handdator

Visa fullständig version : Oseriösa ”MC vänner”



jtr
2013-03-23, 17:00
Undrar om ni har någon gång planerad MC semester med andra MC ”snubbar” och den blir inte av?
Klart att man redan har sagt hemma att: ” I år åker jag på hojsemester”. Dvs. att frugan och barn har redan beställt sin sommar resa till varmare länder och då sitter man själv hemma och gråter.
:confused::mad::thumpdown:

Ove
2013-03-23, 17:23
Undrar om ni har någon gång planerad MC semester med andra MC ”snubbar” och den blir inte av?
Klart att man redan har sagt hemma att: ” I år åker jag på hojsemester”. Dvs. att frugan och barn har redan beställt sin sommar resa till varmare länder och då sitter man själv hemma och gråter.
:confused::mad::thumpdown:

:hmmmm2: Hmm? Inget kontrakt skrivet? Nej det låter inte kul alls, antar att det gäller kommande sommar. Du får hålla koll på dom som har planer och om det funkar hänga med nånstans, kanske inte dit du tänkt från början, men vaddå? Sen finns ju alltid möjligheten att du drar iväg själv och träffar en massa kul typer under resans gång. :)

Månne
2013-03-23, 17:32
Kör själv och ta sikte på en träff, roligare per krona får man inte!

lasrberglund
2013-03-23, 18:07
Vi är 5 st som ska till Norge i sommar.
D.v.s har jag tur slipper jag fara själv.

jtr
2013-03-23, 18:23
Vi är 5 st som ska till Norge i sommar.
D.v.s har jag tur slipper jag fara själv.

Tack - mkt. gärna men vilken vecka/veckor åker ni?

pumpe3
2013-03-23, 20:01
Alltid bökigt att boka saker med "andra" oavsett hur tighta man är som vänner, finns alltid små saker som kan pajja en planering/tanke.
Själv har jag tur att tjejen är lika sugen på mc som jag så vi tar våra hojar till Norge en sväng i början på Juni (om hon bara får ledigt)

Bighoj
2013-03-23, 22:07
Jovisst,det är alltid lurigt att boka och planera med andra,och i synnerhet då man planerar lååångt i förväg.Det gäller att man håller liv i det man planerar hela vägen fram tills det är dax att åka annars rinner det ofta ut i sanden,tyvärr.
Men som någon nämnde så kan man ju alltid dra iväg på egen hand om det skulle knipa.Än är det ju långt till sommaren så du hinner kanske få sällskap på din resa.

pentti01
2013-03-23, 22:12
Kör själv och ta sikte på en träff, roligare per krona får man inte!

:rock:

Jourtjänst
2013-03-23, 23:10
Jag planerar en liten europaresa ett par veckor direkt efter midsommar. Har inte planerat med någon annan men räknar med att träffa folk att åka lite med under resan. Om vintern tar slut innan dess vill säga.

Jourtjänst
2013-03-23, 23:13
Själv har jag tur att tjejen är lika sugen på mc som jag så vi tar våra hojar till Norge en sväng i början på Juni (om hon bara får ledigt)

Lyllo! :)

engström67
2013-03-24, 00:01
Jag planerar en liten europaresa ett par veckor direkt efter midsommar. Har inte planerat med någon annan men räknar med att träffa folk att åka lite med under resan. Om vintern tar slut innan dess vill säga.

