jag satt och undrade om det var nåt fel på hans bromsljuskontakt under bromspedalen eller nåt.

Nåja, hem kom jag och hojen gick skitfint. Jag läste i manualen hemma det där om inkörning och konstaterade att förra ägaren hade bara kört in hojen och sen lämnat den i inbyte hos Toyota i Rissne. Toyota har ju bara bilspekulanter, de tittar inte på mc när de kliver in där så Toyota blev liksom stående med hojen under flera månaders tid.

Jag har sett den förut ute på annons men tyckte den låg i pris som alla andra. Men nu hade de sänkt den rejält, med hela 10.000 kr så jag gjorde ett klipp nu. Svärfar som har en likadan tyckte priset var bra så jag köpte den direkt. Provkörde den i förrgår och i går var jag där och hämtade den. ;D

Gubben var på dåligt humör så han körde ifrån mig, jag såg honom strax innan Haga Norra i bilkön men det var flera bilar och en lastbil framför mig. Och jag vet hur man får köra förbi i en bilkö, på vänster sida om fordonen i samma körfält och inte korsa heldragna linjen… Då blir det lite trångt ja! ;)
Jag ville inte riskera att repa nåns bil + nya hojen och dessutom få böter så jag låg kvar där jag var.