handdator

Visa fullständig version : Grupperingar på mc-forum



racer
2013-03-09, 20:03
Är man som jag väldigt mc intresserad läser man det mesta som finns på nätet inklusive dom forum och bloggar som finns och lite kul är det att se hur folk grupperar sig.
Sporthoj hänger många yngre känns det som och där är det ju fortare ju häftigare, Harleyforum är det sociala som betyder mest och ju högre motorn låter ju bättre och här på Hojen verkar moral gubbarna finnas som är rädda för rullgrus o buller och gärna åker o fågelskådar.
Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?

Olle Å
2013-03-09, 20:09
Är man som jag väldigt mc intresserad läser man det mesta som finns på nätet inklusive dom forum och bloggar som finns och lite kul är det att se hur folk grupperar sig.
Sporthoj hänger många yngre känns det som och där är det ju fortare ju häftigare, Harleyforum är det sociala som betyder mest och ju högre motorn låter ju bättre och här på Hojen verkar moral gubbarna finnas som är rädda för rullgrus o buller och gärna åker o fågelskådar.
Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?

Jo men visst finns det. Hojen .nu!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D:D:D

Ove
2013-03-09, 20:36
Är man som jag väldigt mc intresserad läser man det mesta som finns på nätet inklusive dom forum och bloggar som finns och lite kul är det att se hur folk grupperar sig.
Sporthoj hänger många yngre känns det som och där är det ju fortare ju häftigare, Harleyforum är det sociala som betyder mest och ju högre motorn låter ju bättre och här på Hojen verkar moral gubbarna finnas som är rädda för rullgrus o buller och gärna åker o fågelskådar.
Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?

:rolleyes: Hur tänker du nu?

Sporthoj: Fortare är häftigt - hörs på namnet vad det handlar om.

Harleyforum: Jovisst, socialt och buller.

Hojen: Rädda för rullgrus är vi nog inte, men lite respekt för risker som tydligen är större på land än i stad är kanske inte fel. Fågelskådning? Vaddå? Kan lika gärna hända att man kör till motormuseum eller till Gränna för att skåda polkagris. Resan, inte målet är huvudsaken. Och vad beträffar moralen så tror jag vi klarar att vara ganska omoraliska om det vill sig.
Det där med bullret är ju egentligen bara att visa normal hänsyn vilket en del tycker är helt onödigt.

Gnäll inte på allt utan häng på och var glad ska du se att det ordnar sig. ;)

Nina
2013-03-09, 20:49
Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?

Jo här får du svaret: Hojen.nu. :D

Tror inte det är några speciella grupperingar här vad jag märkt (?), de flesta verkar acceptera varann oavsett hojtyp och förare.

Nja sporthoj, alla är inte purunga där. Finns många jag vet om där som är i min ålder.

Jåke
2013-03-09, 21:25
Nej, såklart inte. Det strider mot de flesta människors behov att hävda sin egen röst.
Det är ganska mycket upp till läsaren att välja vad man vill läsa, och till admin att hålla en "lagom" nivå. Så det gäller att se bortom det första i intryck du nämner, och hitta sånt man kan delta i utan att blanda in sitt eget tyckande så mycket att man glömmer att det är just det; tyckande.
;)

Olle Å
2013-03-09, 21:48
Grupperingar?? Om nu vi åkare har olika åsikter om det mesta och är ense i vissa, så är det ju inte grupperingar!!!!!!!!!!!!!
Visst ger vi varandra svar på tal och visst kan väl tonen i en del fall skärpas till lite, men då beror det nog på att någon kommit med lite väl dumt påstående.:cool::cool::cool:

racer
2013-03-09, 22:32
Grupperingar?? Om nu vi åkare har olika åsikter om det mesta och är ense i vissa, så är det ju inte grupperingar!!!!!!!!!!!!!
Visst ger vi varandra svar på tal och visst kan väl tonen i en del fall skärpas till lite, men då beror det nog på att någon kommit med lite väl dumt påstående.:cool::cool::cool:

Och vem ger en rättigheten att avgöra om ett påstående är dumt eller inte och höja "tonen" ?

rolfmm
2013-03-09, 22:47
hojeen.nu för borgarståndet..............

lasrberglund
2013-03-10, 09:40
Och vem ger en rättigheten att avgöra om ett påstående är dumt eller inte och höja "tonen" ?

