handdator

Visa fullständig version : Dålig aktivitet.



Gibson
2007-05-06, 14:00
Jag tycker att det är väldigt låg aktivitet här på forumet och tror att vi måste bli mer aktiva för att locka fler att vara med, jag talar utifrån hur jag själv tycker när jag går in på olika forum och tittar och är det dålig aktivitet så skiter man i det och söker sig till andra forum, nej grabbar och tjejer och gubbar och gummor skriv mer och det behöver ju inte alltid handla om mc även om det är huvudsyftet med det här forumet, starta olika ämnen och skriv. :D

pewa
2007-05-06, 17:27
Jag håller med :)

Har snackat med andra som startat forum och det tar tid. Det är en del besökare här men få som skriver..
Så ni som bara smyger runt här.. skriv! ;)

Tar gärna emot förslag på hur man kan locka fler aktiva användare hit också.. Reklam kanske?
Känner ni andra som kör hoj eller bara gillar motorcyklar så tipsa dem hit.

Förhoppningsvis kan vi få igång forumet och få en mer levande sida!

turbo
2007-05-06, 23:54
ska lura hit kompisarna :) det är en kanonbra sida och jag tror att folket kommer om man ger det lite tid.
under tiden får du/ni hålla uppdateringen av nyheter och göra mer reklam för sajten!

Fredd
2007-05-07, 20:07
Kom igen alla smygande besökare och delta i forumet! ;D

Gibson
2007-05-09, 19:55
Kom igen alla smygande besökare och delta i forumet! ;D


Ja kom igen nu skriv.

TcAnders
2007-05-17, 09:37
Tålamod.. Det kommer ta tid innan vi tar över världen och blir tvugna att ha en engelsk verision..=)

// Anders

pewa
2007-05-17, 18:48
Tålamod.. Det kommer ta tid innan vi tar över världen och blir tvugna att ha en engelsk verision..=)

// Anders


Hehe, framgång kommer till de som väntar :)

Fredd
2007-05-18, 00:59
Han har en poäng, kvalitet före kvantitet eller hur?? :D

Gibson
2007-05-18, 12:08
Han har en poäng, kvalitet före kvantitet eller hur?? :D


Jag kan bara hålla med, det finns så många skitforum.

Spiderweb
2007-05-22, 20:55
Skulle vi inte kunna starta en blogg eller liknande. Skulle gärna berätta om mina fruktansvärda pajaskonster vid första körlektionen. Jag garanterar att det kommer locka folk, för alla skrattar åt någon som gör bort sig ;D ;)

pewa
2007-05-22, 21:37
Skulle vi inte kunna starta en blogg eller liknande. Skulle gärna berätta om mina fruktansvärda pajaskonster vid första körlektionen. Jag garanterar att det kommer locka folk, för alla skrattar åt någon som gör bort sig ;D ;)


Vi har faktiskt en liten bloggavdelning! Du har PM också :)

Gestur
2007-05-29, 11:59
Kan det inte vara så att det beror på att det poppar upp ett X antal lika dana forum här på nätet??

Så summan av kardemumman är väl att det finns för mycket lika dana forum och för lite folk som är intresserade av att vara medlem på forumen. Startar man ett nytt forum så måste man komma med något nytt som redan inte finns! Eller har jag fel??

Gestur

pewa
2007-05-29, 12:55
Kan det inte vara så att det beror på att det poppar upp ett X antal lika dana forum här på nätet??

Så summan av kardemumman är väl att det finns för mycket lika dana forum och för lite folk som är intresserade av att vara medlem på forumen. Startar man ett nytt forum så måste man komma med något nytt som redan inte finns! Eller har jag fel??

Gestur


Du har helt rätt, det finns en del liknande forum redan. Men jag hade inte startat det här om jag inte trodde att det gick att göra bättre än andra. Vi kommer att utöka bloggandet, köra fler tävlingar och kontinuerligt uppdatera nyheterna. Det här är tänkt som mer än ett vanligt forum. Forumet är bara en del av hojen.nu

Sen tar det som sagt tid för folk att få upp ögonen för sidan. Den utvecklas ständigt och förhoppningsvis kommer det bli en riktigt bra hojportal framöver!

