handdator

Visa fullständig version : Kolla in körningen på konbana!



Jourtjänst
2013-02-20, 22:44
Här kan man snacka om proffs på att köra en konbana. Det ser så enkelt ut men alla vi som tagit hojkort vet att detta är snorsvårt! Titta och njut! Och se och lär hur han håller blicken och använder kroppen! :) :) :) :)

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150245311803861&set=vb.156406224422948&type=2&theater

räven
2013-02-20, 22:52
Förmodligen övat

namn
2013-02-21, 03:28
Och i Sverige skulle han bli nekad att köra banan med den klädseln, hemska tanke köra i t-shirt.

Och dessutom så körde han alldeles för fort för att farbror trafikinspektör i Sverige skulle vara nöjd...:D

Olle Å
2013-02-21, 09:52
Hmmmmm. jag brukar tala om stora klumpiga hojar, men är nu övertygad om att det beror på dåligt tränade förare.:):)

rakarör
2013-02-21, 10:58
Imponerande körning!:) Man hör fotplattorna skrapa i mest hela tiden.
När jag tog mc-kortet på stenåldern så bytte körskolan hojar från landsvägshojar till offroad 125ór och då blev det plötsligt väldigt lätt att klara garagevändningen och serpentinkörningen kommer jag ihåg.

Allaandranamnvarupptagna
2013-02-21, 18:13
Ja den får man ju verkeligen ge han! inte den smidigaste hojen att köra koner med ihäller!

engström67
2013-02-24, 09:57
Imponerande körning!:) Man hör fotplattorna skrapa i mest hela tiden.
När jag tog mc-kortet på stenåldern så bytte körskolan hojar från landsvägshojar till offroad 125ór och då blev det plötsligt väldigt lätt att klara garagevändningen och serpentinkörningen kommer jag ihåg.

Ja han tar väl stöd med plattorna,som stödhjul:):) det minns jag. Jag körde upp på en Kawasaki kx125 :)

swischmc
2013-02-25, 00:12
Det är en verkligt imponerande körning han gör! :)
Jag har sett fler filmer på youtube, bla finns en med japanska poliser som gör något liknande med sina polishojar.

Kunde man hantera hojen så där bra funnes inga hinder i hela världen. vilken säkerhet det skulle ge, i alla fall mig. :D

engström67
2013-02-25, 08:19
Det är en verkligt imponerande körning han gör! :)
Jag har sett fler filmer på youtube, bla finns en med japanska poliser som gör något liknande med sina polishojar.

Kunde man hantera hojen så där bra funnes inga hinder i hela världen. vilken säkerhet det skulle ge, i alla fall mig. :D

Håller med inget hinder alls,bara den övriga trafiken då:cool:Blir så matt när man hör många som tror bara för att man gått nån bankurs eller är duktig att hantera sin hoj vilket är en fördel naturligtvis men sen då.Trafiken, där allt händer det är nått man måste lära sig.Vissa lär sig aldrig men många gör det.Är ju lika varje vår..äh går en kurvkurs, sen är det bara att åka och så kör man av vägen i första kurvan??fanns grus där tydligen,och mötande trafik på fel sida etc,etc.Vissa är ringrostiga på våren och vissa inte :)

rakarör
2013-02-25, 09:39
Det där med rullgrus i kurvan har man fått lära sig den hårda vägen.. :o
Jag kommer nog att köra som den gubbtjyv jag är i vår, har sett så många dårar i trafiken här i Umeå (en morgon mötte jag en dåre som körde högervarv i en rondell t.ex.):banghead:

engström67
2013-02-25, 14:05
Det där med rullgrus i kurvan har man fått lära sig den hårda vägen.. :o
Jag kommer nog att köra som den gubbtjyv jag är i vår, har sett så många dårar i trafiken här i Umeå (en morgon mötte jag en dåre som körde högervarv i en rondell t.ex.):banghead:

He he jo det är rätt vanligt,och dom är väl ovan i tanke på att ni fått några till(rondeller) :):)