handdator

Visa fullständig version : resultatet av mcmässan



Hondamannen
2013-01-25, 21:45
Hej,

För min del resulterade mcmässan till att jag nu äntligen har reducerat min lista till följande hojar.

Honda cb 1300 ABS, Honda deauville 700 ABS, Nc700sd ABS alternativt att jag behåller min cbf 500 och köper ngt veteranaktigt.

Nc700sd trots sin automatlåda tror jag är lite klen i förhållande till min cbf 500 och jag vill ha ngt som är starkare och inte svagare än min cbf 500.

Deauvillen är nog mer komfortabel än cb 1300 om man vill göra lite längre resor men givetvis klenare.

Vad tror ni?

Vad tror du Vs?

Mvh

hondamannen

RobbeS
2013-01-25, 22:27
Vad tror du själv för det är det som är det viktig;)

Hondamannen
2013-01-25, 23:19
Det har du rätt i men vi är alla olika och de är bra att jämföra sina egna erfarenheter med andras människors.

pumpe3
2013-01-25, 23:35
Skulle säga att jag vill ha en av varje, annars är jag jäkligt nöjd med min Speed Triple -12.
Men blir en provkörning av Diavel i vår och vem vet kanske kanske kan man få plats för den i garaget.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Jourtjänst
2013-01-26, 01:43
Jag är supernöjd med min BMW F 800 ST, pigg, bra drag, bränslesnål, kanske lite kantig på låga varv men den gillar ju lite gaspådrag. Får fint beröm av andra som testat den. Är från i år BMW F 800 GT.

Susie
2013-01-26, 09:45
Men vad tyckte du om mässan då?

engström67
2013-01-26, 11:32
Jag tyckte mässan var bra,kul med alla nyheter.Och det jag har märkt,men har ju gjort det tidigare och inget fel i det.Att det finns vanligtvis 3 sorters mc åkare, 1. dom som åker på nån gammal 80 talare,handlar på Biltema,ska bara ha det absolut billigaste men gärna vill tala om hur det ska vara:) 2. Dom som vill ha en ny hoj,som jag tex,och som jobbar och sliter för att uppnå det man så gärna vill och gärna byter var 3,e år och lägger pengarna på lite dyrare utrustning för att få kvalite,skippar nya bilar och andra dyra saker för att göra det som man brinner för,mc :) 3.Åker Bmw? handlar alltid det värsta hos Touratech,jobbar tydligen inte så mycket eftersom man ska befinna sig på hojen i Afrika,kina eller nån annanstans på jorden i månader??.Mycket lustiga,som vi brukar säga här uppe..."ingen konst att skita om arselet är fullt"..:D.Men intressant var det. Ps på tal om Bmw..undra hur designavdelningen tänker när man tar fram nya Gs,n,så jä...la ful så man vill knappt se den,jag menar den stora fula näbben är ju ännu större??funktion??nä fy då.Sa det åt en hos Touratech som är så duktiga att ta fram prylar till Bmw,varför inte ta fram nån smäckrare näbb i stället för denna älgmule,han höll faktiskt med:)

Jonas76
2013-01-26, 11:55
Det enda jag tyckte var bra var Hondas monter, annars tycker jag inte att det var nåt speciellt. Som vanligt mycket fransar och tröjor med vargtryck. Tur att man slapp betala för inträdet iallafall.

räven
2013-01-26, 11:59
Nja, Engström är det inte en massa kombinationer av dina tre katigorier oxå. På tal om ful BMW, vet att man ska hålla blicken högt så man slipper se fula näbbar å en massa digitalt trams som fladrar omkring på skitfula mätartavlor

engström67
2013-01-26, 12:00
Det enda jag tyckte var bra var Hondas monter, annars tycker jag inte att det var nåt speciellt. Som vanligt mycket fransar och tröjor med vargtryck. Tur att man slapp betala för inträdet iallafall.

