handdator

Visa fullständig version : Första hojarna



Nina
2013-03-18, 10:33
I går när jag skulle till butiken mötte jag tre sporthojar på vägen. Det var soligt och torra vägar med en och annan sträng av saltvatten som rann. Hoppas det gick bra för dem, det kan vara lite förrädiskt ännu, speciellt i skuggpartier och under/på viadukter där det kan finnas is på vägbanan. Jag väntar ett tag till med att ta ut nån hoj, Husqvarnan står med odubbat och ingen idé att slänga på dubbdäcken NU, kan visserligen hänga på skidorna som en slags säkerhet men… Äh, jag hinner nog köra hoj jag. :)

Det djupa såret i handen efter vurpan ser ut att läkas gott. Inga inflammationer än vad jag kan se så jag tror jag rengjorde allt bra. Skinnfliken som lossnat får sitta kvar som skydd, när allt läks under kommer jag klippa bort fliken men än får den agera som skyddande lock. I natt sov jag utan något plåster eller annat över såret så det får lufta sig. I dag har jag ett stort skydd över så ingen smuts hamnar i såret när jag tar i saker. Allting ordnar sig, det brukar göra det. :)

Så mycket som solen tycks skina nu hoppas jag att det finns lite sol kvar i sommar också. :)

Jåke
2013-03-18, 21:03
Mest spännande var det på tillfarter och små vägar där det rinner vatten dagtid och fryser till under natten. Ganska intressant att ta sig tillbaka till garaget, vägen var dock inget större bekymmer även om man får passa sig på skuggiga partier som du skriver. Det blev lite försiktigare bakom dungar när vägen svängde kan jag ju erkänna. I övrigt där vägen var torr var fästet som vanligt bättre än man oftast tror, även om det var ruskigt skitigt överallt och dammigt av salt och avlagringar i mittsträngen.

Skönt var det att äntligen få köra en aldrig så kort sväng, och fästet räckte till en powerwheelie så långt elektroniken tillät. Det var faktiskt flera år sedan jag verkligen känt av "hojabstinensen" som nu, den brukar vanligen manifestera sig först när man kommer på säsongen första bana. Då kan jag ändå redan kört ett par hundra mil...

Barmarkssäsongen 2013 är officiellt igång! :)

Vad gäller såret så misstänker jag att du har koll på att huden gärna är väldigt torr just nu pga vädret och att det gör läkningen långsammare. Återfuktande hudsalva hjälper just nu, såret spricker inte från ytan lika lätt. Men som sagt, det mesta ordnar sig...

Nina
2013-03-19, 09:35
Härligt med en tur nu eller hur, särskilt nu när snön bara vräker ner. Hoppas ni lever på åkturen en tid nu och tur ni hann med en runda innan snön dök upp. :)

Ja nog har jag noterat att händerna är torra. Det ser fortfarande bra ut i såret så allt ordnar sig. Jag brukar smörja in händerna med Helosan-salva på kvällen, det hjälper lite grann mot torrhet. Dagtid är det feta handkrämer som gäller. :)

engström67
2013-03-20, 19:18
Mest spännande var det på tillfarter och små vägar där det rinner vatten dagtid och fryser till under natten. Ganska intressant att ta sig tillbaka till garaget, vägen var dock inget större bekymmer även om man får passa sig på skuggiga partier som du skriver. Det blev lite försiktigare bakom dungar när vägen svängde kan jag ju erkänna. I övrigt där vägen var torr var fästet som vanligt bättre än man oftast tror, även om det var ruskigt skitigt överallt och dammigt av salt och avlagringar i mittsträngen.

Skönt var det att äntligen få köra en aldrig så kort sväng, och fästet räckte till en powerwheelie så långt elektroniken tillät. Det var faktiskt flera år sedan jag verkligen känt av "hojabstinensen" som nu, den brukar vanligen manifestera sig först när man kommer på säsongen första bana. Då kan jag ändå redan kört ett par hundra mil...

Barmarkssäsongen 2013 är officiellt igång! :)

Vad gäller såret så misstänker jag att du har koll på att huden gärna är väldigt torr just nu pga vädret och att det gör läkningen långsammare. Återfuktande hudsalva hjälper just nu, såret spricker inte från ytan lika lätt. Men som sagt, det mesta ordnar sig...

Läckra dom är Tuono :):)

Jåke
2013-03-22, 13:32
Läckra dom är Tuono :):)
Håller med :cool:

Ingen touringhoj direkt men har en snygg rumpa och man har sällan tråkigt. :D

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

engström67
2013-03-22, 17:34
Håller med :cool:

Ingen touringhoj direkt men har en snygg rumpa och man har sällan tråkigt. :D

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Och ljudet ger gåshud:)

Jåke
2013-03-22, 21:05
Och ljudet ger gåshud:)
Oja...:cool:

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2