Hur kul är ett diskussionsforum utan diskussioner???:sleep::sleep:

Att få mothug hör väl ändå till?

Hemligheten är att inte vara så lättkränkt om folk inte håller med dig.

Sen ÄR det svårt att veta om folk är arga/ sakastiska eller bara fulla i text.

Olle Å
2013-03-10, 09:53
Och vem ger en rättigheten att avgöra om ett påstående är dumt eller inte och höja "tonen" ?
Var och en har rätt att uttrycka sin åsikt. Om den är rätt eller fel hör inte hit.
En gubbe sa ungefär så här en gång i tiden: " jag struntar i din åsikt, men är beredd att gå i döden för din rätt att ha den " Undrar om det var Martin Luther som sa det?
Tänk vad världen skulle var lugn och fin om detta respekterades!!!!!!!:cool::cool::cool:

RobbeS
2013-03-10, 10:14
Är man som jag väldigt mc intresserad läser man det mesta som finns på nätet inklusive dom forum och bloggar som finns och lite kul är det att se hur folk grupperar sig.
Sporthoj hänger många yngre känns det som och där är det ju fortare ju häftigare, Harleyforum är det sociala som betyder mest och ju högre motorn låter ju bättre och här på Hojen verkar moral gubbarna finnas som är rädda för rullgrus o buller och gärna åker o fågelskådar.
Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?

Tycker inte din beskrivning riktigt stämmer. På hojen finns "gubbarna och gummorna" i olika åldrar som kör olika maskiner. Sen om man tycker det är moralgubbar eller inte beror väl på ens egen åsikt. Men om man lägger ut ett inlägg där man säger att man vill bullra jättemycket och underförstått att det inte gör så mycket om det stör andra i samhället så kan man ju räkna med lite mothugg. Men det är bra att det kastas in en brandfackla ibland så det blir fart på "gubbarna" i forumet:D

Ankan1
2013-03-10, 11:05
Många äldre hojåkare liksom yngre även på sporthoj.com.Vad sedan ålder och hojtyp spelar för roll är väl mindre intressant om nu inte forumets inriktning är t ex just sporthojar så länge det går ut på motorcyklar.Att det sedan förekommer små eller större retsamma kommentarer i tidigare nämnda ämnen är väl som samhället uppför sig i övrigt.Ta det med en viss ironi med andra ord.

http://i50.tinypic.com/9u7q6r.jpg

LowTech
2013-03-10, 11:25
Var och en har rätt att uttrycka sin åsikt. Om den är rätt eller fel hör inte hit.
En gubbe sa ungefär så här en gång i tiden: " jag struntar i din åsikt, men är beredd att gå i döden för din rätt att ha den " Undrar om det var Martin Luther som sa det?
Tänk vad världen skulle var lugn och fin om detta respekterades!!!!!!!:cool::cool::cool:
Det var Voltaire..
Efter detta utbrott av BW-eri (besserwissermentalitet) så tycker jag fortfarande att forumet har en mycket bra och varierande befolkning.
Att det finns genre- och "märkessnördar piggar bara upp.
Och jag sk-er högaktninsfullt i vad folk kör för hoj.
Jag har t o m assisterat HA-folk och turister med mekhjälp..

engström67
2013-03-10, 11:38
Grupperingar??Ja herregud,hade man möjligheten att ha många fler hojar så hade man ju en av varje.Tycker ju att det är kul med alla maskiner.Om jag är ute och kör med farsan tex så oavsett om han åker på sin Africa twin eller Triumph Trident så är det ju kul sedan beror det väl på var man skall åka:).Allt övrigt tugg hör ju hemma på alla sådana här forum där folk tycker olika,vissa vet mer än andra och vissa vet ingenting.Men är ju helt ok,och frivilligt att gå med.Damerna (inte alla) har ju sin syjunta så varför inte.Så länge man inte går på rena personangrepp så är väl allt ok.Har väl blivit kallad BW någon gång och ligger knappast sömnlös för det.Som talat om tidigare anngående en hojen träff,tänk bara minst 25 av dom som håller låda här skulle träffas nångonstans och köra lite hoj,kanske käka nått gott och ta nån pilsner,skulle säkert bli skit kul.

