handdator

Visa fullständig version : Fiddy



Hondamannen
2012-12-08, 22:58
Hej,

Jag sökte lite grann på forumet och såg att det fanns några trådar om fiddy men jag startar en ny iaf.:p

Är dem här fiddy lagliga att framföras på väg?

Det offroadstuk som de har, är det mest design eller klarar de lättare terrängkörning?

Är de japansk tillverkade eller är de tillverkade i Kina?

Mvh

Hondamannen

rogga
2012-12-08, 23:24
Nej de får inte framföras på väg
De funkar bra i terräng, är ju där de hör hemma :-)
de är kinapuffar
Jag tycker de kul att köra dem på crossbana

Hondamannen
2012-12-08, 23:39
Hur är kvalite'n? Håller det ihop vettigt?

Chappy
2012-12-10, 02:26
Hur är kvalite'n? Håller det ihop vettigt?

Det är nog som med allt annat. Man får vad man betalar för. Jag köpte billigt märkeslöst av en importfirma som tog upp beställningar och skeppade när containern var full.

Skruvarna som höll ihop resslet, verkade tagna ur min kökslåda där jag tömmer fickorna från överblivet skräp. Var det någon som hade en dimension som stämde med hål diameter och längd var det nog en ren slump. Växlarna var livsfarliga. 4 ger alla nedåt efter neutral. Inget stopp utan rundgång. Var man inte observant när man låg på 4an klippte man i ettan vid nästa växling. Livsfarligt. Motorn på 110cm3 var lättstartad o gåvillig. Fjädringen som skulle ta 110kg? Där hade de nog snott fjädrarna från beg kulspetspennor. Det bästa var hydraliken till handbromsen. (den har jag sparat). Knackade lite försiktigt på ekrarna i de ovala hjulen för att höra vilka som borde spännas. Tre ekrar ploppade ut ur fälgen. Körde några turer på skogsvägarna under sommaren innan den hamnade i en container igen. Denna gång tillsammans med badkar taggtråd gräsklippare grytor grindar o annat skrot.