Jag och några till åker till Assen i holland på motogp efter midsommar.Sedan drar vi vidare söderut till moseldalen.Vi utgår från en kompis i Helsingborg;).Kunde ju hängt med där om man vetat lite tidigare.Allt bokat med hotell(Assen) som vart fullbokat direkt.Halva Holland består ju av mc den helgen:):)

AT-gubben
2013-03-24, 10:59
Undrar om ni har någon gång planerad MC semester med andra MC ”snubbar” och den blir inte av?
Klart att man redan har sagt hemma att: ” I år åker jag på hojsemester”. Dvs. att frugan och barn har redan beställt sin sommar resa till varmare länder och då sitter man själv hemma och gråter.
:confused::mad::thumpdown:

Inte ska du gråta inte, se det som en alldeles egen möjlighet att göra det du vill. Ang. kompisar så kolla runt i din egen trakt så hittar du nog mc-klubbar som kan passa. Noterar att du har en GS så se till att hamna i en klubb som har några medlemmar som kör liknande maskiner. Jag är övertygad att du hittar mc-vänner som både planerar och genomför sina planer.

Min erfarenhet säger att alltid ha med egna kartor alt. GPS som täcker dom områden och länder som man beräknar besöka och att alla i resesällskapet kan ta hand om sig själva om det blir olika åsikter under färden. Och att köra själv gör att i många fall har man lättare att träffa andra likasinnande under färden. Lycka till. :)

ralsbo
2013-03-24, 12:48
Se det som en möjlighet istället.
Skit i kompisarna och åk iväg själv istället.
Det var flera år sedan som jag dumpade kompisarna och åkte iväg själv istället.
Du kommer att bli förvånad över hur många goa människor du träffar på vägen och även ha möjlighet att haka på om ni ska åt samma håll.
Annars träffas ni på campingen eller hotellet mm och tjötar lite över ett par bira.
Så sitt inte hemma och deppa, ut och åk solo. Du kommer inte att ångra dig.

jtr
2013-03-25, 14:52
Se det som en möjlighet istället.
Skit i kompisarna och åk iväg själv istället.
Det var flera år sedan som jag dumpade kompisarna och åkte iväg själv istället.
Du kommer att bli förvånad över hur många goa människor du träffar på vägen och även ha möjlighet att haka på om ni ska åt samma håll.
Annars träffas ni på campingen eller hotellet mm och tjötar lite över ett par bira.
Så sitt inte hemma och deppa, ut och åk solo. Du kommer inte att ångra dig.

Tack. Du har helt rätt. "Vi" skulle åka till Norge. Så nu planerar jag för en solo resa dit i alla fall.

räven
2013-03-25, 15:27
Jag har gjort några rundor till Norge själv. Funkar jättebra, norrmännen är snälla å tar god hand om en ensam stackare.

pewa
2013-04-09, 21:27
Tråd rensad på personligt tjaffs. Ta det via PM
Synpunkter eller frågor på raderingar och liknande tas via PM direkt till mig, så håller vi trådarna fria från sånt.

Jourtjänst
2013-04-10, 13:45
Jag och några till åker till Assen i holland på motogp efter midsommar.Sedan drar vi vidare söderut till moseldalen.Vi utgår från en kompis i Helsingborg;).Kunde ju hängt med där om man vetat lite tidigare.Allt bokat med hotell(Assen) som vart fullbokat direkt.Halva Holland består ju av mc den helgen:):)

Tack för inbjudan! Det är trevligt att få en sådan. Vi har huxfluxplanerat e n resa till Portugal i mitten av juli (flyg och sedan hyrbil),samtidigt som vi ska fira midsommar hos kompisar i Sthlm. Så jag tar nog hojen till midsommarfirandet och tar sedan en repa till Norge i stället. Kan ju få lite Europa-hojande genom att hyra hoj i Portugal. Tid finns, vi kommer att vara där i två veckor.

engström67
2013-04-10, 20:10
Tack för inbjudan! Det är trevligt att få en sådan. Vi har huxfluxplanerat e n resa till Portugal i mitten av juli (flyg och sedan hyrbil),samtidigt som vi ska fira midsommar hos kompisar i Sthlm. Så jag tar nog hojen till midsommarfirandet och tar sedan en repa till Norge i stället. Kan ju få lite Europa-hojande genom att hyra hoj i Portugal. Tid finns, vi kommer att vara där i två veckor.

Blir ju självklart en vecka i Norge med:):)