handdator

Visa fullständig version : Gaswire gåta



jrutgers
2013-03-27, 14:53
Det är nära köra nu!!
Jag har dock ett problem som jag inte lyckas klura ut.
Mina gaswires löper lätt och fint när jag tar loss dom från gasarna, och likaså löper förgasarna lätt när jag lyfter trottlarna med en mejsel tex.
Men när jag sätter samman dom så blir det aptrögt. Så trögt att inte gasen går tillbaka av sig själv.

Jag har testat att ändra vinkel på wirarna utan resultat.
Någon som varit med om ngt liknande och hur löste du/ni problemet?

Tack!

pumpe3
2013-03-27, 15:04
Fick liknande problem med min Hornet, detta uppstod efter styrbyte (när jag bytte tillbaka till org), vart fel på hur vajern drog som skapade semestergas för mig, gick att lösa med lite pill med vajern för mig.

jrutgers
2013-03-27, 15:53
Precis så är det för mig. Semestergasen Allan. Ok. Jag skall lirka ur vajrarnanana (stava) och dra om dom för såhär skall ingen behöva ha det.
Tack för råd!

akems
2013-03-27, 16:01
Hej
Det enda som det kan vara problem i så fall är väl själva gashandtaget,klämmer eller något sådant kanske.

klaus
2013-03-27, 16:11
fixade just samma fel på frugans övningshoj,mycket crc och kolla hur vajrarna går - funkar galant nu

jrutgers
2013-03-27, 17:18
Hej
Det enda som det kan vara problem i så fall är väl själva gashandtaget,klämmer eller något sådant kanske.

Ja, fast när jag tar bort vajrarna så löper alla delar som en glans!?
Tror det blir ngt fel med vinkeln på vajern när jag fäster den i förgasarna. (Dragvajern)

akems
2013-03-27, 18:11
Trottlarna lyfts inte med gaswiren utan styrs av ett vaccum,gas wiren öppnar spjäll som sitter framför trottlarna.

jrutgers
2013-03-28, 12:47
Kikade lite på vajrarna, och hittade lösningen på problemet.
Returvajern var helt enkelt för spänd, så när jag släppte på den släppte trögheten helt.

Så, jag har iaf lärt mig att det kan vara bra att släppa ett krux när jag är för trött, få lite Goa tips på hojen.nu och göra om å göra rätt.

Tack alla för Er input

Jr

Allaandranamnvarupptagna
2013-03-29, 11:23
dina hangdrepp ligger inte dikt an syrändarna, de kan ibland tröga ner hela processen om de skulle "glida åt sidan" så skaper det friktion.. kolla över det, går snabbt.

jrutgers
2013-03-29, 13:11
Tack Allaandranamnvarupptagna, men jag har löst det redan. Se ovan.
Härligt soft å fin gas. Som det skall vara.

Tack