handdator

Visa fullständig version : Motion



engström67
2013-02-16, 13:26
Trevlig helg alla. Själv vart det 7km löpning,gång i snön,svettigt värre men skönt att göra det 4 gånger i veckan :) Nu blir det lite skruva med hojarna.

klaus
2013-02-16, 20:15
håller med dig,blev 80km långfärdsskridskor förra helgen, den här ska jag försöka hinna skruva färdigt tre hojar, en hel del eljobb att se fram emot

Tjita1
2013-02-16, 20:26
Jag försöker köra lite motionscykel och hantlar på vintern, och lite riktig cykel på sommaren. Inte så mycket som jag skulle behöva dock..

Ankan1
2013-02-18, 12:52
Jag försöker vila så mycket det bara går så jag orkar med hojen när vädret vänder. :D

Håkan46
2013-02-18, 15:56
Dans till Bengt Hennings igår kväll, 4 timmar. Toppen. Långpromenad i skoterspår, på en sjö i närheten, tar på krafterna. Annars är det skidåkning i längdspår som gäller.
Mera dagsljus gör att välbefinnandet ökar. Man får vara nöjd att dom flesta större vägar är snöfria nu, men det kan ju ändras snabbt.
//Håkan

engström67
2013-02-18, 17:51
Jag försöker vila så mycket det bara går så jag orkar med hojen när vädret vänder. :D

Tränad och i god kondition gör ju att man slipper känna sig som en svettig säck potatis när man äntrar hojen till våren :).Kommer ihåg hur det var när man låg på 96kg och kände sig slö.Man är mycket smidigare nu med 78kg,speciellt vid aktiv körning :)

Olle Å
2013-02-19, 09:44
Tränad och i god kondition gör ju att man slipper känna sig som en svettig säck potatis när man äntrar hojen till våren :).Kommer ihåg hur det var när man låg på 96kg och kände sig slö.Man är mycket smidigare nu med 78kg,speciellt vid aktiv körning :)

Visst känner man av lite ökad vikt. För flera år sedan var jag väldigt aktiv som ryttare och höll ca 75kg. Gjorde ett långt uppehåll och gick strax upp till 85 kg. fick tillbaka suget igen och fick gå ner till 75 igen. De där 10 kilona märktes väldigt väl när man började igen.
Det är ju samma med att åka hojen aktivt. Märkte det i somras då vi hade några överviktiga med i samma grupp på en 25 mil lång grustur. Det blev många stopp för att invänta några runda gubbar.:):):)

Jourtjänst
2013-02-19, 09:57
Det blev många stopp för att invänta några runda gubbar.:):):)

Men säkert goa gubbar också :) :)

Olle Å
2013-02-19, 09:59
Men säkert goa gubbar också :) :)

Jo visst var de det, men vikten kan vara lite i vägen för aktiv körning på grusväg, men de faller ju mjukt.:):):)

Molgan
2013-02-19, 15:00
Jo visst var de det, men vikten kan vara lite i vägen för aktiv körning på grusväg, men de faller ju mjukt.:):):)
Nej inte mjukt. Tungt. ;)

Jag har för övrigt dragit ner lite på motionen men fått upp ögonen för något nytt: Fordonsputs. Köpte lite rengöringsmedel och helt plötsligt låg jag där och gnuggade varenda skrymsle på bilen ren så nu ser den ny ut. Känns som den går bättre med. Blev så taggad så nu står hojen på tur, tar härmed offentligt tillbaka alla gliringar till engström angående hans putsdille. =)

Tjita1
2013-02-19, 15:03
Alla vet att en ren bil får minst 15 hästkrafter till. ;)

engström67
2013-02-19, 17:32
Nej inte mjukt. Tungt. ;)

Jag har för övrigt dragit ner lite på motionen men fått upp ögonen för något nytt: Fordonsputs. Köpte lite rengöringsmedel och helt plötsligt låg jag där och gnuggade varenda skrymsle på bilen ren så nu ser den ny ut. Känns som den går bättre med. Blev så taggad så nu står hojen på tur, tar härmed offentligt tillbaka alla gliringar till engström angående hans putsdille. =)

Det tar sig sa mordbrännaren:)Putsdille :):) jo men bilen tvättar jag aldrig,för ful och min Dominator blir det väl inte så mycket puts MEN den nya den ska skina:)

Tjita1
2013-02-19, 21:05
XC:n är väl mattgrön?

Mymlan
2013-02-19, 21:21
Idag blev det en joggingrunda i sällskap av den här filuren. Bättre träningssällskap finns inte :)

engström67
2013-02-20, 00:35
XC:n är väl mattgrön?

Ja det är den,men ska vara rent ändå:)men den är glatt på nått vis i ytan ändå.Har då lagt på ett skyddande vaxlager och det var inga problem:)