handdator

Visa fullständig version : back in the old days :-)



Hondamannen
2012-12-22, 17:56
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=29723

Häftig tråd :-) kollat och njut av alla hojar med fotkoppling och handväxel :-)

rakarör
2012-12-22, 19:16
Så jävla fränt, 60år gamla bilder med sådan action..:rock:

Ove
2012-12-22, 20:16
:) HD offroad! Jo det var faktiskt så jag såg att HD och Indian fick jobba när jag var barn och en del av dom stora pojkarna hade kul. Kanske inte gegga så dom släpade magen, men det var längt ifrån idag när dom bara kan köras på torr och nysopad asfalt. :rolleyes:

Ankan1
2012-12-22, 22:40
http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=5518

http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=130092&ordning=desc

Olle Å
2012-12-23, 10:08
:) HD offroad! Jo det var faktiskt så jag såg att HD och Indian fick jobba när jag var barn och en del av dom stora pojkarna hade kul. Kanske inte gegga så dom släpade magen, men det var längt ifrån idag när dom bara kan köras på torr och nysopad asfalt. :rolleyes:

Tänk på gamla dokumentära krigsfilmer. Där får man ju se hur förare som kan köra hoj hantera sina gamla HD och Indian som mcordonanser. Visserligen är väl dagens HD lite lägre, men många förarna idag saknar ofta ens grundläggande kunskaper i att hantera sina tynge mankiner utanför asfalten. Jag har faktiskt sett några undantag, så jag vet att en HD går att köra nästan överallt, beroende på föraren och hojens utrustning.:):):):
santaclaus:, han kommer nog snart med förhoppningsvis hårda paket.

Hondamannen
2012-12-23, 10:41
Är dagens hd lägre? Snarare tvärtom om man läser specen eller?

Jourtjänst
2012-12-23, 11:45
santaclaus:, han kommer nog snart med förhoppningsvis hårda paket.

Jag vill inte ha hårda paket, jag vill ha kärlek på jorden (off topic)

Olle Å
2012-12-23, 18:16
Fnurra på tråden igen. Den gällde ju old days. Tänk på alla gamla hojar som ett fåtal entusiaster renoverar. En del av hojarna väcker ju en del gamla minnen. Tex. Husqvarna Rödmyra, den första hoj jag körde ute på landsvägarna med, var 12 år då. En bekant hade en Drömbåge. Med den var han långt upp i Lappland med. Det var ganska långt i slutet av 50-talet.
när jag var runt 15 år fick jag åka med en bekant som hade en riktigt häftig maskin, en Triumph Tiger 110. PÅ sätt och vis en riktigt häftig värstinghoj på sin tid, 500 cc tror jag att den var på.:):)

räven
2012-12-23, 18:39
Fnurra på tråden igen. Den gällde ju old days. Tänk på alla gamla hojar som ett fåtal entusiaster renoverar. En del av hojarna väcker ju en del gamla minnen. Tex. Husqvarna Rödmyra, den första hoj jag körde ute på landsvägarna med, var 12 år då. En bekant hade en Drömbåge. Med den var han långt upp i Lappland med. Det var ganska långt i slutet av 50-talet.
när jag var runt 15 år fick jag åka med en bekant som hade en riktigt häftig maskin, en Triumph Tiger 110. PÅ sätt och vis en riktigt häftig värstinghoj på sin tid, 500 cc tror jag att den var på.:):)

110 va 650 cc, tiger 100va 500, tiger 90 (ovanlig) 350 cc
God Hjul från gammal triumph körare

Olle Å
2012-12-23, 19:42
110 va 650 cc, tiger 100va 500, tiger 90 (ovanlig) 350 cc
God Hjul från gammal triumph körare
Bra med svar från de som vet. Det var väl därför som 110:an ansågs vara speciellt häftig.:):)

Molgan
2012-12-24, 01:02
Ett bevis på att dagens specifikationsfixerade debatt om vad hojar klarar eller inte klarar är ganska ovettig och navelskådande. "Hojen har 2mm för lite/10kg för mycket/fel vinkel på/blablabla". Vill man så kan man, detaljdesignade specialverktyg är för soffpotatisarna och de sanna entusiasterna tar sina pållar dit det inte var ämnat. =)

räven
2012-12-24, 09:14
Ett bevis på att dagens specifikationsfixerade debatt om vad hojar klarar eller inte klarar är ganska ovettig och navelskådande. "Hojen har 2mm för lite/10kg för mycket/fel vinkel på/blablabla". Vill man så kan man, detaljdesignade specialverktyg är för soffpotatisarna och de sanna entusiasterna tar sina pållar dit det inte var ämnat. =)

En bra hoj ska ta mig dit jag vill med den last jag har