handdator

Visa fullständig version : Packväskor på XT660X



Fjalbjorn
2013-01-06, 17:43
Ja fundera på köpa packväskor till min hoj. en xt660x tittade på Zega case från Touratech.
Nån som har erfarebhet från Zega väskor?
De är ju lite dyra men...
Hur mycket får man lasta i de?
Jag är lite ny på de här :)
Måste ju få med mej både tält fiskespön och utrustning till sommaren :)

Mvh JOhan

engström67
2013-01-06, 19:42
Ja fundera på köpa packväskor till min hoj. en xt660x tittade på Zega case från Touratech.
Nån som har erfarebhet från Zega väskor?
De är ju lite dyra men...
Hur mycket får man lasta i de?
Jag är lite ny på de här :)
Måste ju få med mej både tält fiskespön och utrustning till sommaren :)

Mvh JOhan

Fina väskor zegas,men dyra.Kika gärna på http://adventuremc.se/sv/by-brand/yamaha/xt660-z-tenere/tra-set-silver-37-37-l-yamaha-xt-660-z-tenere-08.html

funkar kanon tycker jag,men varken tält eller fiskspön ryms ju i väskorna,men kanske finns miniprylar som gör det?.Annars funkar det kanon att surra på väskorna:)

Mats Liifv
2013-01-06, 23:24
Håller med Engström! TRAX-väskorna är kanon. De bästa jag haft under alla mina år på två hjul! Har 45-liters sidoväskor plus topbox på min Honda.

Molgan
2013-01-07, 13:16
TRAX är bra (har jag hört, aldrig provat), men passar de på en 660X eller måste man smida till egna fästen? För övrigt är jag en anhängare av vanliga spännband. Flexibelt och tar nästan ingen plats när de inte används. =)

Mats Liifv
2013-01-07, 13:52
TRAX är bra (har jag hört, aldrig provat), men passar de på en 660X eller måste man smida till egna fästen? För övrigt är jag en anhängare av vanliga spännband. Flexibelt och tar nästan ingen plats när de inte används. =)Finns hållare, med snabbfästen som gör att du kan ta bort hållarna på någon minut när man inte använder väskorna. Funkar suveränt!:)

Månne
2013-03-14, 23:32
Jag har Africaproven väskställning på min XT från www.off-the-road.de kostar 2500 med väskhållare. Korvlådor beställer du på www.darr.de i 32, 36 eller 42 liters från 1800-2400 PARET!

Grejorna håller en livstid plus en rejäl klotning.