handdator

Visa fullständig version : Nån som spelar datorspel



Jourtjänst
2013-01-23, 22:51
Jag undrar hur många som spelar datorspel och vad ni spelar? Är det bara folk i vissa åldrar som spelar eller gör man det gammal som ung?

Själv är jag 54 och har spelat datorspel och PS3 och XBOX (är väl samma sak egentligen) sedan jag slutade röka vid 49 års ålder. Ville hålla fingrarna sysselsatta och har inte kunat sluta sedan dess

Just nu har jag återupptäckt GTAIV som ju har hur sköna gatumiljöer som helst - det finns en ny karaktär att spela i Liberty City - Johnny som är med i det kriminella MC-gänget Lost MC.

Reject
2013-01-23, 23:04
Jag visste inte att det fanns folk som INTE lirade ;)

Har spelat sen jag fick min första dator när jag var 10 år. Är 36 nu. Har faktiskt inte lirat många av GTA-spelen föruttom de första två i serien plus just GTAIV. Är inne på Mech Warrior Online, Red Orchestra 2 och Guild Wars 2 just nu...

RobbeS
2013-01-23, 23:29
Spelade mycket förut men nu finns inte tiden. Jobb, barn, hus, hund och resor tar för mycket tid. Då jag spelade PS 3:an var det COD som rullade mest men även Battlefield och andra first shooter. På PC tiden blev det Myst, Atlantis och liknande äventyrsspel. Gillade problemlösningen i dom. Hade jag haft en stationär MAC hade jag nog spelat lite grann även nu.

Jourtjänst
2013-01-24, 01:12
Jag visste inte att det fanns folk som INTE lirade ;)

Har spelat sen jag fick min första dator när jag var 10 år. Är 36 nu. Har faktiskt inte lirat många av GTA-spelen föruttom de första två i serien plus just GTAIV. Är inne på Mech Warrior Online, Red Orchestra 2 och Guild Wars 2 just nu...

Kollade Mech Warrior online, ser coolt ut. Men jag lyckades inte installera på min macbookpro, antar att windows krävs. Får installera på min spel-pc när jag kommer hem.

Markus
2013-01-24, 09:23
Jag visste inte att det fanns folk som INTE lirade ;)

Har spelat sen jag fick min första dator när jag var 10 år. Är 36 nu. Har faktiskt inte lirat många av GTA-spelen föruttom de första två i serien plus just GTAIV. Är inne på Mech Warrior Online, Red Orchestra 2 och Guild Wars 2 just nu...

Här har du en!, jag tillhör dom inte spelar och har nästan aldrig gjort det :)

Olle Å
2013-01-24, 09:43
Här har du en!, jag tillhör dom inte spelar och har nästan aldrig gjort det :)

Här är en till:D:D:D:D

Ove
2013-01-24, 10:55
:) Räknas "Kungen" ? :D

Nina
2013-01-24, 11:14
Nja, enda datorspel jag ägnar mig åt är spel i iPaden, kluriga finurliga puzzel som ska lösas. Eller så kastar jag runt fåglar (Angry Birds). I själva datorn, nä det är inte samma sak. Den är arbetsredskap snarare. :)

Jåke
2013-01-24, 11:41
Jodå, lite för mycket spelas det nog till och med. Iaf vintertid :rolleyes:

Xbox och PC kämpat genom Dragon Age och Mass Effect-serierna senast. Forza 4 med ratt såklart.

Just nu snurrar MMO't Rift Storm Legion i den överhettade laptopen... :cool:

/skrivet på jävligt litet tangentbord/

Lillen
2013-01-24, 11:55
Jag spelar..
på Xboxen blir det oftast bilspel.
FPS-spelen blir på datorn. Spelar dom flesta pang-pang-spelen som cod moha mf.
När jag spelar online så spelar jag Counter strike:GO, innan var det CS source
Har blivit 42 år.
Lille

Ankan1
2013-01-24, 13:10
HALO till XBOX 360.Allt annat förefaller väldigt simpelt handlingsmässigt och grafiskt.Har följt dessa spel med sina uppföljare under tio år nu och de håller fortfarande en hög nivå.I am in love with Cortana, dont tell her ... :D

HALO 3 Trailer :
http://www.youtube.com/watch?v=uCsdPszJLNQ

HALO REACH Mellansekvenser.Även kallad version 4 :
http://www.youtube.com/watch?v=hBz66y-HFGM

Mass Effect med sina tre upplagor.Ett av de bästa SF rollspelen till dags datum med en helt makalös handling och grafik.

