handdator

Visa fullständig version : importera mc från Spanien



Modoit
2013-04-01, 22:45
Någon som har provat att importera en hoj ifrån Spanien?
Bra / Anus?

LowTech
2013-04-02, 19:50
Får man vara Nicke Nyfiken och fråga varför just från Spanien..?
Urval? Pris?

Edit: Efter Klaus inlägg ovan , jo "Spanien är EU" så samma regler gäller naturligtvis som för övriga EU-länder..
Hämta hit -> få med ALLA papper -> bakgrundskontroll -> regs besiktn -> besiktn -> kör...
Inget spec, bortsett fr avståndet...

klaus
2013-04-03, 06:32
Spanien är ju med i EU så regelverket för import borde vara likartad som från Tyskland,det finns importinfo från Tyskland nånstans på denna hojenforum - har läst dom men vet inte var man hittar dom.
Är det bättre pris i Spanien och vad är det för märke på hojen, kan vara intressant

Modoit
2013-04-03, 19:04
Sorry jag inte har svarat tidigare. Var just nyfiken på om någon hade plockat hoj där ifrån.
Har inte kollat priserna utan var bara nyfiken. Nästa hoj jag köper hade jag tänkt att hämta själv. Inte för pengarnas skull utan som ett äventyr. Visst spelar pengarna in men resan i sig lockar med.

Nu har jag bott i UK i flera år så vill jag ha en billig hoj kan jag bara åka dit.
Hade tänkt mig att dra dit där det är varmt sola & bada. Köpa hoj och sedan åka hem.
Men man ska inte bara stirra sig blid på prislappen heller. Köper man ifrån ett land där man kan åka hoj året runt så får man räkna med måååånga mil på mätaren.

Någon som köpt i Spanien?

Olle Å
2013-04-03, 20:47
:rock:FBK:hello::rock:

Modoit
2013-04-03, 21:36
:rock:FBK:hello::rock:

Retard ! ;)