Susie
2013-03-10, 16:32
Grupperingar o grupperingar, de flesta vill gärna känna någon form av tillhörighet för ett gemensamt intresse. Det som är lite kul här på hojen.nu är bredden på ålder,hojar,åsikter och hjälpsamheten framförallt när råd&frågor dyker upp för femtioelfte gången. Finns nåt för alla oavsett erfarenhet.

Jourtjänst
2013-03-10, 20:53
Och vem ger en rättigheten att avgöra om ett påstående är dumt eller inte och höja "tonen" ?

Man behöver inte ta allt så petnoga och seriöst. Här säger vi vad vi tycker och det händer inte särskilt ofta att nån säger åt andra om man tyckt rätt eller fel (om ens en enda gång). Hojen.nu är ett coolt och relaxat ställe bara... :cool:

Jag kan tänka mig att kolla på något fullständigt ointressant bara det är en cool resa dit och finns lite skönt folk att snacka med när jag kommer dit

Ankan1
2013-03-11, 10:18
Såg detta på BBC World News ... :hello:

http://i50.tinypic.com/20qcbqw.jpg

jrutgers
2013-03-11, 13:50
Som talat om tidigare anngående en hojen träff,tänk bara minst 25 av dom som håller låda här skulle träffas nångonstans och köra lite hoj,kanske käka nått gott och ta nån pilsner,skulle säkert bli skit kul.

Det låter ju som ett riktigt bra ide! Har säkert förekommit tidigare, men jag hade gillat en sådan träff..

Skall bara sätta ihop hojen först..å ta körkortet..SEN blir det åka av :-)

Ove
2013-03-11, 15:59
Det låter ju som ett riktigt bra ide! Har säkert förekommit tidigare, men jag hade gillat en sådan träff..

Skall bara sätta ihop hojen först..å ta körkortet..SEN blir det åka av :-)

:) Bara att skynda på att skruva. Den första är redan annonserad: Tranresan. Den har just det konceptet. Sen brukar det komma flera träffar efterhand, men som mest brukar det bli cirka 10 pers. :)

Ove
2013-03-12, 16:39
:hmmmm2: Funderat på det där med träffar och dålig uppslutning sen jag skrev förra inlägget.

Kom fram till efter att även rannsakat mitt eget sätt att fungera. Går man och väntar på personlig inbjudan som det var förr - Det knackar på dörren och där står en kamrat och bockar artigt och säger " Får Ove komma ut och leka??" Mamman nickar och säger javisst bara ni kör försiktigt, hjälper till att dra ner hjälmen ordentligt över öronen och rättar till halsduken. :rolleyes:

Nej det går inte till så, vi har blivit stora nu och får hålla koll själva om det händer något som verkar intressant. Tråd i ett forum: Träff vid Gustavsbergs WC-museum(OBS! påhittat). Skiter väl i WC men det kommer ett gäng med andra knuttar, någon jag känner och andra som jag gärna vill träffa, oavsett vad dom sitter på. Svarar " O ja va kul! Jag kommer - och så gör man det, då har man en träff och vad som sedan händer är kanske att man käkar en bit och far omkring i nejden innan det bär hem med några nya kontakter. ;)

Mats Liifv
2013-03-12, 16:57
I Stockholm har vi bildat en Facebookgrupp för att hålla kontakten. Funkar kanonbra att lägga ut körningar den vägen. Man anmäler sig och alla kan se vad som gäller, när vi träffas och var. Vi är ett stort gäng som i olika konstellationer kör tillsammans, när man har tid och lust. Ett smidigt sätt att hålla kontakten, inte minst under vintern när man kanske inte träffas så ofta.

Ove
2013-03-12, 18:21
I Stockholm har vi bildat en Facebookgrupp för att hålla kontakten. Funkar kanonbra att lägga ut körningar den vägen. Man anmäler sig och alla kan se vad som gäller, när vi träffas och var. Vi är ett stort gäng som i olika konstellationer kör tillsammans, när man har tid och lust. Ett smidigt sätt att hålla kontakten, inte minst under vintern när man kanske inte träffas så ofta.