http://www.youtube.com/watch?v=geTD0gWh8w0

http://www.youtube.com/watch?v=28UgSPUkAss

Molgan
2013-01-24, 15:37
Har spelat, och när det begav sig var det bara MP arcade FPS på PC som gällde. Mest blev det UT (2004) och Q3A. Lyckades nästla mig in i landslaget i UT2k4 ONS. Tyvärr så fick Svenskarna allt större bandbredd och började ladda hem som galningar vilket gjorde att latencyn blev horribel här uppe i norra delen av landet, och den typen av spel tappar all tjusning när pingen barkar iväg. Spela offline och single player pallar jag inte så jag slutade helt spela och skaffade MC-kort istället. Slutet gott, alting gott! =)

Pronby
2013-01-24, 19:48
Jag känner mig lite abnormal, är snart 26 och spelar nästan aldrig. Spelade tidigare Xbox 360 men när vi gjorde slut tillföll det henne. Datorn jag har är så slö att jag knappt kan spela spel nyare än 2004. :p Dock väntar jag fortfarande på nästa del i Half-Life...

Anledningen till att jag inte skaffar mig en nyare burk är att jag som student hellre lägger cashen på andra saker. Dessutom är det bättre att jag pluggar ordentligt, det hade jag inte gjort om jag haft en bättre burk. När jag pluggat klart däremot, då blir det bra dator och COD! Om jag inte skaffar mig en verkstad och sysselsätter mig där istället med att pilla med motorer. ;)

Jourtjänst
2013-01-24, 22:31
Bilar är cool, Forza på XBOX och Live for Speed på datorn. Däremot tycker jag att GT5 suger rejält. Gillar rally också och önskar att Colin McRae kunde bli ett riktigt rallyspel utan de töntiga banorna som jag antar finns där för att kidsen ska tycka det är kul. WRC funkar inte riktigt grafiskt även om SS är sköna i WRC 3 och känslan är rätt ok.

Spelar också COD men tröttnar lite på det. Är inte tillräckligt snabb vare sig i huvudet eller fingrarna för att hänga med i multiplayer där. Går lite bättre i Battlefield BC.

Flyger lite FSX också och gillar riktigt detaljerade och snygga modeller (PMDG).

Men kör hoj ännu mera så fort det blir väder för det, så visst har du rätt också, Molgan.

pentti01
2013-01-25, 02:24
Jag är 52 och kör med glädje racing på mitt xbox. :)
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/pentti01/Annat/006-4.jpg

Jonas76
2013-01-25, 06:32
Motogp 10/11 och forza motorsport 4 på Xbox kör jag. Gp är dock aningen roligare tycker jag.

engström67
2013-01-25, 10:01
Nää aldrig,lägger dom pengarna på dyrare,bättre utr istället;)

Romeo
2013-02-03, 23:32
League of legends här :D

Streetfighter
2014-02-24, 03:08
Har spelat TV-spel sedan 1981 när jag fick en Atari 2600 av farsan. Blir dock inte så mycket nu för tiden då annat går före.

Jan-Olov
2014-02-24, 07:28
Jag lägger Harpan räknas det?

Foosi
2014-02-24, 08:06
Forca 4 på xbox mestadels ... absolut kul racing ... mycket spelglädje med ratt och pedaler... tja även med bara handkontrollen är det kul ...
49 bast. alltid spelat lite till och från, men ingen storspelare precis. beror ju på väder och vind. mer på vintern.
sommaren inte så ofta.

Foosi
2014-02-24, 08:12
Jag är 52 och kör med glädje racing på mitt xbox. :)
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/pentti01/Annat/006-4.jpg

sjyst hemmabygge det där :rock:

KAJ
2014-09-01, 12:16
Jag spelar inte på konsol bara online. Tibia är det jag loggar in på ibland.

esm
2014-09-01, 13:21
Jag lirar en del när det finns tid över. Blir mest på ps3 och då FIFA framförallt, men kör även alla möjliga spel. Håller på med AC: black flag nu med. Sedan blir det väl att skaffa en ps4 och en del spel till den. Tänkte mig The last of us, The division, Gta 5, FIFA 15 och Watch dogs. Dock tar barn, hund, hus och fru mycket av min tid så tidsplanen för dessa spel är rätt lång. Jag har spelat sen jag fick ett Nintendo 1988 och jag är 32 år.

Om någon vill lira något tillsammans så hojta till!

Gawriel
2014-09-01, 14:27
CoD:MW3 går varmt på kvällarna på datorn
Vintern är räddad med World of Warcraft nya expansion