Alla tips är välkomna. Saknar ni någon funktion så säg till!

FJR Håkan
2007-05-31, 12:48
Jag tycker att det är väldigt låg aktivitet här på forumet och tror att vi måste bli mer aktiva för att locka fler att vara med, jag talar utifrån hur jag själv tycker när jag går in på olika forum och tittar och är det dålig aktivitet så skiter man i det och söker sig till andra forum, nej grabbar och tjejer och gubbar och gummor skriv mer och det behöver ju inte alltid handla om mc även om det är huvudsyftet med det här forumet, starta olika ämnen och skriv. :D


Hej Gibson och alla ni andra.
Håller med dig om dålig aktivitet så söker sig folk till andra forum.
Men denna sida är rätt ny så får bara folk reda på detta kommer vi bli fler.
Helt ny här men jag kommer säkert dyka upp ofta här.
Kul med nåt nytt och alltid skoj att tjata runt lite.
Kör FJR 1300 och startade FJR klubben förra året och kolla gärna lite på hemsidan www.fjrsweden.se
Ha det bra & Kör lugnt.
Håkan 8)

turbo
2007-06-01, 09:41
det verkar som att allt fler hittar hit ändå! kul! :)

Gibson
2007-06-01, 11:31
det verkar som att allt fler hittar hit ändå! kul! :)


Ja det är skoj.

Nilsson
2007-06-04, 19:46
Varför är folk rädda för att rega sig , JU FLER VI ÄR JU ROLIGARE FÅR VI JU så gäster kom igen nu och gå med

Nina
2007-06-05, 13:35
Ja så hemska är vi väl inte…? :o
Jag ska lägga in länken hit på mina mails och signaturer. :)

Jåke
2007-06-05, 20:38
Varför är folk rädda för att rega sig , JU FLER VI ÄR JU ROLIGARE FÅR VI JU så gäster kom igen nu och gå med

Inte så konstigt egentligen, tänk efter. Alla ska ha eget forum eller nåt liknande, varenda klubb, intresseförening, hojkategori, hobbyverksamhet ALLT.

Konkurrensen är stenhård och folk orkar inte med att skriva samma sak femtielva gånger eller hantera all denna information.

Man hittar nånting på en sökmotor och tittar förbi, så mycket uppmärksamhet är vad de flesta har att lägga...

1 kronas värde av åsikter.

pewa
2007-06-06, 15:19
Tror Jåke är inne på rätt spår, futbudet är lite för stort.

Tanken är att göra det här till mer än ett forum, fler nyheter, fler tävlingar, fler bloggar osv.
Som jag skrev i nån annan tråd så saknar jag en bra sida för folk som gillar att köra hoj. Det finns ett flertal andra bra sidor men det är antingen nischade eller dåligt skötta..

Med lite tålamod och bra uppdateringar tror jag definitivt det går att göra nått bra av det här!

Gibson
2007-06-06, 16:32
Instämmer. :)

Nilsson
2007-06-06, 22:29
tanken med denna tråd var ej att reta folk utan att kanske få folk att skriva lite mer ,

Fredd
2007-06-07, 22:43
Två trådar i samma ämne? Finns en i "Om hojen.nu" också.. det finns många forum men inte för många. Håller vi klassen här kommer det att rulla igång så småninging, det är jag säker på! :D

Nina
2007-06-08, 06:32
Två? Oj, jag har bara hittat den ena i så fall. Nog lätt hänt när vi blir flera som skriver. :)

Guzzi-Leif
2007-06-08, 07:22
För egen del visste jag inte förrän igår att Hojen.nu över huvud taget fanns. Måste kanske ta sin tid + marknadsföras mer.
Att jag regade berodde på att det verkar vara lite lugnare och vänligare här samt att race-hets-snack inte syntes till.

carpelux
2007-07-26, 04:55
Jag hittade också denna site av en slump precis nyss.