Jo Facebook fungerar nog bra - för en grupp som är lokal och vill isolera sig från omvärlden (lite, men inte mycket hårddraget). Tyvärr är det så att detta forum har blivit lite utarmat när vi inte har erat gäng med oss längre. Några av er skymtar in ibland - andra har vi inte sett på länge. :(

Mats Liifv
2013-03-13, 12:11
Jo Facebook fungerar nog bra - för en grupp som är lokal och vill isolera sig från omvärlden (lite, men inte mycket hårddraget). Tyvärr är det så att detta forum har blivit lite utarmat när vi inte har erat gäng med oss längre. Några av er skymtar in ibland - andra har vi inte sett på länge. :(Håller med dig Ove, lite trist att det bara verkar vara jag som är kvar på regelbunden basis. Kanske är det så att Facebookgruppen funkar bäst för de flesta. Snabb respons på det man skriver och du når alla kompisarna direkt. Vi har en geografisk spridning från trakten av Västervik upp till Norrtäljetrakten, men vi träffas ändå i olika konstellationer under säsongen.

För min del är det inte antingen ett traditionellt forum eller Facebook som är frågan. Gillar båda men på olika sätt.

Verkar dock som att det går emot allt fler Facebookgrupper för oss hojåkare, på gott och ont.

Ove
2013-03-13, 12:51
Håller med dig Ove, lite trist att det bara verkar vara jag som är kvar på regelbunden basis. Kanske är det så att Facebookgruppen funkar bäst för de flesta. Snabb respons på det man skriver och du når alla kompisarna direkt. Vi har en geografisk spridning från trakten av Västervik upp till Norrtäljetrakten, men vi träffas ändå i olika konstellationer under säsongen.

För min del är det inte antingen ett traditionellt forum eller Facebook som är frågan. Gillar båda men på olika sätt.

Verkar dock som att det går emot allt fler Facebookgrupper för oss hojåkare, på gott och ont.

Kan dela med mig av min egen syn på Facebook. Det bygger på att man släpper in "vänner" efter vänförfrågan. då ska man välja - vän eller inte vän. Den urvalsprocessen är i grunden sårande för dom som inte blir valda till "vänner".
Jag skiljer på nära vän/närstående, bekanta, flyktigt bekanta, vet vem den/jag är o.s.v. Vän blir man inte av att bara trycka på en knapp.

Facebook ger lätt ett intryck att man umgås mera privat än man faktskt gör, vilket blivit till smärtsamma överraskningar för många. Jag vet - varit inblandad i att försöka reda ut komplikationer som uppstått. :rolleyes:

Forum vet man att alla kan läsa bara man har en internetuppkoppling och då silar man det man skriver och det övriga tar man via andra kommunikationsvägar.

Som framgår gillar jag inte Facebook. Jag var med ett par veckor, men jag gick ur när jag såg och förstod hur det fungerade. :mad:

räven
2013-03-13, 13:41
Kan dela med mig av min egen syn på Facebook. Det bygger på att man släpper in "vänner" efter vänförfrågan. då ska man välja - vän eller inte vän. Den urvalsprocessen är i grunden sårande för dom som inte blir valda till "vänner".
Jag skiljer på nära vän/närstående, bekanta, flyktigt bekanta, vet vem den/jag är o.s.v. Vän blir man inte av att bara trycka på en knapp.

Facebook ger lätt ett intryck att man umgås mera privat än man faktskt gör, vilket blivit till smärtsamma överraskningar för många. Jag vet - varit inblandad i att försöka reda ut komplikationer som uppstått. :rolleyes:

Forum vet man att alla kan läsa bara man har en internetuppkoppling och då silar man det man skriver och det övriga tar man via andra kommunikationsvägar.

Som framgår gillar jag inte Facebook. Jag var med ett par veckor, men jag gick ur när jag såg och förstod hur det fungerade. :mad:

Ove då, du är gammaldags

Olle Å
2013-03-13, 14:51
Ove då, du är gammaldags

Då vet jag flera:eek::eek:

simen
2013-03-13, 15:05
:) Men Olle och jag er venner på Facebook:D Så nogra ut av oss gubbar er jo rett så moderna:cool:

________
:)Simen

Ove
2013-03-13, 15:25
Ove då, du är gammaldags

:D Javisst, Gubbe du vet. Men allt är inte bäst för att det är nytt. ;)



Då vet jag flera:eek::eek:

Va? är jag inte ensam att vara ett tjurigt original? :eek:

Jourtjänst
2013-03-13, 21:35
Jag var också emot och vägrade facebook. Och det gjorde jag länge. Men jag är en riktigt nyfiken typ också så jag tänkte att jag testar väl lite. Och nu tycker jag att det jättekul. Så så kan det också gå.

