handdator

Visa fullständig version : Sommar nån gång?



Jourtjänst
2013-03-18, 23:35
Tror ni att det kommer att bli sommar i år? Har ni varit med om att vintern har bitit sig fast på det här sättet förut? Snöa kan det göra ibland i april också, men kylan har ju satt oss i järngrepp tycker jag. Jag hade räknat med att ha hojen ute vid det här laget, men den sover sin vintersömn fortfarande.

räven
2013-03-19, 10:21
Lugn å fin nu, plötsligt vänder det å vi gnäller för det är hett som faen

stefan.
2013-03-19, 12:49
Efter att ha suttit hela dagen och deprimerat stirrat ut på den yrande och fallande snön... Snälla, bli varmt så jag kan få gnälla på att det är hett som faen!

RobbeS
2013-03-19, 13:39
Tror ni att det kommer att bli sommar i år? Har ni varit med om att vintern har bitit sig fast på det här sättet förut? Snöa kan det göra ibland i april också, men kylan har ju satt oss i järngrepp tycker jag. Jag hade räknat med att ha hojen ute vid det här laget, men den sover sin vintersömn fortfarande.

Jepp det har jag. Det är den här tiden på året som den riktiga snöskotersäsongen sätter igång. Inte alltför kallt, mycket snö och soliga dagar. I april snöar det alltid, många gånger, och mc:n kan få sin jungrufärd i Maj i vanlig ordning:D

Olle Å
2013-03-19, 14:23
Tror ni att det kommer att bli sommar i år? Har ni varit med om att vintern har bitit sig fast på det här sättet förut? Snöa kan det göra ibland i april också, men kylan har ju satt oss i järngrepp tycker jag. Jag hade räknat med att ha hojen ute vid det här laget, men den sover sin vintersömn fortfarande.

Gnäll inte. Tänk på alla norrlänningar, dvs. de som bor norr om Hallandsåsen ( enligt vissa skåningar)
:eek::eek::eek:

pentti01
2013-03-19, 14:49
Kommer ihåg en gång på 70-talet; jag hade reggat in hojen och bestämt mig för att åka dagen efter, det var några dagar in i maj. När jag vaknade låg det 5cm nysnö på backen :( !!

Nina
2013-03-19, 15:00
Jodå, det kommer en sommar tids nog. Kung Bore tycker nog bara att han inte är riktigt färdig med vintern än. Eller så är det ett tidigt aprilväder. :)

lasrberglund
2013-03-19, 17:31
Gnäll inte. Tänk på alla norrlänningar, dvs. de som bor norr om Hallandsåsen ( enligt vissa skåningar)
:eek::eek::eek:
Normalt marsväder här. -20 på natten o ca -5 på dan
Minst en månad kvar tills asfalt :mad::mad:

Ankan1
2013-03-19, 19:29
Gnäll inte. Tänk på alla norrlänningar, dvs. de som bor norr om Hallandsåsen ( enligt vissa skåningar)
:eek::eek::eek:

Hade jag bott i Norrland så hade jag sålt hojen och kört snöskoter istället. :)

lasrberglund
2013-03-19, 20:08
Hade jag bott i Norrland så hade jag sålt hojen och kört snöskoter istället. :)

Du har ingen aning vad en skoter kostar per mil....

TheCrow
2013-03-19, 21:00
Jag har aldrig kört mc, i princip är det sant. Nu har jag en hoj som kostade mer än bilen och två körlektioner inbokade... Jag tror jag längtar mest...

/Freddo

Håkan46
2013-03-20, 09:11
Du har ingen aning vad en skoter kostar per mil....

Exact.
Skoterägare är toppen för miljön. Dom får aldrig råd att åka till Thailand...
Med tanke på CO2 utsläppen från flygplan

engström67
2013-03-23, 08:22
Hade jag bott i Norrland så hade jag sålt hojen och kört snöskoter istället. :)

:):)nja jag hade nog velat ha både och

räven
2013-03-23, 10:55
Nää, det blir nog ingen sommar i år.

Cubalibre
2013-03-23, 13:34
Tittade precis på 10 dygns prognosen....minus, minus och åter minusgrader. Någon enstaka plusgrad här och där. Samma tid förra året så var det 15 grader ute. Och om 3 månader så börjar vi gå mot mörkare tider igen.....

pentti01
2013-03-23, 13:56
Tittade precis på 10 dygns prognosen....minus, minus och åter minusgrader. Någon enstaka plusgrad här och där. Samma tid förra året så var det 15 grader ute. Och om 3 månader så börjar vi gå mot mörkare tider igen.....

,,, den uträkningen värmde,,,, INTE!! :(
Skämt åsido; Den som väntar på nått gott,,, eller hur?

Ankan1
2013-03-23, 16:02
Problemet här söderöver är att i natt var det ca 12 minus (ganska ovanligt här nere) och sedan på dagen så låg tempen mellan 0 till +2 grader.Ger man då sig iväg på fel tidpunkt så fryser man antingen fast eller ihjäl.Hmmm ... http://i45.tinypic.com/157j0z.gif

För övrigt är det synd om alla skoterägare för de får oftast lägga på en rem ... LOL. :D

engström67
2013-03-23, 16:30
Tittade precis på 10 dygns prognosen....minus, minus och åter minusgrader. Någon enstaka plusgrad här och där. Samma tid förra året så var det 15 grader ute. Och om 3 månader så börjar vi gå mot mörkare tider igen.....

men hallå,är bara Mars

Cubalibre
2013-03-23, 18:09
men hallå,är bara Mars


Och du menar vad? Det är ändå kallt, och som jag sa så var det 15 grader varmt förra året vid samma tid, och jag läste någonstans att det inte har varit såhär ihållande kallt i Sverige på 150år, så JA,det är ovanligt kallt.

Tjita1
2013-03-23, 18:32
Nä, det blir nog ingen sommar som sagt. Igår snöade det ymnigt i Skåne. Igår natt hade vi -11 på mätarn. I andra halvan av mars.. Påskliljorna ska blomma nu för bövelen!

Allaandranamnvarupptagna
2013-03-23, 19:26
Var ute och körde 9 mil idag, fan kallt om fingrarna!!
men fick köra av mig lite iallafall, den kalla luften tycker motorn om iallafall :D

Hörde nått om att det var nästa 20 + vid den här tiden för nått år sedan..
trisst väder:/

Jourtjänst
2013-03-23, 23:19
För övrigt är det synd om alla skoterägare för de får oftast lägga på en rem ... LOL. :D

:D lägga på en rem var ordet, sa Bull :D

engström67
2013-03-24, 00:08
Jo där nere i plattlandet brukar ju det vara vår lite tidigare och visst,har ju varit mc väder här uppe i mars nått år så visst är det lite tråkigt med -15 nu.Men hänger inte läpp för det sommaren kommer nog fortare än man tror.Och visst 20+ förra året denna tid är ju inte normalt heller.Så håll ut.Kanske sommaren blir extra fin istället(hoppas) och kanske varar längre på hösten:):)

Ankan1
2013-03-24, 00:26
Japp, sanningen är väl som så att utan dessa motorer på två hjul så hade vi väl inte brytt oss det minsta om vädret eller hängt på forum som detta.Så det är ju kul med fasta instutioner som t ex hojen.nu med andra för redan hårt påverkade mc själar. :)

Molgan
2013-05-02, 09:34
Yes, nu snöar det kraftigt här. Världen är vit när jag tittar ut genom kontorsfönstret, o-roligt.