handdator

Visa fullständig version : Det var påsken det



Nina
2013-04-02, 09:40
Nu blickar jag framåt till en bra säsong med mycket åka på hojarna. Känns som det blir ett Husqvarna-år, suget efter grus känns mer och mer. Hoppas det blir ett bra grus-år i år. Jag börjar med att besikta Husqvarnan i morgon, fick en automatiskt bokad tid – i juni. Känns inte som det är läge att besikta den så sent på året, så jag kollade och hittade mängder av tider, redan i dag fanns en tid men jag tog en tid till i morgon. Så får vi se om besiktnigsmannen törs köra den, förra gången så avstod han. Antar det beror på att den är högerväxlad (?).

Jag bytte plats på ett par hojar i garaget så Husqvarnan är lätt att komma åt, jag tyckte i nåt andetag att min man kan ju få starta upp den och ta en liten runda i grannskapet och se att allt lirar som det ska. Det första han gjorde var att sura ner den. Och sen gick den inte igång bara därför. Jag försökte putta igång den men icke, sur var den och det ordentligt.

Tändstiftet åkte ur ett par gånger för torkning och efter en del bök och stök så hoppade den i gång. Min man tyckte att jag gjorde så här på jävelskap. Nej, absolut inte, jag hade ingen aning om att han skulle stå där och sura ner hela motorn. Jag förklarade hur jag brukar göra, och jag tänkte inte på att jag skulle ha förklarat det före han surade ner hela motorn... Nåja, då vet han det till nästa gång jag ber honom att starta den och att jag i min tur ska ge instruktioner före.

Husqvarnan är så lättstartad, de är kända fört att lätt bli sura men kommer man på dess knep så hoppar den igång direkt. Jag verkligen GILLAR den, jag har haft den 5 år nu och det känns som jag nyss köpte den. Alltid lika rolig och alltid lika pålitlig. :)