Men jag tycker nog att forumet är bäst här, så jag förespråkar inte facebook för detta. Sedan har jag fortfarande en slags ideologisk tagg mot facebook. Så lite dubbelt är det också.

jrutgers
2013-03-13, 22:03
K

Som framgår gillar jag inte Facebook. Jag var med ett par veckor, men jag gick ur när jag såg och förstod hur det fungerade. :mad:

Då är vi två! Och vad gäller frågan om grupperingar på olika forum beror väl set också på att det är lite olika inriktning på olika forum?

Ankan1
2013-03-13, 22:15
Förstår inte alls vad Facebook och ett hojforum har för likheter.Trodde det var wannabes och kärringartyper med dåligt självförtroende som höll till på Facebook och Twitter för att t ex hålla koll på om Kajsa eller Arne sket med locket uppe eller nere.

engström67
2013-03-13, 22:24
Förstår inte alls vad Facebook och ett hojforum har för likheter.Trodde det var wannabes och kärringartyper med dåligt självförtroende som höll till på Facebook och Twitter för att t ex hålla koll på om Kajsa eller Arne sket med locket uppe eller nere.

Hahahahahahaha :):) lite så är det,men klart man har Facebook,men är lite syjunta med alla forum med.Inga mc kompisar som jag känner har nog inte varit in här.Dom brukar kritisera mig hur jag kan vara inne läsa massa dravel:).Men är ju lite kul.
:cool:

pentti01
2013-03-13, 23:38
Jag är med i F-B mest av den anledningen att jag chattar live med likasinnade som tittar på Nascar tävlingar på Viasat Motor. Tycker det är bra för att man får svar och respons direkt samt lär sig mycket om sporten. Även den svenska komentatorn ,Ted Westerfors, svarar o komenterar frågor mm.
Mycket skoj.

räven
2013-03-14, 10:35
Alla forum här är till för att träffa nya vänner, som gillar samma hojäventyr som mig. Är dom sen trevliga å har liknande humor så är ofta en vänskap fixad.

racer
2013-03-14, 11:08
Nja FB är så mycket mer en att samla på vänner, 90% är olika mc sidor från hela världen och olika orginisationer som smc osv för min del, nyhetsflödet är helt överlägset allt annat, Forum som det här är ju verkligen för wannabes i så fall då dom tekniska svaren och spekulationerna i många tekniska frågor är så skrattretande att man trillar av stolen ibland...;)

pandan
2013-03-14, 12:57
Förstår inte alls vad Facebook och ett hojforum har för likheter.Trodde det var wannabes och kärringartyper med dåligt självförtroende som höll till på Facebook och Twitter för att t ex hålla koll på om Kajsa eller Arne sket med locket uppe eller nere.

Haha, håller med precis samma sak som med bloggar, vem f-n tror att någon annan är intresserad av ens vardag. Det måste vara vara människor som har svårt att tycka om sig själva, och som behöver bekräftelse från andra.

Ove
2013-03-14, 14:03
Forum som det här är ju verkligen för wannabes i så fall då dom tekniska svaren och spekulationerna i många tekniska frågor är så skrattretande att man trillar av stolen ibland...;)

:) Jovisst är en del ganska nya i mekvärlden precis som den allra mest drivne tekniker i denna värld en gång var. Noviser är alla i början och alla blir inte bäst men vi som är lite positiva till vår läggning har ändå lite kul. ;)


Haha, håller med precis samma sak som med bloggar, vem f-n tror att någon annan är intresserad av ens vardag. Det måste vara vara människor som har svårt att tycka om sig själva, och som behöver bekräftelse från andra.

