handdator

Visa fullständig version : Nu blir jag kränkt!



Mc-Bosse
2012-12-16, 18:36
http://bosses-goa-blogg.blogspot.se/2012/12/nu-blir-jag-krankt.html

Reject
2012-12-16, 20:51
Du misstolkar nog skylten. Det där är ingen man...det är med största sannolikhet en hen...

engström67
2012-12-16, 21:40
Ha ha,bär ju ur. Jag kommer alltid käka Pepparkakor,mina barn sjunga julsånger,sommarvisor,beställa negerbollar på kafet detta är ju sjukt:cool:

Mc-Bosse
2012-12-16, 21:50
Någon sa att i vissa länder säger man Cafe negro om man beställer svart kaffe och det är ingen som reagerar negativt på det.

Sent from my Samsung Galaxy Note 1

Cy2
2012-12-17, 00:12
Någon sa att i vissa länder säger man Cafe negro om man beställer svart kaffe och det är ingen som reagerar negativt på det.

Sent from my Samsung Galaxy Note 1

Ja om du är i spansktalande länder så är det rätt.

Molgan
2012-12-17, 00:40
Du är vit, (övre) medelålders, västerländsk medelklass och man, så per definition tillhör du den mest lättkränkta fraktionen av mänskligheten. Din reaktion kan därför betraktas som naturlig men försumbar.

Mc-Bosse
2012-12-17, 00:48
Tycker ni ska besöka den helskruvade sidan "Vita kränkta män" på Facebook. En protest mot PK-mentaliteten i media. Det roligaste är nästan de som inte fattar sidans innebörd. Att läsa feministernas inlägg och kommentarer ger mig ett gott skatt! :-)

Sent from my Samsung Galaxy Note 1

Molgan
2012-12-17, 08:49
Tycker ni ska besöka den helskruvade sidan "Vita kränkta män" på Facebook. En protest mot PK-mentaliteten i media. Det roligaste är nästan de som inte fattar sidans innebörd. Att läsa feministernas inlägg och kommentarer ger mig ett gott skatt! :-)

Hoppas ditt inlägg är ironiskt, annars har du nog fått sidans syfte långt om bakfoten. =)

Olle Å
2012-12-17, 09:31
Tycker vi skall sluta tjafsa om folks olika färger, likväl om hojens färg och även hästarnas färger.
Ett talesätt hämtat från hästens värld: "En bra häst har ingen färg". Tror att det även gäller både folk och mc.:):)
Att det sedan finns folk som vill ondgöra sig över andras färg eller deras val oavsett det gäller hojval eller annat, är väl bara människans natur.:mad::mad:
:santaclaus: verkar som om han slipper barmark i år

Hondamannen
2012-12-17, 13:04
Välsagt Olle!

eljem
2012-12-17, 13:27
Tycker vi skall sluta tjafsa om folks olika färger, likväl om hojens färg och även hästarnas färger.
Ett talesätt hämtat från hästens värld: "En bra häst har ingen färg". Tror att det även gäller både folk och mc.:):)
Att det sedan finns folk som vill ondgöra sig över andras färg eller deras val oavsett det gäller hojval eller annat, är väl bara människans natur.:mad::mad:
:santaclaus: verkar som om han slipper barmark i år

det bästa jag har läst under mina 41 år i detta land.
tack för det.
god jul till Er förresten. :)

Hondamannen
2012-12-17, 13:31
Varifrån kommer du eljem?

eljem
2012-12-17, 13:47
fråga mig vart jag SKA ? istället,
Kör man hoj så är man alltid på väg och kollar FRAMÅT och på sidorna. Sällan bakåt
lätt och och lite och packa, billigt och åka.
tack för frågan iaf.
jag ska ha det i åtanke.
mvh
eljem

Hondamannen
2012-12-17, 13:58
Jag menade vilket land du kommer ifrån och inget annat.


fråga mig vart jag SKA ? istället,
Kör man hoj så är man alltid på väg och kollar FRAMÅT och på sidorna. Sällan bakåt
lätt och och lite och packa, billigt och åka.
tack för frågan iaf.
jag ska ha det i åtanke.
mvh
eljem

Mc-Bosse
2012-12-17, 15:24
Läser man vad han skriver i sin omslagsbild på "Vita kränkta män" så kan man ju inte mer än tycka det är roligt. Det är skruvat så många varv och kan uppfattas både som allvar, dumhet eller mitt i mellan. Det är ju det Kawa vill och att han dessutom är envåldshärskare då han skapat sidan och gör vad han vill med kommentarer och inlägg är ju ännu mer kul tycker jag! :)

engström67
2012-12-17, 15:59
Läser man vad han skriver i sin omslagsbild på "Vita kränkta män" så kan man ju inte mer än tycka det är roligt. Det är skruvat så många varv och kan uppfattas både som allvar, dumhet eller mitt i mellan. Det är ju det Kawa vill och att han dessutom är envåldshärskare då han skapat sidan och gör vad han vill med kommentarer och inlägg är ju ännu mer kul tycker jag! :)

:):):):)

Olle Å
2012-12-17, 20:03
:):):):)

Visst, men något som saknas är ju lite skruvad humor här i landet. Verkar ju som om en del är ute för att provocera fram lösningar och meningar i vad som sagts, men inte var menat från början.
Man måste väl för fanken få ha öknamn på grejer och personer utan att det skall vara lagstadgade sådana.:mad:
Det är ju ett kul namn på en Afrika Twin, negertwin t.e.x. Var någon hoj som hette gula faran.
Håller absolut på att en negerboll är ett bakverk utan baktanke. ( men kan ju inte bli till utan baktanke):D:D

Ove
2012-12-17, 21:00
Håller absolut på att en negerboll är ett bakverk utan baktanke. ( men kan ju inte bli till utan baktanke):D:D

:cool: Halvrätt Olle. Negerboll är samma negerboll den har varit sen den kom till = mörk boll med cocos på. Att försöka kalla den chokladboll är helt fel för den innehåller cacao, inte choklad.

Fel Olle, den är inget bakverk. Bara formad smet som rullas i cocos. Godast så. ;)

(Nu var jag väl en riktig messerschmitt :D :p )

Chappy
2012-12-18, 02:56
Messersmet???