Jag har letat länge efter ett ställe där MC-åkande kan diskuteras med sansade människor över de gränser som vi själva sätter upp, jag hoppas jag funnit den här. De andra forum som jag tittar på är alldeles för inriktade på en typ av motorcyklar, eller så förpestas de av moppefuckos som berättar om hur fort moppen går.

Jag menar varför dela upp MC-åkandet i Custom, sport, Touring mm? Vi har alla samma fiender som MC-åkare, och vi måste samsas för att kunna göra något åt situationen. Framför allt måste vi själva ta ansvar för de avarter som förekommer inom våra egna led.

Om vi inte gör något snart så är jag rädd för att vi inte kommer kunna idka vår hobby inom ett par år, beroende på lagar och skyhöga försäkringspremier.

Fredd
2007-07-28, 03:29
Jag hittade också denna site av en slump precis nyss.

Jag har letat länge efter ett ställe där MC-åkande kan diskuteras med sansade människor över de gränser som vi själva sätter upp, jag hoppas jag funnit den här. De andra forum som jag tittar på är alldeles för inriktade på en typ av motorcyklar, eller så förpestas de av moppefuckos som berättar om hur fort moppen går.

Jag menar varför dela upp MC-åkandet i Custom, sport, Touring mm? Vi har alla samma fiender som MC-åkare, och vi måste samsas för att kunna göra något åt situationen. Framför allt måste vi själva ta ansvar för de avarter som förekommer inom våra egna led.

Om vi inte gör något snart så är jag rädd för att vi inte kommer kunna idka vår hobby inom ett par år, beroende på lagar och skyhöga försäkringspremier.


Bra sagt! Vi måste hålla ihop nu, mer än någonsin.

På tal om dålig aktivitet måste det göras mer reklam tycker jag! Både av oss som hänger här och av sidan i sig(pewa).

Gibson
2007-07-28, 08:50
Jag hittade också denna site av en slump precis nyss.

Jag har letat länge efter ett ställe där MC-åkande kan diskuteras med sansade människor över de gränser som vi själva sätter upp, jag hoppas jag funnit den här. De andra forum som jag tittar på är alldeles för inriktade på en typ av motorcyklar, eller så förpestas de av moppefuckos som berättar om hur fort moppen går.

Jag menar varför dela upp MC-åkandet i Custom, sport, Touring mm? Vi har alla samma fiender som MC-åkare, och vi måste samsas för att kunna göra något åt situationen. Framför allt måste vi själva ta ansvar för de avarter som förekommer inom våra egna led.

Om vi inte gör något snart så är jag rädd för att vi inte kommer kunna idka vår hobby inom ett par år, beroende på lagar och skyhöga försäkringspremier.


Bra sagt! Vi måste hålla ihop nu, mer än någonsin.

På tal om dålig aktivitet måste det göras mer reklam tycker jag! Både av oss som hänger här och av sidan i sig(pewa).


Om vädret tillåter och jag tar mig till Västervik så kommer jag att dela ut visitkort som PEWA skickade till mig. ;D

LillArne
2007-07-28, 14:27
Jag hittade också denna site av en slump precis nyss.

Jag har letat länge efter ett ställe där MC-åkande kan diskuteras med sansade människor över de gränser som vi själva sätter upp, jag hoppas jag funnit den här. De andra forum som jag tittar på är alldeles för inriktade på en typ av motorcyklar, eller så förpestas de av moppefuckos som berättar om hur fort moppen går.

Jag menar varför dela upp MC-åkandet i Custom, sport, Touring mm? Vi har alla samma fiender som MC-åkare, och vi måste samsas för att kunna göra något åt situationen. Framför allt måste vi själva ta ansvar för de avarter som förekommer inom våra egna led.

Om vi inte gör något snart så är jag rädd för att vi inte kommer kunna idka vår hobby inom ett par år, beroende på lagar och skyhöga försäkringspremier.


