handdator

Visa fullständig version : intressant läsning



veteranmc
2012-12-09, 22:11
:)fick idag av min bror en riktig höjdarbok stora tvåtaktsboken av jim lundberg en gör det självbok som omfattar 21 motorer å med 1000 bilder mycket intressant läsning. rekomenderas till dom som håller på med tvåtaktsmotorer

Guzzi-Leif
2012-12-15, 01:30
Jim är bra!

namn
2012-12-15, 02:15
Jag kan knappt förstå att leek´s bok , på två hjul tror jag den heter, åkte med till tippen i en flytt, svart bok med en gul ..... tror det var en k1:a på omslaget..... följde med till soptippen.... av olyckshändelse.... så jäkla bra köper gärna ett nytt ex om någon vill sälja ett sånt...

Jåke
2012-12-15, 02:23
"
Jag kan knappt förstå att leek´s bok , på två hjul tror jag den heter, åkte med till tippen i en flytt, svart bok med en gul ..... tror det var en k1:a på omslaget..... följde med till soptippen.... av olyckshändelse.... så jäkla bra köper gärna ett nytt ex om någon vill sälja ett sånt...

Du har helt rätt i hojen på omslaget, men du kommer bara hitta en till på ett antikvariat om du har tur. Den gick ur tryck för många år sedan tyvärr. Alla nya hojåkare borde läsa den, och jag är så glad att jag har min kvar.

/skrivet på jävligt litet tangentbord/

RobertH
2013-11-06, 12:00
Tack för tipset om denna bok. Det har varit svårt att få tag på verkstadshandböcker till de åkdon som jag håller på med men i denna bok fanns mycket att ta till sig.
Hittade ett exemplar på biblioteket. Jag håller på att "skruva" i Puch MS50, ILO FP 50, Husqvarna 120cc och så småningom i en Silverpil. Bl. a. dessa motorer finns beskrivna i boken.
Har fått författarens och förlagets tillstånd att visa dessa bilder.

Kakel_anders
2013-11-06, 16:51
http://www.haynes.com/products/productID/55

Denna har jag och den rekomenderas varmt för den som är nyfiken lite mer ingående avseende förgasare :)