handdator

Visa fullständig version : Risers (ST 1300 Pan)



Shaun
2013-03-29, 09:06
Hej, har precis köpt en 2006 ST 1300 Pan och letar efter risers till den. Vet någon var man kan köpa dessa ?

TMax500
2013-03-29, 09:20
Jag hittade den här leverantören på eBay förra året http://www.zianet.com/genmar/ och köpte risers till min Sprint. Allt funkade bra - leverans/betalning, montering, funktion. Nöjd!

Webbsidan är urful och det är kanske ett källarföretag? Men deras produkter är ok. Jag läste om dem i ett internationellt Triumphforum före köp så de verkar vara något sånär etablerade - trots den simpla webshoppen... ;)

V Saarela
2013-03-29, 09:41
Jag monterade Heli Bars på min ST1300. Kanske inte den billigaste(då iallafall), men kändes klart bäst.(inte lika rangligt/epigt som en del andra) http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild05/050416.html

USA: https://www.helibars.com/

Har inte kikat nu, men om du googlar så kan man nuförtiden förmodligen hitta dom är i ett EU-land såsom UK(för att säkerställa att man inte åker på tull, moms osv)

Shaun
2013-04-03, 20:54
Nu har jag beställt risers från Genmar ������. Vi får se när de kommer. Priset blev 159$ eller strax över 1000kr inklusive frakt. Tack alla för råd och adresser.

Med vänlig hälsning, Shaun

TMax500
2013-04-03, 23:03
Wow! Genmar har ju ny webbsida! Ser ju nästan bra ut. Inte alls samma "fulsida" som när jag handlade av dem, och inte ens samma utseende som häromdagen när jag svarade på ditt inlägg. Detta måste ha hänt nu i helgen(?).

Jaja, sak samma. Hoppas du blir nöjd! :)

Strax över $100 + frakt kan stämma. Rätt mycket pengar för lite aluminium. Men å andra sidan jäkligt svårt att göra sådana själv hemma i garaget... Så man får betala och se glad ut! ;)

V Saarela
2013-04-04, 05:17
Jo Tmax. Jag skickade din text till genmar med googleöversättning och skrev vad Tmax tyckte. Dom tog det så allvarligt att dom fixade till sidan över helgen :)

När jag skrev epigt så syftade jag på typ genmars.

Nu är ju Pannans styrupphängning lite annorlunda jämfört med dom flesta andra hojar(gummidämp osv). PanEuropean klubben i Sverige sålde genmars variant, men när jag fick chansen att klämma och känna på dom så valde jag en annan variant.(helibars)

Dock så fyller dom givetvis sin funktion och med ett par risers blir körupplevelsen helt annat.(slipper framåtlutet som beror på att, rutan är så stor att man får tryck i ryggen av baksuget)

Shaun
2013-04-17, 20:58
Nu är Genmars risers på plats ����. De kostade strax över 1000kr inkl frakt. De kom efter ca 6 dagar.
Lite bökigt att sätter de på plats på högersidan. Två kablar måste flyttas ut och det var lite svårt att lossa innersta bulten.
Vilken skillnad i körposition !!! Varmt rekommenderas.

Bighoj
2013-04-18, 09:40
Min gamla panna hade risers men det fanns på den redan vid köp så jag kunde inte jämföra.
Däremot då jag byta till vingen så fick jag ont som fan i armarna,antagligen för att jag är ganska kort.Köpte risers för några år sedan som både höjde/flyttade bak styret en aning och wops så var problemet ur världen.
Det stora testet kom förra året då jag körde 104 mil nonstop förutom mat och tankning förstås och hade inte det minsta besvär av värk.
Hoppas att du blir lika nöjd som jag blev.

Ankan1
2013-04-18, 12:27
Eftersom du behöver risers till ett långfärdslok som ST 1300 Pan så undrar jag hur lång du är !?.

Shaun
2013-04-18, 16:28
Själv är jag 1,80 lång men jag har lite korta armar kanske ?
Fick ett problem idag när jag skulle monterar tillbaka plastpåsarna i mitten. Det fanns helt enkelt inte plats.
Jag läste om instruktioner och där står det att plastpåsarna ska monteras sist i turordningen.
Några idéer ?

V Saarela
2013-04-18, 18:39
Eftersom du behöver risers till ett långfärdslok som ST 1300 Pan så undrar jag hur lång du är !?.

Om du, oavsett kropplängd eller armslängd(till viss gräns såklart) sätter dig på en panna som står i butik så känns den helrätt och så långt ifrån ens tankarna om risers.

Tror Honda gjorde en tankefnurra/testade hojen i samband med en firmafest, för dom glömde en sak: när man fläskar upp "jätterutan" framför allt i högsta läget så blir det ett baksug som trycker på i ryggen. Baksuget gör att det trycker på och det känns som framåtlutad körställning.