:p Skriva dumheter har alla rätt till så därför kommenterar jag inte ditt inlägg ytterligare.
Ock alla har rätt att låta bli att läsa det man inte gillar att läsa. Kanske lite för enkelt - men så är det. :rolleyes:

engström67
2013-03-14, 20:32
Nja FB är så mycket mer en att samla på vänner, 90% är olika mc sidor från hela världen och olika orginisationer som smc osv för min del, nyhetsflödet är helt överlägset allt annat, Forum som det här är ju verkligen för wannabes i så fall då dom tekniska svaren och spekulationerna i många tekniska frågor är så skrattretande att man trillar av stolen ibland...;)

:):):)

Olle Å
2013-03-14, 20:53
:) Jovisst är en del ganska nya i mekvärlden precis som den allra mest drivne tekniker i denna värld en gång var. Noviser är alla i början och alla blir inte bäst men vi som är lite positiva till vår läggning har ändå lite kul. ;)



:p Skriva dumheter har alla rätt till så därför kommenterar jag inte ditt inlägg ytterligare.
Ock alla har rätt att låta bli att läsa det man inte gillar att läsa. Kanske lite för enkelt - men så är det. :rolleyes:

Tror inte det är kvalitétstid att hänga på FB, så då måste det vara övertid. DVS den tiden kunde man kanske använt till att göra något vettigt i stället.:beer::beer:
Visst kan jag kolla på FB någon gång, men absolut minsta möjliga.:eek::eek:

Jan-Olov
2013-03-14, 23:52
Jag hade den stora äran att få flyga luftbalong, 60årsprecent. För att kunna se bilderna från resan var jag tvungen att gå med FB. Nu dyker det upp massa skit på meilen som jag inte tycks kunna stoppa. Hur i hundan kan bli vän med någon jag inte känner. En vän känner man väldigt väl annars är det en bekant, eller vet jag inte vem det är.
FB är bara skit se nu senast vad det ställer till, 13år och göra av med sig. Väldigt talande hur bra det är.

Jourtjänst
2013-03-15, 00:32
FB är bara skit se nu senast vad det ställer till, 13år och göra av med sig. Väldigt talande hur bra det är.

Det visade sig att det var en äcklig gubbe som spelade 15-åring som trakasserade tjejen. Jag säger som Säkert - De borde skjutas!

TMax500
2013-03-15, 09:21
Mycket klagomål på sistone, både på det på det ena och det andra... Är det bara jag som associerar till tv-serien Grumpy Old Men från BBC? ;)

https://www.youtube.com/watch?v=_HWT9Mbxnk8&list=PLABFC362F4E225C82

racer
2013-03-15, 09:32
FB är ju och blir till vad du gör det till, man behöver inte ha en enda vän och du bestämmer själv hur mycket insyn du vill ha på din egna sida som kan vara helt tom om du vill.
Jag använder FB som nyhetsflöde på motorsport sidor och sparar ner mängder av bilder på hojar just nu är jag helt såld på Motorsport golden age :) ni motståndare vet inte vad ni missar på grund av er okunskap hur man hanterar sidan.

Ove
2013-03-15, 09:40
Mycket klagomål på sistone, både på det på det ena och det andra... Är det bara jag som associerar till tv-serien Grumpy Old Men från BBC? ;)

https://www.youtube.com/watch?v=_HWT9Mbxnk8&list=PLABFC362F4E225C82

:) :) :D

Olle Å
2013-03-15, 09:48
Vad menar trådskaparen?
Gäller det grupperingar med mc-relation eller alla sorters grupperingar?:confused::confused::confused:

pandan
2013-03-15, 10:36
:) Jovisst är en del ganska nya i mekvärlden precis som den allra mest drivne tekniker i denna värld en gång var. Noviser är alla i början och alla blir inte bäst men vi som är lite positiva till vår läggning har ändå lite kul. ;)



:p Skriva dumheter har alla rätt till så därför kommenterar jag inte ditt inlägg ytterligare.
Ock alla har rätt att låta bli att läsa det man inte gillar att läsa. Kanske lite för enkelt - men så är det. :rolleyes:

Vore kul att veta vad som är så dumt i det jag skrivit!! Eller menar du allvarligt att du är intreserad av andras vardag? Nej att döma av ditt svar så är du endera bloggare, eller så läser du bloggar och drömmer om ett annat liv för att ditt liv inte är tillräckligt meningsfullt idag.

