handdator

Visa fullständig version : transportstyrelsen



engström67
2013-02-05, 12:59
Nu har min hoj stått en vecka hos handlaren i väntan på regplåtar:mad::mad: skulle man jobba i den takten som på transportstyrelsen så skulle folk svälta ihjäl :D

räven
2013-02-05, 15:30
Nu har min hoj stått en vecka hos handlaren i väntan på regplåtar:mad::mad: skulle man jobba i den takten som på transportstyrelsen så skulle folk svälta ihjäl :D

Våra myndigheter är inte där för att vara snabba.

engström67
2013-02-05, 15:49
Våra myndigheter är inte där för att vara snabba.

Nää jobba effektivt vad är det :mad:

Mats Liifv
2013-02-05, 15:49
Nu har min hoj stått en vecka hos handlaren i väntan på regplåtar:mad::mad: skulle man jobba i den takten som på transportstyrelsen så skulle folk svälta ihjäl :DTur att det inte är hojväder ännu....:)

engström67
2013-02-05, 17:53
Tur att det inte är hojväder ännu....:)

Ja det kan man säga :)

RobbeS
2013-02-05, 18:25
Nu har min hoj stått en vecka hos handlaren i väntan på regplåtar:mad::mad: skulle man jobba i den takten som på transportstyrelsen så skulle folk svälta ihjäl :D
Brukar ta tre dagar då jag har beställt. Kan det inte vara så att handlaren varit lite långsam att skicka in pappren?

WestcoastHstd
2013-02-05, 19:55
Har inte ni snö nu?
Rulla upp den på ett släp och ta hem den bara.

Måste ju suga att bara ha den stående där.

engström67
2013-02-05, 19:56
Brukar ta tre dagar då jag har beställt. Kan det inte vara så att handlaren varit lite långsam att skicka in pappren?

Icke handlaren som gör det.Vi pratar om nyregistrering.Handlaren får hojen från fabriken och importören(Triumph sverige) skickar in chassinr till transportstyrelsen så hojen får ett id och regplåtar.Detta gäller tydligen Triumph enl handlaren.Japsarna då går det fortare,plåtarna kommer med hojen.Robbe s jag tror du blandar ihop detta med ett ägarbyte eller beställning av regpapper:)

engström67
2013-02-05, 20:23
Man är väl för ivrig att få hem hojen bara:).Men kul att pilla med,mycket som ska göras,väskhållare ska dit,xenonkonverteras,dimljus bytas ut mot bättre ev på annan plats,styret höjas eller bytas ut,gps hållare monteras,motorbågar och centralstöd bort för omlack,är någon matt svart sträv som sandpapper nu som gjort för skit att fastna,innerskärm,ev hugger mont bak.Mycket blir det men kul :)

Ankan1
2013-02-05, 22:46
Olika statliga instanser utsedda av denna stat är där för att vi ska lägga ner vår tid på att gnälla over hur värdelöst de fungerar istället för att lägga skulden på de som är orsaken till problemet.De olika styrande regeringarna.

pentti01
2013-02-05, 23:01
Man är väl för ivrig att få hem hojen bara:).Men kul att pilla med,mycket som ska göras,väskhållare ska dit,xenonkonverteras,dimljus bytas ut mot bättre ev på annan plats,styret höjas eller bytas ut,gps hållare monteras,motorbågar och centralstöd bort för omlack,är någon matt svart sträv som sandpapper nu som gjort för skit att fastna,innerskärm,ev hugger mont bak.Mycket blir det men kul :)
Det där låter hur kul som helst, lycka till ! :)

engström67
2013-02-06, 14:23
Har inte ni snö nu?
Rulla upp den på ett släp och ta hem den bara.

Måste ju suga att bara ha den stående där.

Jo kan jag väl,men vill ju kunna försäkra den:)

engström67
2013-02-06, 14:24
Olika statliga instanser utsedda av denna stat är där för att vi ska lägga ner vår tid på att gnälla over hur värdelöst de fungerar istället för att lägga skulden på de som är orsaken till problemet.De olika styrande regeringarna.

så är det ju,tur man aldrig röstat på dom:D

engström67
2013-02-07, 12:32
Ha ha ordnar sig,nu står hojen i garaget :):)

Mats Liifv
2013-02-07, 16:29
Ha ha ordnar sig,nu står hojen i garaget :):)

Håll oss uppdaterade om byggets framåtskridande! :)

Ankan1
2013-02-07, 17:55
så är det ju,tur man aldrig röstat på dom:D

Min hädangångna gamla morfar sa en gång att folk med huvudet rätt påskruvat har i regel ett kroppsarbete.De som tycker att dom är lite finare än andra brukar sitta på kontor och hitta på fanstyg till de som gör kroppsarbetet och de som egentligen är odugliga blir politiker och hittar på djävelskap till allihop. :D

Denna morfar brukade köra till sitt arbete oavsett väder på en 98cc Husqvarna med en egendomlig växelspak på sidan av tanken.Om vintrarna svepte han in sig med tidningar under mc stället när han påstod att tidningarna värmde bra mot kroppen.Och varför inte, han blev ju 98 år.

Morfars Husqvarna påminner mycket om hojen på den bifogade bilden nedan ...

http://forumbilder.se/CDBHD/1husqvarna.JPG (http://forumbilder.se/CDBHD/1husqvarna)

Olle Å
2013-02-07, 23:23
Min hädangångna gamla morfar sa en gång att folk med huvudet rätt påskruvat har i regel ett kroppsarbete.De som tycker att dom är lite finare än andra brukar sitta på kontor och hitta på fanstyg till de som gör kroppsarbetet och de som egentligen är odugliga blir politiker och hittar på djävelskap till allihop. :D

Denna morfar brukade köra till sitt arbete oavsett väder på en 98cc Husqvarna med en egendomlig växelspak på sidan av tanken.Om vintrarna svepte han in sig med tidningar under mc stället när han påstod att tidningarna värmde bra mot kroppen.Och varför inte, han blev ju 98 år.

Morfars Husqvarna påminner mycket om hojen på den bifogade bilden nedan ...

http://forumbilder.se/CDBHD/1husqvarna.JPG (http://forumbilder.se/CDBHD/1husqvarna)

Jo men visst hade din morfar rätt i att tidningar skyddade mot vindens avkylande effekt. Har själv provar det flertal gånger. Kör man hoj när det är mer än tio grader kallt, så är en aftontidning innanför jackan på bröstet en god investering. Tror nog att din morfar hade en sådan där plexiglasstrut framför ansiktet då det var kallt.
även Husqvarna Rödmyran hade en sådan växelspak på sidan av tanken, vet jag, för det var den första hojen jag körde. Det var år 1953.:):rolleyes::):rolleyes: