handdator

Visa fullständig version : ensam inom mc



deadhead
2013-03-02, 22:58
Tjenare! Inleder min start här på forumet med en liten tråd om mig själv. Är 21 år gammal och helt såld på motorcyklar och lyckades i höstas äntligen ta kortet. Tyvärr finns det ingen i min närhet som delar mitt intresse, finns ingen polare som innehar kortet och min flickvän/ mina föräldrar är väl måttligt imponerade :D hur gjorde ni som befunnit er i en liknande sits? Lyckades ni omvända någon eller är det bara att gilla läget och köra solo? Hade varit schysst att få åtminstone någon polare att glida med framöver.

Ove
2013-03-02, 23:46
Tjenare! Inleder min start här på forumet med en liten tråd om mig själv. Är 21 år gammal och helt såld på motorcyklar och lyckades i höstas äntligen ta kortet. Tyvärr finns det ingen i min närhet som delar mitt intresse, finns ingen polare som innehar kortet och min flickvän/ mina föräldrar är väl måttligt imponerade :D hur gjorde ni som befunnit er i en liknande sits? Lyckades ni omvända någon eller är det bara att gilla läget och köra solo? Hade varit schysst att få åtminstone någon polare att glida med framöver.

:shakehands: Hej och välkommen! Känner igen detta med att folk i ens nähet inte delar intresset.

Jag tycker du har börjat ganska bra för ett forum ger kontakter. Men du kommer från norr? Du vet väl att Norrland börjar i höjd med Hallandsåsen för skåningarna. Kanske det vore idé att ange området lite mera noggrant så kan det vara lättare.

Sen är det att kasta en massa fördomar om hojtyp, ålder, kön, hårfärg om hår finnes o.s.v. och hänga på där det finns hojfolk. Du kommer bland allt löst folk att finna en grupp som du trivs med och det blir med största säkerhet inte i grannkåkarna, men spelar roll? Du kör ju motorcykel! :cool:

Molgan
2013-03-03, 00:34
Ett ypperligt tillfälle att lära känna nya människor! Sen jag började åka har jag lärt känna en massa folk som jag annars inte hade, snacka med hojåkare du möter, kolla runt i din närhet på jobb eller skola, dom finns lite överallt. Har varit ute å kört i sällskap där åldrarna spänt mellan 20 och 50+ och alla har lika kul (och ofta är det ungdomarna som förfasas "över de gamla stötarna som är helt jädra tokiga"). Ut å åk bara och var inte blyg så kommer du nog att hitta likasinnade.

Kolla upp också vad det finns för evenemang i närheten, om det anordnas några körningar osv. Kör du sporthoj brukar det finnas nån veckodag då det samlas folk för körning (finns lokala underforum på tex sporthoj.com), grusturer är vanliga med (kolla soe.se tex) och SMC anordnar en hel del. Gå en BKK eller knix som de anordnar, inte bara kul och lärorikt utan även en bra mötesplats för hojfrälsta.

Ankan1
2013-03-03, 11:30
Tycker nöjet i att köra hoj är att slippa höra andras ständiga malande om än det ena och andra.Men annars så kan du ju prova på diverse forum eller mc klubbar.Att omvända icke mc frälsta är inte lönt.De bildar ofta sin bild av mc på ren negativ okunskap. :D

http://i45.tinypic.com/35hpd0k.jpg

deadhead
2013-03-03, 13:46
Man får tacka för snabba svar! Ni kanske har rätt i att det är hopplöst att predika för de "oupplysta", men jag väntar nog med forumsraggningen tills säsongen börjar iaf . Har ju i skrivande stund inte ens något att visa upp vid korvmojen än :)