Ove
2013-03-15, 12:04
a)Vore kul att veta vad som är så dumt i det jag skrivit!!

b) Eller menar du allvarligt att du är intreserad av andras vardag?

c)Nej att döma av ditt svar så är du endera bloggare, eller så läser du bloggar och drömmer om ett annat liv för att ditt liv inte är tillräckligt meningsfullt idag.

a) Din tolkning är din. Men faktum kvarstår, man får skriva vad man vill inom legala och etiska gränser och med tanke på allt som skrivs så måste man sovra och läsa vad som är intressant. Gillar man att störas av vad som skrivs kan man ju alltid läsa av den anledningen.

b) Jag är intresserad av människor i normal utsträckning men är också mån om min intregritet och vill inte att andras kränks. Vad man delar med sig är en känslig sak eftersom det som hamnar i Facebook, liksom på forum är allmängods och ligger kvar i evärdelig tid.

c) Nej jag är inte bloggare, händer att jag läser någon blogg, precis som du också uppenbarligen gör, men inte mer än vad som intresserar mig. Rota i andras privata liv är icke intressant. OK. mitt liv är av vissa skäl ngt. begränsat men inte på det sätt du menar.

:) Bra att veta - om man skriver i ett forum kan det hända att man får svar och dessutom kan det vara så att någon helt fräckt tycker annorlunda. ;)

räven
2013-03-15, 12:17
Vi som är uppfödda på telefonstationernas tid, vet ju att telefonissan tjyvlysnade. Avslöjar bara lagom på forum å FB å liknande. Även röksignalerna kunde läsas av obehöriga. Frågan är hur mycket man ska vägra modärna tider. Själv kör jag som vanligt lagom. Ingår i en FB grupp som kör likadana hojar som jag.

Nina
2013-03-15, 16:19
Haha, håller med precis samma sak som med bloggar, vem f-n tror att någon annan är intresserad av ens vardag. Det måste vara vara människor som har svårt att tycka om sig själva, och som behöver bekräftelse från andra.

Nja, man måste inte gå in och läsa i bloggar världen över. Fast många innehåller förstås tips och råd, tekniska frågor & svar t ex. En intressant blogg handlade om en tjej som på sin lilla mc for världen runt och skrev om sin upplevelse, men det tror jag inte du skulle vara så intresserad av. Det var förstås hennes vardag under en period.

:rolleyes:

engström67
2013-03-15, 21:33
Vore kul att veta vad som är så dumt i det jag skrivit!! Eller menar du allvarligt att du är intreserad av andras vardag? Nej att döma av ditt svar så är du endera bloggare, eller så läser du bloggar och drömmer om ett annat liv för att ditt liv inte är tillräckligt meningsfullt idag.

Håller med dig i mycket,har tagit bort många Fb vänner som bara skriver hu dåligt dom mår och vad dom äter och gör.Men finns mycket annat bra med fb med.Visst kan jag läsa många bloggar om det är nått intressant.Finns ju mycket dravel men även många trevliga,typ bilder på mc,reseskildringar och så vidare.Struntet kan man ju rulla förbi:)Men om man menar att man inte har ett meningsfullt liv bara för man läser andras bloggar,det är dumt påstående tycker jag.Kan mycket väl fattas nått i mångas liv så man måste häva ur sig saker;)

engström67
2013-03-15, 21:43
Det visade sig att det var en äcklig gubbe som spelade 15-åring som trakasserade tjejen. Jag säger som Säkert - De borde skjutas!

Skjutas är väl bara förnamnet,lever han än??

räven
2013-03-15, 22:23
Håller med dig i mycket,har tagit bort många Fb vänner som bara skriver hu dåligt dom mår och vad dom äter och gör.Men finns mycket annat bra med fb med.Visst kan jag läsa många bloggar om det är nått intressant.Finns ju mycket dravel men även många trevliga,typ bilder på mc,reseskildringar och så vidare.Struntet kan man ju rulla förbi:)Men om man menar att man inte har ett meningsfullt liv bara för man läser andras bloggar,det är dumt påstående tycker jag.Kan mycket väl fattas nått i mångas liv så man måste häva ur sig saker;)

Nästan alla mina vänner på FB har ett GS relaterat skrivande

RymdBörje
2013-03-20, 23:10
Förstår inte alls vad Facebook och ett hojforum har för likheter.Trodde det var wannabes och kärringartyper med dåligt självförtroende som höll till på Facebook och Twitter för att t ex hålla koll på om Kajsa eller Arne sket med locket uppe eller nere.

Detta är istf ett GILLA!
Det borde finnas en gillaknapp...