handdator

Visa fullständig version : Bikers och välgörenhet



pewa
2007-10-22, 14:05
Det verkar bli allt fler välgörenhetsaktioner bland mc-intresserade, eller så är det jag som missat dem tidigare ;)

Såg Boogiemans länk nyss till bikers against rape, sen har vi Barncancermilen, Drivkraftens chopper osv.

Har mc-branchen blivit mer ödmjuk? Vilka fler välgörenhetskörningar känner ni till?

turbo
2007-10-24, 12:00
no offence mot alla bikers men jag tror att det är en genomgående trend med välgörenhet, man ser det lite överallt nuförtiden. jag hoppas att man gör det för att man verkligen vill hjälpa men många gör det nog för att det "ser bra ut", tyvärr.

asterix
2007-10-24, 14:48
Rosa bandet, nåt för bröstcancer. håller väl åxå på med nåt.
Många har kanske som jag själv drabbats av skiten( http://www.cancerfonden.se/templates/Information____84.aspx ), eller nära anhörig/vän, och då angagerar man sig själv och sin omgivning. Var väl själv inte så mycket får sånt innan, men man får en annan inställning till livet. Finns säkert dom som gör det för att synas, men dom är lätta att "plocka". Ta nu detta som en förklaring till saker och ting, jag är inte på nåt sätt bitter. Jag har haft ett rikt liv, så tyck inte synd om mig, det är det värsta jag vet. Då är det värre för den här lilla tjejen som bor 6 km. från mig. http://moahenriksson.blogg.se
Tack för ordet!

Boogieman
2007-10-24, 15:24
För mig handlar det då rakt inte om att synas. Väljer att stå på dom drabbades sida helt enkelt .......

Nilsson
2007-10-24, 16:00
nu har jag läst sidan om den här lilla tjejen, man blir så rörd frågan är om det finns något vi kan göra för dem , man skulle kunna göra något enkelt för barnen eller de som jobbar med dem , kom med förslag . jag tycker alla gör ett strålande arbete , och de är helt otroliga

turbo
2007-10-25, 22:07
jag menade inte att NI här gör det för att det ser bra ut, jag menade bara att det finns.
att stå på de drabbades sida är hedervärt, likaså asterix positiva attityd!

vilka välgörenhetskörningar har ni varit med på?

Nilsson
2007-10-26, 08:14
wind&fire brandmännen i räddningstjänst syd kör detta rally varge år till förmån för barnklinikerna i Lund och malmö , och rödakorsets kortege från trelleborg till malmö , men det brukar bli mer men med detta vädret i år så har det blivit lite köra ju

Gert
2007-10-26, 18:20
I vår klubb miste vi en vän/medlem den 10 okt i cancer 51 år ung , det gör inte saken svårare att engagera sig i dem olika insamlingarna som finns

asterix
2007-10-28, 04:45
nu har jag läst sidan om den här lilla tjejen, man blir så rörd frågan är om det finns något vi kan göra för dem , man skulle kunna göra något enkelt för barnen eller de som jobbar med dem , kom med förslag . jag tycker alla gör ett strålande arbete , och de är helt otroliga


Gör ett inlägg på bloggen och be om tips.

Nilsson
2007-10-28, 09:50
jag ska tänka över lite men något kommer att göras