Var Honda där;);) kan hålla med,mycket fransar och skit,men finns ju intresse för det med tydligen och jag respekterar det.

Hondamannen
2013-01-26, 14:24
Jag tyckte att det verkade lite mindre utställare i år eller kanske var det på grund av att jag för första gången var där på en vardag. Det kändes lite annorlunda jämfört med tidigare år. De hade ju också samtidigt en bilutställning och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.

Jag tyckte att honda som alltid hade den bästa montern:D:p

På det stora hela så tyckte jag att det var en sämre mässa i år.

Resultat av denna mässa för min egen räkning var att jag nu tyvärr måste utesluta glidarehojar som nästa hoj då de höftproblem jag åtdragit mig tycks sätta stopp för glidarhojar:bawling: och det säger jag med STOR sorg i hjärtat. Jag vill så gärna ha en glidare som nästa hoj :-( Men det positiva är att jag håller på att bearbeta höften.

När jag köpte min cbf 500 så var en dragstar 650 classic ett alternativ som jag funderade på. Tyvärr valde jag att ha glidar lite senare i livet vilket jag ångrar nu.

Slutsatsen av mässa blev att under rådande omständigheter så är deauville 700 eller cb 1300 det bästa alternativet för mig. Ett annat alternativ är att behålla min cbf 500 och köpa en veteranhoj.







Men vad tyckte du om mässan då?

Twenty2
2013-01-26, 19:39
Betade av mässan i dag. Inte direkt jätte imponerad så där på rak arm.
Kul att kolla på hojar och snacka med folk.

Tyckte att det kunde ha varit lite fler hojar från varje märke då de flesta mestadels ställde ut gatu/sporhojar. Hade personligen velat se lite fler japanska cruisers.
Som någon sagt tidigare i tråden "mycket t-shirts med vargtryck" och kan inte annat än att hålla med. Har hojåkare så fruktansvärt dålig smak är dock en fråga som kommer upp i skallen flertalet gånger när jag går runt bland klädstånden.

Hoppas på fler utställare som säljer tillbehör och lite roliga delar för hojbygge/modifiering till nästa gång.

Upplevde att mässan i Göteborg förra året var bättre än denna. Men det kanske bara är något jag fått för mig.

Susie
2013-01-27, 14:47
Det var min första mässa och riktigt skoj. Första besöket blev hos MR Velodrom där vi hängde ett tag därför att det var så trevligt! Köpte 2 brillor, ett par med brunt glas som utestänger blåa toner i ljuset som gör ögat trött och ett par med gult glas för körning i mörker och regn, gillar hans glasögon skarpt därför att det är så otroligt sköna! Åh vad mkt att titta & sitta på det gick runt i skallen må jag säga.

Blev kvar rätt länge hos FMCK och det slutade med att jag skrev på för medlemsskap och tänker joina MTE i Stockholm för att det vekade så himla kul! Det är en motor och transportenhet, ny verksamhet för krisberedskap i samhället. Du får möjlighet/ tilldelas en mc 258, utrustning,massor med roliga utbildningar och det kostar inte ett smack! Det går ju bara inte att låta bli, du som bor i Stockholm häng på vet jag. Gärna tjejer också då det än så länge inte finns några med just i Stockholm.

http://fmck.se/?s=mte

Beställde en ny hjälm (Shoei GT -Air MTBLK) och ryggskydd, känns fint. Men handen på hjärtat sjutton va snåla alla var på rabatter, 10% va är det nåt att komma med eller?
Testade på att lyfta en liggande R12 100GS wow det gick!!!!!

Sammanfattningsvis:
Fantastiska utställare, vänliga, tålmodiga, goa o glada
Skulle behövt en GPS för att hitta montrarna lättare
Kul med alla hojar under samma tak men likförbaskat dreglar jag över samma maskiner som i höstas. Det enda som gäller är att fortsätta med provturer i vår och att jag definitivt bestämmt mig för att det blir beggat!