Bra sagt! Vi måste hålla ihop nu, mer än någonsin.

På tal om dålig aktivitet måste det göras mer reklam tycker jag! Både av oss som hänger här och av sidan i sig(pewa).


Om vädret tillåter och jag tar mig till Västervik så kommer jag att dela ut visitkort som PEWA skickade till mig. ;D

JA ;D ;D kolla då in MotalaTouringclub, fast jag är ju inte där förståss :'(

Guzzi-Leif
2007-07-28, 18:12
Nu har jag i allla fulla fall gjort lite reklam för detta fina Forum på BMWs kompetensplattform.
Kan inte någon puffa lite för oss även på Sporthoj.com? Får se om jag hinner senare i kväll...

Gibson
2007-07-28, 18:56
Nu har jag i allla fulla fall gjort lite reklam för detta fina Forum på BMWs kompetensplattform.
Kan inte någon puffa lite för oss även på Sporthoj.com? Får se om jag hinner senare i kväll...


Bra ide, det ska jag göra. ;D

turbo
2007-07-29, 05:33
Nu har jag i allla fulla fall gjort lite reklam för detta fina Forum på BMWs kompetensplattform.
Kan inte någon puffa lite för oss även på Sporthoj.com? Får se om jag hinner senare i kväll...


Bra ide, det ska jag göra. ;D


bra där! är det någon som brukar vara på smc's forum kanske man kan lägga in en liten notis där också.. är ju kul om fler hittar hit! :)

Gibson
2007-08-07, 15:58
Nu har jag gjort slut på alla visitkort. ;D

pewa
2007-08-07, 20:56
Nu har jag gjort slut på alla visitkort. ;D


Starkt jobbat! Är väldigt tacksam för hjälpen!
Finns fler om du vill ha, ska kolla upp om det går att beställa lite t-shirts också.. bra att mecka i om inte annat :)

turbo
2007-08-07, 21:56
skicka mig några ska jag också göra en insats :) pm:ar min adress

Gibson
2007-08-08, 16:07
Nu har jag gjort slut på alla visitkort. ;D


Starkt jobbat! Är väldigt tacksam för hjälpen!
Finns fler om du vill ha, ska kolla upp om det går att beställa lite t-shirts också.. bra att mecka i om inte annat :)


Ja du kan skicka en laddning till.

Boogieman
2007-10-23, 18:02
Nu har jag gjort slut på alla visitkort. ;D


ska kolla upp om det går att beställa lite t-shirts också.. bra att mecka i om inte annat :)
Undrar bara om du kollat upp det? Skulle nog kunna tänka mig en sådan tröja :)

pewa
2007-10-23, 23:21
Nu har jag gjort slut på alla visitkort. ;D


ska kolla upp om det går att beställa lite t-shirts också.. bra att mecka i om inte annat :)
Undrar bara om du kollat upp det? Skulle nog kunna tänka mig en sådan tröja :)


Jag kan också tänka mig en :)

Jag håller på att kolla upp t-shirts för fullt. Har pratat både med tryckeri och butik som kan sälja tröjor till bra pris. Däremot väntar jag in en ny logotyp, den nuvarande är lite för enkel och inte heller i vektor-format(bra vid tryck). Så det kan nog ta ett tag innan det finns färdiga tröjor men det är inte nerlagt på något vis! :)

Kanten
2007-10-24, 21:55
Mycket roligt att se att forumet blir mer och mer aktivt för var dag som går ;D

Gibson
2007-10-25, 04:34
Mycket roligt att se att forumet blir mer och mer aktivt för var dag som går ;D


Jag håller med även om jag själv inte har varit så aktiv den sista tiden men det kommer. :)

Gibson
2007-10-28, 11:10
Nej nu känner jag att jag har varit för dålig på att skriva så nu får det bli en ändring på det. ;D

Boogieman
2007-12-01, 15:39
Tycker att aktiviteten är ganska så bra jag ::)